derde kindje, wie nog meer?

Hallo,

Ook ik ben zwanger van de derde. We hebben al twee zoons van 5,5 jaar en 8 maanden. Het was niet gepland, maar uiteraard van harte welkom.
Ik had bij mijn vorige zwangerschappen als kwaal dat ik gevoelige borsten had en geen eten kon maken, want dan werd ik misselijk. Nu alleen 's avonds als ik naar bed ga, ben ik enorm misselijk. Waarschijnlijk van de vermoeidheid.
We hebben 18 februari een echo en ben daar erg benieuwd naar. Voor mijn tweede had ik een miskraam en kwam daar tijdens de echo achter.  Het vruchtje was gestopt met groeien, maar kwam niet uit zichzelf af en heb daarom een week later een curretage gehad. Was geen pretje kan ik jullie verzekeren.
Laten we hopen dat nu alles weer goed gaat.

Groeten

Leuk zeg om te lezen dat er een aantal een 3e verwachten.
Allemaal van harte gefeliciteerd!

Ook ik ben nog wel wat voorzichtig omdat we afgelopen oktober een miskraam hebben gehad en het nu toch minder zorgeloos is dan voorheen.

Ik ben 28 jaar en heb een dochter van 3 en een zoon van 1 jaar.
(een dag na elkaar jarig in december)
Het is zo welkom. Gisteren hebben we onze 1e echo gehad en we zagen een hartje kloppen en het kindje bewegen.
Super om dat weer te mogen zien. Ook wel spannend of alles "goed" was.

Net als bij de andere zwangerschappen ben ik heel misselijk (allebei 9 maanden lang) Ben al 4 kilo afgevallen doordat ik zoveel overgeef. Tot aan 12.00 kan ik niets eten of drinken. De rest van de dag moet ik in kleine beetjes eten anders komt het er weer uit of ontzettende buikpijn. Verder ben ik heel moe. En dat is best wel een lastig als je twee kinderen thuis heb. Even doorzetten en hopen dat de energie na 12 weken weer terugkomt.
Vanaf gisteren heb ik medicijnen gekregen voor de misselijkheid. Ben benieuwd of het wat is.

Al vanaf mijn week 5 lees ik dit forum maar wilde graag wachten tot de 1e echo.
Leuk om zoveel dingen te lezen van anderen en dit is een 1e keer dat ik aan zoiets mee doe.

groetjes Blije Mama

Leuk, al deze reacties!

Ik heb vanmorgen een echo gehad en een kloppend hartje gezien! Ben nu ongeveer een week of 8 zwanger. Over twee weken heb ik weer een echo, dan kunnen ze het nog preciezer opmeten. Ik ben zo blij! In september hadden we een Missed Abortion en een curettage. Nou, dat was zoals iemand hierboven al schrijft, echt niet leuk! Maar nu lijkt het allemaal goed te zijn. De vk zei dat we het ook maar gewoon moesten gaan vieren. Dat ga ik nu dan ook maar doen. Joepie, ik ben zwanger!  
Weet nog niet precies wanneer ik het de andere kinderen ga vertellen. De oudste is in oktober 4 geworden en de jongste wordt over drie weekjes 2.
Hoe doen jullie dat?

Hoi Meiden,

Heb nu eindelijk ook een medicijn gehad tegen het spugen! Zelfs water hield ik niet meer binnen,verschrikkelijk!!! Maar vooralsnog werkt het goed!
Ik heb het gelijk aan mijn kinderen verteld toen ik wist dat ik zwanger was. Ik heb mijn oudste (5) ook uitgelegd dat er nog van alles mis kan gaan. Ik heb van moeders voor moeders een dvd gekregen genaamd: "het wonder van een nieuw leven". deze heb ik samen met mijn oudste bekeken. Hij vond het prachtig om te zien hoe zo'n klein leventje groeit! Ik heb op al zijn vragen antwoord gegeven en hij is nu al een trotse grote broer. Mijn jongste word in april 3 jaar  en zij roept wel: "mama baby in buik!" maar echt beseffen doet ze het nog niet helemaal geloof ik! Mijn advies: volg gewoon je gevoel als het op vertellen aankomt, voor iedereen is daar een eigen tijd en plaats voor. Maar geniet van het moment, want er is niets zo oprecht als de reactie van een kind.

Liefs LBmamsie

Ik heb het vanavond aan onze oudste verteld. Dat was ontroerend en leuk. Helemaal blij en met gorte ogen vvroeg hij wel 5 keer "heb jij echt een baby - ik bedoel het beginnetje van eeb bay in je buik?" Ik heb het boek "mama, wat heb jij in je buik?" gebruikt om het hem uit te leggen en dat bleek een prima manier te zijn. Hij meldde wel het volgende "ik wel wel een broertje hoor, want meisjes die gillen zo."

Hoi,

Hier is alles goed, begin echt te genieten en probeer er ook met volle teugen van te genieten want het is toch echt de laatste keer. Vind het ontzettend bijzonder om het allemaal nog een keertje mee te maken. Mijn meiden reageerden erg leuk. Vooral de oudste vind het echt super en is nu al een echt moedertje. Mama zal ik dit even voor je doen zal ik zus even voor je doen. Echt zo lief. Ik denk dat de jongste straks wel wat last krijgt van jaloezie. Ze slaapt nu bij d'r grote zus wat ze echt geweldig vind. Maar als ik het dan over de babykamer heb (haar oude kamertje) dan wordt ze toch een soort van boos. Isse mijn kamer. Maar goed zal ook wel goed komen als dat straks een ander kleurtje en wat andere dingetjes heeft.

groetjes

Terug
Bovenaan