Op een of andere manier wordt je lichaam "openbaar bezit" als je zwanger bent. Zo ervaar ik het in ieder geval. Echt super raar en ben het er totaal niet mee eens. Mensen menen plots dat ze een mening over je lichaam mogen vormen en dit te pas en te onpas mogen delen. Hardop ook nog! Ik heb het gelukkig pas 1x meegemaakt, maar blijkbaar zijn er ook nog mensen die vinden dat ze plots aan je lichaam mogen zitten zonder te vragen. Op mijn werk snapten zowel collega's als cliënten niet dat ik het niet prettig vond als er wat over mijn lijf gezegd werd. Ik ben absoluut niet dik en heb een relatief kleine buik voor mijn termijn (morgen 36 wkn, ter schets van de situatie: met 18 weken was er nog niks te zien en dit is zwangerschap nummer 3). Maar voel me wel al de hele zwangerschap dik, omdat ik moeite heb met de verandering van mijn lijf. Als ik dat uitspreek, word ik raar aangekeken en krijg ik allerlei argumenten waarom ik absoluut NIET dik ben en dat ik zo mooi zwanger ben. Super leuk, die complimenten, maar daar ben ik niet naar op zoek. Af en toe zou ik gewoon willen dat men mijn gevoel erkent... Ik vind het al zwaar genoeg met 2 kinderen rondlopen. Laat mij af en toe dan ook mijn gevoel hebben haha.