Derde kindje, ja of nee

A

Anoniem

Guest
Hallo ik ben Annet en ben 29 jaar.
Wij hebben 2 prachtige meiden van 5 en 2 jaar. En dan is er nu de vraag wel of geen derde. Wij denken er al over na sinds de zomer. Waar doe je nu goed aan? We willen wel, maar willen we ook echt weer terug naar die slapeloze nachten en het kwijtraken van onze vrijheid. En dan heb ik het nog niets eens over de financien of het ruimtegebrek.
Wie herkent hier zich in en hoe maak je een goede afweging. Ik weet dat het vervelend is voor mensen waarbij de eerste niet lukt en hoe je dat kunt frustreren. En misschien denk je ook mens je hebt 2 meiden ben er blij mee. Maar het dilemma is groot voor ons dus ervaringen uitwisselen zou fijn zijn.

Hallo Annet,

Welkom op het forum! Je mag hier altijd van alles vragen en niemand zal denken: "je hebt 2 meiden" dus wees blij...... Iedereen met een kinderwens is welkom of het nou de 1ste, 2de of 3d kindje is!

Ik kan je alleen niet zo goed adviseren want wij zijn bezig voor de eerste maar ik denk dat je vooral naar je hart moet luisteren.....Als jij en je man op 1 lijn zitten dan komt de rest ook wel goed. Voor alles is een oplossing! Begrijp dat het een 'dilemma' is en misschien hebben een aantal dames nog wat goede tips of advies voor je.....

Sterkte met het nemen van je beslissing!

Liefs Lynn.

hoi Annet,
welkom!!

Wij zijn ook bezig voor de derde maar zonder enige twijfel. Onze oudste is net 9 jr geworden en onze jongste wordt in de zomer 4 jr. Ik vind dit leeftijdsverschil heerlijk! Heb van beide kinderen op mijn gemak kunnen genieten , van elke leeftijdsfase. zonder gestress omdat ik twee kinderen in de luiers had zitten en het zoooooo druk had.
Ik vind het heerlijk weer zo n kleintje. Vooral ook met het idee dat dit de laatste zal zijn.
Voor alle praktische zaken zijn vaak oplossingen of die dienen zich te zijner tijd vanzelf aan.
Inderdaad, is er in je hart plaats voor een derde, dan is dat in je huis en financiën ook.

Heel veel succes met het nemen van jullie beslissing!

Hoi

Ik weet precies hoe je je voelt, alleen is het bij ons de vraag of we nog een vierde willen. Onze jongste meid is 3,5 jaar. Hadden eigenlijk hele tijd gezegt dat drie genoeg is, maar in okt zei mijn man opeens dat het toch leuk zou zijn met een 4e. Na veel denken en fantaseren, wilde we het er toch bij 3 laten. Maar er is nu toch een kans dat ik zwanger ben (heb nod aanstaand weekend) In onze harten zeggen we JA, maar ons verstand zegt: is dat wel verstandig, We moeten dan een nieuwe auto, beginnen weer met luiers enz....
Maar dan denk ik ook weer: het is maar een paar jaar met luiers en flessen, in verhouding met jarenlang liefde, gezelligheid en vreugde:)

Ha,

hier een moeder die net bevallen is van een dochter (nu 11 dgn) met 2 kids van 4 en 2,5. We genieten met ons vieren volop van de kleine meid. De jongens vinden het helemaal geweldig en zelf voel ik me ook heel goed. Lijkt of een derde minder moeilijk gaat, voel me zelf zekerder over wat ik doe dan bij de eerste 2.
Als jullie er samen achter staan zal ik geen nee zeggen. Wij zijn in elk geval weer helemaal aan het genieten.

succes

Wat ontzettend leuk zoveel verschillende reacties te krijgen. Of mijn man en ik op een lijn zitten, tja we willen het allebei wel en allebei niet. Ik werk best veel, 4 dagen. Heb namelijk ook wel ambities om hogerop te komen. Heb nu net mijn eerste leidinggevende baan gekregen. Super blij mee. De meiden worden door papa naar school gebracht en door mij of mijn man of opa en oma opgehaald, dus die lijden er niet onder. Dat is het uitgangspunt. Veel werken mag als de kids er maar geen last van hebben. Wel spannend ook voor jullie een vierder misschien in de maak. en iemand met net een derde erbij. Het blijft bijzonder die kleine mensjes. Maar kan iemand mij aub vertellen wat NOD betekend??

Ha

NOD is niet ongesteldheids dag,
succes met je keuze verder. Het zal voor jullie dan wel weer juist heel anders worden. Ik ben het afgelopen jaar juist minder gaan werken dus voor ons was de keuze wat werk betreft eenvoudiger

groetjes

Hoi Annet,

Ik loop nu al een hele tijd rond met hetzelfde dilemma. Eigenlijk al vanaf dat mijn tweede geboren is. Ik kon me er gewoon geen voorstelling van maken dat ik nooit meer een baby zou krijgen. Wij komen allebei uit een gezin van drie kinderen dus het voelt ook een beetje als standaard voor ons maar toch... zoals het nu gaat is het ook wel lekker. Verheug mij zelfs al een beetje op de tijd dat mijn jongste naar school gaat en ik iets meer tijd voor mezelf krijg. Aan de andere kant loop ik weg te dromen bij een tafel met drie kinderen en kleine rompertjes bij prenatal...hoe dubbel kan het zijn??
Ik heb een zoon van bijna 6 en een dochtertje van 2 jaar oud.
Ik ben zelf bijna 34 en mijn man is 36, bij ons speelt de leeftijd dus ook wel een beetje mee. Ik zou in ieder geval niet nog twee jaar willen wachten als we er nog eens voor zouden gaan.
Ik heb voor mijzelf een beslis-datum vastgesteld. Die datum moet ik het weten, dat is 1 juli 2012....en die datum komt steeds dichterbij.
Je geeft aan dat je veel werkt. Denk je dat je ook veel blijft werken als de derde er zou komen?
Ik werk momenteel 20 uur per week, mijn baan is niet zeker op dit moment maar daar laat ik mijn beslissing niet van afhangen.
succes met je beslissing!

Terug
Bovenaan