Derde kindje, ja of nee

Hoi Meid,

Wij werden geconfronteerd met een ongeplande (en in het begin echt ongewilde) zwangerschap.
Het was ons vierde kindje en eigenlijk vonden we met drie dochters ons gezin "klaar" We hebben op het punt gestaan de zwangerschap af te breken. (gelukkig) konden we dit uiteindelijk niet, we waren zo verdrietig bij het idee dat we wisten dat dit kind bij ons moest komen en welkom was.
Maar valt idd niet mee. Je hebt het nu lekker met z'n allen. Je hebt je ritme en alles loopt lekker en is op elkaar ingespeeld etc. Toen we in november onze zoon kregen stond alles even op z''n kop. Maar het gaat steeds beter en elke dag is genieten van onze kleine uk. (en z'n grote zussen)
Alles kom uiteindelijk goed, zijn allemaal fases he.
En persoonlijk vond ik de overgang van 2 naar 3 kinderen het makkelijkst. Onze derde dochter "deden we er gewoon bij"
Succes met je keuze en geniet van je gezin of dat nu uit 4 of uit 5 personen gaat bestaan.
groetjes Hanneke

hoi,
Ook hier hebben we heel lang nagedacht over een derde ja of nee. Na een aantal maanden toch het besluit genomen om ervoor te gaan. Maar ik herken wel wat je zegt je gevoel weet wel wat je wilt maar de financien enz enz...Dat waren de dingen wat het meeste tegenhield. Maar ook ik ben ervan overtuigd dat als de liefde er is de rest ook goed komt. En ondanks dat we er helemaal over uit zijn hebben we wel duidelijk uitgesproken dat het gewoon allemaal wat duurder, moeilijker en drukker wordt! Je heoft er maar op voorbereid te zijn!! hahaha.

Hier nu sinds eind dec gestopt met de pil en gisteren na de eerste ronde ontgesteld gewoorden. De eerste keer in mijn leven dat ik een goede cuclus heb. Bij mijn andere kids had ik regelmatig 40, 35 ,37 dagen ertussen en nu maar 29..

Ik zou zeggen succes met jullie keuze..

mamajb, Ook hier krijg ik de kriebels bij het zien van rompertjes, sokjes enz..

Hallo!

Hier ook een mama met een vurige wens voor een derde kindje!! Maar inderdaad ook de twijfels. Heb twee zoontjes van 7 en bijna 4 jaar. Dus als het kindje zou komen dan zitten beide jongens op school. Ik werk 3 dagen op een kinderdagverblijf als leerling en ik hoop in augustus klaar te zijn met mijn opleiding. Het uitzicht op een vaste baan waar ik nu werk is er, alleen nog niet voor 100% zeker. Dat is eigenlijk onze richtlijn, heb ik een vaste baan....dan komt er een derde kindje! Maarja, dan komt er wel weer een 'ding' bij....kan ik het wel maken om direct na het tekenen van een contract voor een derde te gaan?? Dat voelt zo van: hup, contract is binnen dus ze kunnen me niks meer maken. Terwijl ik niet het idee heb dat ze me voor een zwangerschap niet willen hebben of m'n contract niet door zouden laten gaan... Zou het liefst eerder beginnen.. zoals ehm.. NU! En bij ons speelt ook ruimtegebrek, financiënen en een te kleine auto mee. Maar dat zijn allemaal praktische zaken denk ik dan. Daar is altijd wel een oplossing voor te vinden. Ik zou het leuk vinden als we op het forum hierover door zouden kunnen blijven kletsen..is er een topic dat aangemaakt kan worden voor 'ons' onderwerp?? Ik ben er namelijk iedere dag mee bezig en vind het fijn om m'n gedachten kwijt te kunnen. Heb vanmiddag met een 9 weken oud meisje in m'n armen gezeten...jullie weten vast precies hoe ik me voelde!!! Liefs, Tanja

Terug
Bovenaan