Dik zijn.... iets met zwanger zijn.....

Valt het jullie ook op dat mensen heel open reageren en vinden dat ze alles mogen zeggen nu je zwanger bent. Ik ben nu 30 weken zwanger heb een mooi buikje, maar mensen zeggen vaak als eerst zo jij bent dik of je moet wel zeker bevallen....

Ik merk dat ik dit niet tof vind, tis toch niet aardig..... je zegt toch ook niet tegen hun als eerst iets negatief als begroeting ?

Of zijn het me hormonen die er nu extra op reageren haha....

Proberen je er niks van aan te trekken .
Mensen hebben altijd wel wat op of aan te merken.
Dadelijk als je bevallen bent 1 week later beginne ze vast over wanneer je wil gaan sporten ?

Het lijkt erop dat de corona ook onze sociale skills heeft aangetast want ik herken dit idd. Een oude vriend die ik tegen kwam op een verjaardag gebruikte zonder blikken of blozen mijn buik ter illustratie over hoe grote bierbuik een andere gemeenschappelijke vriend van ons wel niet had gekregen... Ik was toen pas iets van 23 weken. Dit zijn niet je hormonen, ik geloof dat het komt doordat we wat afgezonderd zijn geweest van elkaar in de afgelopen maanden.

Super herkenbaar, irriteer me hieraan. Vindt het ook respectloos. Ik reageer hier erg ongemakkelijk op, dat wordt vaak niet gezien want de volgende keer wordt het nogmaals gezegd..

Heeft helaas niks met Corona te maken. Toen ik in 2018 zwanger was, ging dat ook al zo. Erg onbeschoft. Ineens word je gemeenschappelijk bezit als je zwanger bent en mag iedereen wat over je lijf zeggen. En het is ook nog eens lastig er wat van te zeggen...

oh zo herkenbaar..
ben zwanger van mn tweede en bijna op de helft en iets zwaarder nu als dat ik van mn 1e was op de helft..
heb zo'n fijne zus die dat ook lekker benoemt, zo als.. opgezet gezicht, en dat ik dikker ben..
en als ik ergens bloedje onzeker van word is het dat. en dan niet te vergeten dat zij van 110kg komt en maagverkleining heeft gedaan en nu 75 weegt met 1.67
ik ben 1.77 en weeg nu 85.
maar kan daar dan thuis echt tranen om laten.
mensen zijn zo lekker subtiel

Nee hoor, dat zijn niet je hormonen. Het is gewoon súper onbeleefd om dat soort opmerkingen te maken.
En vooral de ‘grap’; ‘oh, weet je zeker dat het er geen twee zijn!’ En dan is nog het grappige dat ze denken dat ze de eerste zijn met zo’n lompe hork opmerking ??‍♀️.

Als het je lukt een lompe opmerking teruggeven.. dat werkt vaak het beste (zet iemand wellicht aan het denken voor ze zo’n opmerking bij de volgende maken). Maar dat moet je wel ‘durven’ natuurlijk!
Je kan ook een tegenvraag stellen, iets als; ‘Vind je dit nu aardig om te zeggen?’
Dit kan mensen ook aan het denken zetten.

En uiteraard niet iedereen, want sommige mensen blijven gewoon lomp en onaardig ☺️

Grappig om dit te lezen. Ik had soms juist het tegenovergestelde. Ik was 25 kilo aangekomen in de zwangerschap en had dus een flinke toeter waar ik ook gewoon heel trots op was. Als ik dan bijvoorbeeld bij vrienden kwam en er niets werd gezegd over m’n buik/zwanger zijn oid dan vond ik dat juist super stom. Omdat ik me overduidelijk dik/zwanger voelde “verwachte” ik daar ook aandacht voor. Opmerkingen als: zijn het er geen 2 enz vond ik wel leuk, opening om er over te kletsen.

Terug
Bovenaan