Dermatoloog?

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet dus niet of ik meteen een hydrocortisoncreme wil. Eigenlijk wil ik de oorzaak weten en weg nemen. Maar misschien wil ik wel te veel en zal de oorzaak misschien wel niet duidelijk worden.
Die vaseline cetomacrogol creme werkt die beter dan lanette?
Groetjes Thessa
 
Heb wel gehoord dat de cetomacrogol beter zou zijn maar Jamila heeft nog weer een andere zalf omdat de vasaline bij haar de eczeem alleen maar verergerde.
Goed dat je de oorzaak wil opsporen, alleen is dit via de reguliere geneeskunde niet altijd mogelijk het is maar wat je als oorzaak aanwijst. Allergie de oorzaak voor eczeem maar wat is de oorzaak van de allergie? Zo ver gaat de reguliere geneeskunde niet.

Hormoonzalf ben ik echt niet gek op, als je de bijwerkingen er van leest... en maar blijven zeggen dat het tegenwoordig toch best mee valt met die hormoonzalven. Ik smeer het liefst helemaal niet. Alleen toen het even heel erg was om uit de vicieuse cirkel te komen en dat lijkt ons aardig gelukt.

Renée
 
Hoi,
Even een vraagje voor Renee, Ben jij ooit achter de oorzaak van het eczeem gekomen? En waarom komen ze in de reguliere geneeskunde nietv achter de oorzaak? puur omdat ze alleen aan symptoombestrijding doen?
Groetjes Thessa
 
Hoi Thessa,

om je vraag te beantwoorden zal ik eerst even kort onze geschiedenis opschrijven.
Ik geef nog steeds BV.

Mijn dochtertje is nu 10 1/2 maand, Met ong 3 maanden kreeg ze last van eczeem wat niet als zodanig herkend werd op het cb verder was ze ook  onrustig, moeilijk slapen vaak wakker, veel spuitluiers, altijd niezen en verstopt neusje. Met 5 maanden ben ik gestopt met het drinken/ eten van koemelk, wij zagen toen verbetering maar echt goed was het niet dus ben ik ook soja, noten pinda's, vis, schaal- en schelpdieren uit mijn voeding gaan laten. Weer zagen wij verbetering maar nog steeds niet zoals gewenst. Soja wisten we op dat moment wel heel zeker dat ze niet tegn kan en koemelk ook. Ook varkensvlees leek ze op te reageren.
Omdat ik graag wilde weten waar ze allemaal niet tegen kan ben ik naar een bioresonantietherapeut gegaan, niet zozeer voor de behandeling maar wel om te testen waar ze allergisch voor is. In de reguliere geneeskunden kun je een bloedtest laten doen maar die is niet betrouwbaar omdat je vals negatieve uitslagen kunt hebbenAls uit de test komt   dat je allergisch bent voor koemelk dan is dat zo maar als soja negatief uit de test komt kun je hier nog wel allergisch voor zijn. Bij ons kwam uit de bloedtest alles negatief. zegd dus helemaal niks.

Via de bioresonantie kwamen Tarwe, melk, soja, pinda's , noten, varkensvlees, kattenharen, huismijt en electrosmog als allergenen uit de test. Ik ben vervolgens ook al die voedingsmiddelen weg gaan laten. maar nog steeds niet helemaal het gewenste resultaat.
Sinds een paar weken kijk ik echter nog meer naar mijn voeding, ook de vit d druppels, de halvarine waarvan ik dacht dat ie ok was (blijkt van niet provocatie test), geen chips meer, ook sojaolie blijkt een boosdoener.

De reguliere geneeskunde heeft ons op dit moment zalfjes gegeven. Hormoonzalf om de eczeem te laten verdwijnen en een vettende zalf om de huid vet te houden zodat het eczeem minder snel terug komt, symptoombestrijders.
 verder moest ik maar stoppen met BV en Nutramigen gaan gebruiken, deze weigert ze te drinken en krijgt er weer eczeem van.
Twee weken geleden hoorde ik over biofotonen therapie deze gaan ervan uit dat er een onbelans is in het lichaam waardoor de allergie onstaat, dit doen wel meer alternatieve geneeswijzen. Die onbelans moet je dus gaan oplossen want dit is in feite de oorzaak van alles.

Allergie is dus bij ons wel degelijk een oorzaak van het eczeem want de laatste weken gaat het echt goed maar ben af en toe wel aan het provoceren van voedingsmiddelen om mijn eigen voeding weer volwaardig te krijgen.Maar vraag je mij of we de oorzaak hebben gevonden? nee want waarom is ze allergisch. of ik wat ga doen met de biofotonen therapie? ik wil eerst wat meet mensen hun ervaringen horen.

Gelukkig ben ik zelf diëtist en kan veel zelf doen en ook als zodanig naar de KA optreden.

Lang verhaal op een korte vraag.

Renée
 
Hoi Renee,
Zo vat je wel kort samen maar je al maanden mee bezig bent. Het zal je een hoop frustraties gekost hebben. Goed dat je verder zoekt en daarbij komt je beroep goed van pas alhoewel voor mij geldt dat hetgeen ik weet vanuit mijn beroep ik te weinig bij mijn kind gebruik omdat ik daar simpelweg door mijn emoties die ik erbij heb niet aan denk.
Ik ben neonatologieverpleegkundige (te vroeg en zieke pasgeborene). Ik heb er nooit bij stilgestaan dat mijn kind een verhoogde kans heeft op alle allergieen en dat een koemelkeiwitallergie ook bij borstvoeding tot uiting kan komen. Ik weet het in de werksituatie maar prive komen er gevoelens bij kijken en dan is het zo anders.
Ik wens je heel veel succes en sterkte met je dochter.
Groetjes Thessa
 
Terug
Bovenaan