Dik worden

Hoi hoi,

Een vraagje….
Ik was van mezelf altijd erg magertjes hierna ben ik wat meer gaan eten en ben ik naar een goed gewicht gegaan. Toen ik mijn vriend leerde kennen kwam ik nog eens 10kg aan..
nu heb ik nog steeds een goed gewicht maar ben ik wel al wat aan de stevige kant.. nu ben ik heel erg bang dat ik door de zwangerschap nog meer aankom en dan dus ook echt dik ga worden..
Dat geeft me best wel een paniekerig gevoel….
Ik las dat lijnen tijdens je zwangerschap niet goed is.. maar ik wil echt niet rond de 75-80 kg gaan wegen met mijn 165cm( ik weeg nu namelijk 62kg)
 
Hooi,
Je vertellen hoe het bij mijn eerste zwangerschap ging heeft geen zin omdat elk lichaam anders is. Maar het kwam wel goed en ik ben met mijn 164 van 65 naar 83 kilo gegaan. Merkte het amper tijdens de zwangerschap omdat het zo natuurlijk ging. Het ging er ook "natuurlijk" weer vanaf, stapje voor stapje. 
Maar bij onze verloskundige heb je een diëtist zitten die je kan ondersteunen bij dit soort angsten. Wellicht heeft de jouwe dit ook en kun je vragen om adviezen? 
 
Hoi hoi,

Ik heb net mijn tweede zwangerschap achter de rug en ik had dit ook wel. Mijn eerste zwangerschap was heel anders, ik was bevallen en mijn buik was weg. En kon meteen diezelfde dag nog m’n gewone kleding aan. Nu na m’n tweede zwangerschap (9 weken geleden bevallen) heb ik echt nog een dikke buik en bovenbenen. En loop ik voornamelijk in mn sportbroeken, omdat deze passen. Ik vind het echt niet leuk en irriteer me er kapot aan, maar ik bekijk het positief en wij vrouwen hebben wel een kindje gedragen en hoe bijzonder en mooi is dat? Het figuur en gewicht komt daarna wel weer goed, al doe je er een hele tijd over en lukt het niet meteen. Ik let nu weer extra goed op m’n eten en beweeg weer meer en steeds stapje voor stapje, dan komen we er wel :)
Geniet van de zwangerschap en dat er een kindje in jouw groeit, voordat je het weet is dat voorbij en mis ik eigenlijk mijn zwangere buik met m’n zoontje erin haha. Op het moment dacht ik ook wel eens, oooh niet nog meer aankomen, oooh wat wordt m’n buik groot, maar achteraf denk ik, jeetje dat ik me daar druk om maakte :)
 
Dankjewel dames, dat stelt me wel heel erg gerust.. jullie hebben ook gelijk.. het mooiste geschenk wat je kan krijgen.. als dat er voor zorgt dat ik zo veel aankom dan is dat maar zo.. al moet ik wel me best doen om dat dan voor ogen te houden..
Ik vind het zo spannend.. hoor morgen als het goed is wat van de verloskundige benieuwd wanneer ik mijn eerste echo krijg!
 
Ik wil er ook nog aan toevoegen dat zwangerschapskilo's niet vergelijkbaar zijn met gewone kilo's hoor, qua uiterlijk! Verreweg de meeste zijn functioneel (baarmoeder, baby, vruchtwater, placenta borstweefsel, extra bloed, voorraadje voor de eerste weken na de bevalling ivm borstvoeding, ...) en raak je dus tijdens of vlak na de bevalling al weer kwijt. Ook vond ik zelf dat het qua uiterlijk heel anders is dan normaal aankomen: ik werd wel iets voller rond mijn heupen, maar verder veranderde er maar 1 ding echt zichtbaar: mijn mooie babybuik. Toevallig gisteren tijdens het kerstdiner nog mijn schoonmoeder verbaasd. Ze geloofde het haast niet toen ik zei dat ik zo'n 15 kilo was aangekomen tijdens de zwangerschap, dat had ze helemaal niet aan me gezien!
 
Met andere woorden: probeer het los te laten. Vrouw zijn en twijfels over je gewicht en figuur zijn in deze tijd onlosmakelijk met elkaar verbonden, helaas, maar wees vooral trots op wat jouw eigen stoere, sterke lijf allemaal klaarspeelt. Het maakt een baby, cel voor cel, helemaal zonder hulp van buitenaf. Hoe geweldig is dat!!
 
Heel erg dankjewel voor jullie reacties!
Ik heb ook voor mezelf besloten het los te laten… ik wil het niet maar “dan word ik maar dik”. Als ik ben bevallen kan ik gaan sporten en het er weer af trainen dus waar maak ik me druk om.. denk ik dan maar!

Jullie zijn stuk voor stuk lieve vrouwen!
 
Hey ik ben ook maar 1.63 ik was altijd 62 kilo ben nu 27 weken zwanger en ben al 75 kilo nu ben ook heel bang dat ik dik blijf enz
 
Terug
Bovenaan