Diastase

Hoi allemaal . Ook hier een flinke diastase na de geboorte van mijn tweede kindje 4 maanden geleden. Conclusie van de bekkenfysio is dat alleen een operatie mijn klachten nog gaan wegnemen . De vraag is alleen of er een medische noodzaak is en of het dus vergoed gaat worden ... zijn er meer mama's waarbij dit het geval is ? Ik zou er zooo enorm tegenop zien ... maar nog jaren met klachten rondlopen is ook geen optie 

Hoi LBD
Mijn diastase is ook groot en ook volgens fysio alleen te 'maken' via een operatie helaas. Ik heb toevallig morgen een afspraak bij een plastisch chirurg. Ik heb klachten van deze diastase. Helaas niet met medische noodzaak. Nu krijg ik wel een keer per week de vraag of ik zwanger ben en dat wil ik ook niet nog 50 jaar horen. Dus ben wel benieuwd wat er morgen gezegd wordt.

[quote quote=10484735]Hoi LBDMijn diastase is ook groot en ook volgens fysio alleen te ‘maken’ via een operatie helaas. Ik heb toevallig morgen een afspraak bij een plastisch chirurg. Ik heb klachten van deze diastase. Helaas niet met medische noodzaak. Nu krijg ik wel een keer per week de vraag of ik zwanger ben en dat wil ik ook niet nog 50 jaar horen. Dus ben wel benieuwd wat er morgen gezegd wordt.[/quote]
En ??? Hoe was het gesprek bij de chirurg ? Ga je een operatie laten uitvoeren ? Het is zo enorm duur hè ... ik snap dat het echt niet tof is als mensen steeds die vraag aan je stellen ja . Hoe oud is jouw kindje nu ? 

Als eerste was het een hele fijn vrouwelijke plastisch chirurg. Nu mijn probleem... De plastisch chirurg kon niet heel veel voor me betekenen omdat volgens hun de diastase te groot is waardoor hen alleen aan elkaar make van de spieren te weinig zou kunnen zijn. Tevens ben ik voor de rest erg smal dus om mijn overtollig buikvel mooi te maken had ik eigenlijk te weinig vel. Ik ben nu doorverwezen naar een bui chirurg om te zien of zij wat voor me zou kunnen betekenen ook natuurlijk met het oog op de welbekende verzekeringskwestie. Een buikwandcorrectie waren de kosten vanaf 4900 euries zonder het mooi maken van het overtollige vel op m'n buik. De conclusie was ook dat ik dit niet beter zal krijgen met sporten. Mijn zoontje is inmiddels 10 maanden. Voor nu afwachten weer. Begin oktober weer naar de volgende afspraak... Buik chirurg

Jeetje . Ben je mooi klaar mee. Ook frustrerend toch als geconcludeerd wordt dat met sporten ook weinig winst te behalen valt . Mijn jongste is nu 5 maanden maar de conclusie is ook dat mijn bindweefsel zo enorm uitgerekt is geweest dat dit nooit meer bij elkaar gaat komen . Ik ben mij nu aan het verdiepen in bindweefsel massage omdat dit het wel wat zou kunnen verbeteren maar ook nooit helemaal. Ben zelf ook smal dus wat jouw vertelt wordt dat je te weinig vel zou hebben om het mooi te maken zal hier wellicht ook wel zo zijn. Heb jij er ook veel klachten van ? 

Ja heb het er helemaal mee gehad. Voor mijn zelfbeeld is dit niet veel goeds. Ik heb toch wel diverse klachten. Tillen, slapen, bukken en nog wel wat dingetjes. Dus ben wel benieuwd wat de buik chirurg zegt. Dan ben ik benieuwd of die massages voor jou werken, alles wat helpt is meegenomen zou ik zeggen. Het is gewoon belachelijk dat deze dingen niet vergoed worden als je zwanger bent geweest. Doordat jij en ik ook smal zijn valt het ook nog veel meer op dan als dat niet het geval zou zijn waardoor de welbekende vraag 'ben je zwanger of mag ik je wat vragen' vaak gesteld wordt.

Ja is echt zo krom waar je aan moet voldoen voor de verzekering ook . Mij werd duidelijk dat er sprake zou moeten zijn van smetplekken of vel dat tot je knieën hangt en alleen dan zou het een medisch verhalen worden ... Uhm ik ben een jonge moeder met twee kleine kinderen die daar optimaal van wil kunnen genieten ipv steeds last te moeten hebben van mijn lijf. En duizenden euro's heb ik niet op mijn rekening staan hiervoor ?En inderdaad doordat je smal bent valt het echt veel keer op. Kan er toch Zo verdrietig om worden . Dat je lijf verandert na n zwangerschap oké ... maar dat je dit er dan aan over houdt is echt super vervelend . 

Die verzekeringen snappen het niet dat is iets wat zeker is. En zoals jij inderdaad zegt ik ben ook een jonge moeder van twee lieve schattige mannen en wil graag van ze genieten, met ze rennen, lekker kunnen knuffelen zonderaat van een buik. Ja als ik de spiegel kijk is het nix moois meer en dan maar verwachten dat mijn man me nog prachtig vindt. We houden wat over aan een zwangerschap oké maar dit gaat nergens over om te huilen dat is iets wat zeker is. En dan maar doen alsof alles koek en ei is als mensen vragen hoe je over je buik denkt...

Terug
Bovenaan