Die Vreselijke MAAGZUREN

hallo,

vreselijk...
normaal toen ik niet zwanger was nam ik met maagzuur weleens een omeprazol.
omdat ik nogal een tobber ben als het om mn maag gaat!

en nu met mijn zwangerschap.
helpen die pillen nu maar minimaal.
dus neem ik er soms een rennie bij..
ik ben nu 26 weken..
en heb er nu al 2 hele dagen last van..

wie heeft goede tips..
en wat kan je nog gebruiken zodat het minder word..
want rennie,s schijnen niet echt goed voor jezelf en kindje te zijn..

help help help..
 
Volgens mij kunnen rennies geen kwaad hoor..

maar wat ik gehoord heb wat helpt is melk drinken en een appel eten.
Verder is het gewoon vervelend. Misschien wat rechterop liggen in bed?
ik heb er ook wel last van maar vooral als ik voor het slapengaan nog wat gegeten of gedronken heb dus dat doe ik nu niet meer. kom zo moeilijk omhoog elke keer als ik eenmaal lig haha (35w)
 
okey..
ik heb net de tip gehad..gele vla eten
maarja volgens mij groei je daar dicht van..
want ik heb nu hele dagen last..
en niet soms tussendoor..

melk drink ik al..
een apel eet ik soms,
en rechterop liggen in bed..
dan kan ik niet slapen..

maar toch bedankt
 
Ik moet zeggen dat ik er minder last van heb nu ik VEEL melk drink... zo'n 2 liter per dag dus! Heb er ook de hele dag last van omdat ik van zoooo veel producten maagzuur krijg!

Ik neem Gaviscon tabletten, dat helpt licht, niet echt bijzonder...

Gele vla heb ik ook van gehoord, maar ik kies voor melk omdat dat makkelijker mee te nemen is hahahaha. Enne... van melk groei je net zo hard dicht als van gele vla hoor! kijk maar eens goe dop beide pakken... Volgens mij bevalt halfvolle melk ongeveer evenveel calorieen als gele vla!
 
Ik was nog niet klaar.... hahahaha drukte te snel op enter!

maaaaaaar wat ik dan weer denk... Ik kom liever 5 kilo extra aan met minder last van maagzuur dan andersom.

Droge crackers/beschuit/brood schijnt ook goed te helpen...

Kruidenthee, vet, kruiden, zoetigheid zo veel mogelijk vermijden kan ook helpen!

Wat ik me afvraag... volgens mij mag je geen omeprazol tijdens de zwangerschap hoor... Misschien even navragen? Rennies en Gaviscon mag je eten tot je er bij neer valt (volgens mijn vk dan)

Succes!
 
Gewoon Rennie gebruiken, als je last krijgt 1 of 2 tegelijk. Sinds een week of 10 heb ik er 's avonds als ik naar bed ga altijd last van maagzuur en nu de laatste dagen ook overdag. Ik pak dan gelijk 1 of 2 rennies, ik blijf er in ieder geval niet mee rondlopen.

Succes
 
gele vla inderdaad. Mij hielp het helaas niet. Heb alles geprobeerd.

Ik dacht ook dat rennies niet mochten ......... maar het mag WEL. Is totaal geen probleem. Je mag er zoveel nemen als de aanbevolen hoeveelheid.

En dat lucht op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben nu 18 weken en gelukkig (nog) geen last ervan. Bij de eerste heb ik 25 weken last gehad. Zelfs zo erg dat ik op het laatst zittend ging slapen.
ooo ja, als je 's nachts er last van heb zorg dan dat je hoofd hoger ligt. Dus extra kussen onder je hoofd.

Veel succes
 
Bij mij helpt ook niks, behalve veel melk drinken, voordati k naar bed ga neem ik een glas melk, en heb dan 2 kussens en een voedingskussen achter me, dus lig niet plat, maar zit ook niet. Heel veel succes, want het is heel erg vervelend en soms ook pijnlijk vind ik.
 
Terug
Bovenaan