Derde zoon?

Ik weet het nog niet..Had altijd t idee dat een jongen werd,maar was vorige week ergens en toen werd met 2 keer gezegd dat t een meid werd..en die ene persoon heeft er bij een andere vrouw nooit naast gezeten toen zij dr meiden kreeg..We zullen zien :)
 
Hoi,

Ik ben nu 34 weken zwanger van onze tweede zoon. Ik weet ook niet of er ooit nog een 3e komt, dus ik herken dit gevoel heel goed! Ik dacht aan het begin van deze zwangerschap dat het een meisje zou worden, maar gek genoeg was de teleurstelling minder groot dan bij de eerste toen het wederom een jongetje bleek, omdat ik inmiddels weet hoe leuk een zoontje is. Ik vind het haast ongepast om over teleurstelling te spreken, want het is bepaald niet teleurstellend. Ik kom alleen zelf uit een gezin met 4 meiden en 1 jongen, heb zelf dus heel veel goede jeugdherinneringen aan alles wat ik met mijn zussen gedaan heb. En een jongensgezin geeft gewoon een iets andere dynamiek. En een ander dingetje is dat ik zo graag een keer een mailootje en rokje en strikjes zou shoppen, de keus in meiden kleren is gewoon veel groter. Maar goed, dat vind ik ook echt heel relatief en als ik bedenk hoe fijn ons zoontje is qua karakter en speelsheid, dan voel ik me de rijkste moeder op aarde dat we er nog zo een mogen krijgen!

Ik ben ook van mening dat jongetjes heel leuk zijn voor de moeder! En ik hoop dat de 2 mannetjes straks veel aan elkaar zullen hebben als ze iets groter zijn.

Kortom, herkenbaar gevoel, vooral het even 'afscheid moeten nemen van de gedachte dat er misschien nooit een meisje komt', maar ik ben dolgelukkig als ik straks een 2e gezonde zoon in mijn armen heb!
 
Haha, grappig deze discussie :)

En overigens weet ik inmiddels van de het novembermama-clubje dat je een dochter krijgt, mamma3007 :)

Hier nog een mama van twee jongens met nr. 3 op komst. Wij weten niet wat we gaan krijgen en willen het ook pas bij de geboorte weten.

Het dochter-gevoel speelt bij mij eigenlijk niet, want dat er nu nog een derde komt had ik sowieso nooit meer verwacht dus het was voor mij al een paar jaar een feit dat ik geen dochter zou krijgen (nog los van het feit dat die wens bij mij niet zo leefde).

Nu heb ik geen ook voorkeur voor de nieuwe baby.

Ik denk dat ik een meisje heel leuk zal vinden, met name omdat het anders zal zijn dan met jongens, maar tegelijkertijd vind ik het ook wel eng om evt. een dochter te krijgen.. Meisjes zijn veel complexer dan jongens en meer op papa (dus minder op mama) gericht, volgens mij zou ik dat ook lastig vinden..

Dus er zitten voor mij verschillende kanten aan, terwijl ik bij een jongetje min of meer weet wat ik kan verwachten. Maar dan maak ik het dochter-ding weer nooit mee.

Kortom, allebei goed!
We zullen het zien in november, ik ben gewoon dolgelukig dat ik nog een kleintje krijg!!
 
Terug
Bovenaan