Dermatoloog?

Hoi,
Darre heeft vanaf zijn geboorte nog nooit een gladde gave hoofdhuid gehad en dat wordt nu alleen maar erger.Hij is inmiddels 5 maanden.
Hij heeft voor zijn huidje lanettecreme gebruikt dit leek even te helpen maar werd opeens veel erger.(deden nog niet aan bijvoeding) toen daktarin i.v.m. mogelijk een schimmel, daar ging zijn huid stuk van. En nu is het geinfecteerd en gebruiken we fucidine(antibioticazalf). Voor de plekken die hij had helpt dit goed maar nu zit hij helemaal onder de kleine rode bultjes en rode vlekken. Ik begin er moedeloos van te worden omdat ik wil weten wat het is en op een goede manier ermee aan de gang wil.
Hij gaat al om de dag in bad met balneum, gebruikt geen weleda en zwitsal produkten. Fruit ben ik mee gestopt, m.n. de appel en de peer.Perzik etc. heeft hij al helemaal niet gekregen.Ik heb ook al de site over kindereczeem gelezen.
Eigenlijk wil ik naar een dermatoloog omdat ik niet verder aan wil modderen en het wel om zijn huid van zijn gezicht gaat.
Wie heeft hier ervaring mee en vanaf  wanneer ging jij naar de dermatoloog ? Heb je hier zelf om gevraagd? Ik ga morgen weer naar de huisarts en wil het dan te spraken brengen.
Groetjes thessa
 
Hoi thessa,

Vervelend hè die eczeem. Je wilt alles wel proberen om je zoontje ervan af te helpen, heeft hij ook veel jeuk?
Geef je borst of fles?
Als hij eral last van heeft van af zijn geboorte ligt het niet alleen aan de bijvoeding maar kunnen er ook omgevingsfactoren meespelen en evt de melk vandaar mijn vraag borst of fles.

Wij hebben bij de huisarts gevraagt om een doorverwijzing konden niet meteen naar een dermatoloog maar moesten eerst naar een kinderarts. Daar komen we helaas niet veel verder dus ook wij willen verder doorverwezen worden.
Ik heb inmiddels al veel mensen gehoord waar de huisartszelf wil helpen of niet wil doorverwijzen, laat het daar niet bij, het is jou kind.

Verder wil ik je nog verwijzen naar de stukjes die ik heb geschreven onder sojaolie en eczeem.

Renée
 
Hoi Thessa,
Onze zoon heeft ook al sinds zijn geboorte last van exceem. Heel zielig om te zien.
Onze huisarts heeft eerst een standaardzalf gegeven in combinatie met vasiline lenette creme. Dat hielp even.
Wij hebben toen zelf gevraagd om doorverwijzing naar een dermatoloog. Mijn vriend
heeft zelf ook exceem dus is het waarschijnlijk erfelijk.
Van de dermatoloog hebben wij ook fucidine zalf gekregen. Dat helpt goed alleen komt   het steeds terug. Wij gaan binnenkort dan ook opnieuw. Kijken of er iets anders is.
Die rode bultjes heeft Quinten ook. Wij hebben nu uierzalf bij Etos gekocht en dat helpt zijn huidje heel goed rustig te worden. Het is lekker vet en zijn huidje wordt er lekker zacht van en de bultjes verdwijnen langzamerhand. Misschien een tip?
Kijk wel even goed op de verpakking. Niet alle uierzalf is ontsmettend.
En ja, je kan gerust zelf vragen om een doorverwijzing. Het is wel zijn gezichtje en jouw zoon!!
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi,
Wij zijn gisteren naar de huisarts geweest en voor de derde keer een ander.Maar ze luisterde goed en we hebben nu voor 10 maart een afspraak bij de dermatoloog in het ziekenhuis in Purmerend. Ik kon ook terecht in het AMC op 29 maart maar dat vond ik toch te ver weg zowel in datum als in reistijd.Ik hoop dat ik de goede keus gemaakt heb.
En anders is het AMC altijd nog mogelijk.
Op dit moment heb ik neutral waspoeder aangeschaft, smeer ik Darre 2x per dag helemaal in met Lanette creme en gaat hij max. 2x per week in bad. Ik was hem wel met lauw water en deppend. Voor zijn billen gebruik ik Natusan soft wash.
Ook laat ik overdag nu altijd zijn raam op een kier staan. Deed ik wel vaker maar nu de gehele dag (behalve s'nachts.).
Ik hoop dat dit alvast wat werkt en anders toch de kat eruit omdat Darre vanaf zijn geboorte al een vervelende huid heeft. Is wel vervelend omdat de kat veel emotionele betekenis heeft voor de papa van Darre.
Maar we zien het.
Groetjes Thessa
 
Hoi thessa,

Fijn dat je de afspraak met een dermatoloog hebt kunnen krijgen. Afwachten wat hij gaat zeggen. Ze kunnen een bloedtest gaan doen vervelende is dat dit bij heel jonge kinderen niet veel zegd maar je weet maar nooit wat eruit komt.
Je hoeft de poes natuurlijk niet meteen weg te doen even een tijdje logeren is eerst een mogelijkheid is er dan verbetering dan ga je weer provoceren zoek je de poes weerop komen de klachten weer terug ja dan zal je de keus moeten maken nemen we de klachten op de koop toe of gaat de poes weg. Misschien kan de poes bij iemand onderdak krijgen waar je nog vaak komt en zo toch de poes weer ziet. Heeft echter ook weer tot gevolg dat je zoontje ook weer in aanraking komt met de poes met evt reacties als gevolg.

Sterkte

Renée
 
Hoi Thessa,
Ben benieuwd wat de dermatoloog zegt. En je kan best snel terecht. Laat even weten hoe het is afgelopen.
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en de plekjes zijn met de cortison zalf al veel minder geworden. Ik moet nog een weekje doorgaan en afbouwen. Wel met Lanette creme blijven smeren, daar blijft het huidje zacht van.
Ik heb nog even gevraagd hoe het met allergie voor katten zit, maar je zei dat dit zich meestal uitte in problemen aan de luchtwegen en niet door eczeem. En dan had Jamey het al eerder moeten krijgen. Het is waarschijnlijk ook geen voedselallergie maar eczeem door extreem droge gevoelige huid.
Nou dikke kus voor Darre!
Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hallo,

Huub heeft ook last van eczeem. Erg vervelend wij zijn ook met Huub naar de Dermatoloog geweest.
Ik ben er niet over te spreken, hij had 5 minuten tijd voor ons en gaf ons de sterkste hormoonzalf mee die er is.
Huub bleek er niet tegen te kunnen en hij geeft het advies om toch maar gewoon door te smeren.
Bij Huub was het zo erg dat we wel hormoonzalf moesten gaan smeren, maar goed is het niet. Een dermatoloog geeft meteen   hormoonzalf mee terwijl ze zouden moeten onderzoeken waar het eczeem vandaan komt, hij zei gewoon dat tegenwoordig 1 op de 3 kindjes eczeem krijgt.
DUHHH, daar heb ik natuurlijk niks aan.    
Hormoonzalf werkt erg goed maar het wordt er niet beter van het komt net zo snel weer terug als je stopt met smeren.
Ik ben met Huub bij een Homeopatisch geneeskundige geweest en heb er veel resultaat mee behaald.
Het lichaam van Huub kan de afvalstofen van melk niet opruimen, en dat uit zich in eczeem. Hij heeft daar poeder voor gekregen en het gaat nu veel beter met hem.
Zijn eczeem is veel rustiger, hij is vrolijker, heeft minder jeuk en daar heb ik een goed gevoel bij.      
Ik wil je niet ontmoedigen en ik hoop dat jullie een Dermatoloog hebben die meer begrip toont.
Succes ermee.
Groetjes Brenda.
 
Terug
Bovenaan