Difrax lekt bij opwarmen gewone melk in de magnetron

<p>Mijn dochter van 1.5 dronk tot voor kort smorgens en savonds nog een flesje melk. (Savonds met pap). Aangezien ze gewone melk niet lekker vond, maakte ik de laatste tijd een flesje met 1 schepje opvolgmelk, kokend water erbij en flink bijvullen met gewone halfvolle melk. Zo dronk ze het wel. Dus gemixt en gelijk warm. </p><p>Nu zijn we sinds deze week eindelijk van de poedermelk af (Wel handig vlak voordat haar zusje geboren gaat worden en ook poedermelk gaat drinken) Nu drinkt ze dus gewone halfvolle melk (warm, anders wil ze het niet). De difrax fles vul ik met melk en zet deze in de magnetron. (Zonder speen of dop erop uiteraard) Zodra het verwarmd is gaat de fles lekken. </p><p>Heeft iemand een verklaring? Of weet iemand een goed alternatief/tips? </p><p>Ps. Ze drinkt het wel alleen maar uit het flesje, niet uit een gewone beker ??‍♀️ die stap wil ik wat later proberen te maken. </p>
 
Ik ben helemaal geen fan van Difrax, ongeveer hetzelfde probleem ervaren. Overgestapt naar Dr. Browns, perfect
 
Geen idee hoe dat kan, maar ik ben idd ook geen fan van difrax. Mooie flessen om te zien, maar vreselijk onpraktisch door de kleine opening, er past maar nét 180cc in, en die onhandige onderkant vind ik zo'n gepruts. Ik zweer bij Avent, de meest basic en beste flessen.

Maar misschien kun je de melk opwarmen in een andere beker en eenmaal verwarmd overgieten in de difrax?
 
En drinkt ze ook niet uit een tuitbeker/rietjesbeker? Het hoeft niet gelijk een gewone beker te zijn..

Waar drinkt ze overdag haar water/sap dan uit? Ook uit de fles?
 
Heb je meerdere flesjes of maar eentje? Dan zou ik eens proberen of ze dit allemaal hebben. Maar kan me voorstellen dat er iets versleten is na 1,5 jaar intensief gebruik. En bij warmte zetten dingen uit dus als het dan niet meer perfect sluit gaat het lekken. Met poedermelk erdoor misschien iets minder snel omdat de melk dan ietsjes dikker is. 
Ik zou idd de melk apart opwarmen en dan overschudden in het flesje. Of niet omdat ik dat teveel gedoe zou vinden en dan een nieuw flesje bestellen voor 8 euro. Kan je volgende kindje eventueel ook nog gebruiken als je dochter toch sneller dan gedacht uit een beker gaat drinken. 
 
Nou het is echt heel vreemd. Ik heb pas geleden nog de rubberen ventielen vervangen dus daar kan het niet aan liggen.  
Maar soms begint het al te lekken als ik de melk al koud erin giet,of alleen water. Heeft dus niks met het verwarmen te maken.
De melkpoeder die zij eerder kreeg was er al ene wat iets dikkere melk maakte dus vandaar nooit eerder gelekt natuurlijk. Misschien heb ik het ventiel niet helemaal goed dicht erin gedaan. Want de ene keer lekt het en de andere keer niet.  
Nu vanavond de melk in een bekertje gewarmd en overgegoten in de fles. Gelijk een beetje pap poeder erbij en hij lekte niet meer. Omdat hij dikker werd door de pap natuurlijk. 
Ik ga eens goed die ventielen erin duwen. Ik denk dat dat het grote probleem gewoon al is ??‍♀️
 
Terug
Bovenaan