<p>Hallo iedereen, ik ben al even lid maar ik ben nooit actief lid geweest. Maar nu zit ik zelf een beetje in de knoop. Ik heb twee prachtige gezonde kinderen (een zoon van 7 en een dochter van bijna 4). Ik heb mijn laatste zwangerschap nooit als mijn laatste beleefd en die kinderwens is nooit echt verdwenen maar.... Ik ben bang voor alles wat het met zich meebrengt: wij zijn terug aan het genieten aangezien de kinderen zelfstandiger zijn en de gedachte van terug naar de slapeloze nachten, flesjes, pampers,... schrikt me een beetje af). Toch wil ik graag een groter gezin. Ik heb zelf veel broers en zussen. Een groot struikelpunt vind ik de praktische kant (klinkt misschien dom). We hebben maar drie slaapkamers. Als het een meisje wordt kan ze bij haar grote zus slapen maar de kamer is niet groot, hoe zit het dan wanneer de kleinste wakker wordt.... En als het een jongen is dan is het leeftijdsverschil tussen de twee te groot om ze samen te leggen dus heb ik dan een kamer te weinig.... Ik moet dan een nieuwe auto kopen. Hoe zit het met hobby's, vakantie, het financiële,... Ik heb maar twee handen dus hoe gaat dat dan.... Gaat er altijd één zich buitengesloten voelen? Allemaal vragen die door mijn hoofd zwieren....</p><p>Ik weet dat sommige van jullie het juist moeilijk hebben met zwanger worden en dit klinkt als een luxe probleem maar ik hoop erop iemand te vinden die dezelfde situatie meemaakt of meegemaakt heeft... Kunnen jullie mij jullie raad en/of mening geven?</p><p>Dank jullie wel!</p><p>Tracy</p>