Dikke buik..???



Hoi!

Het is inderdaad per persoon en zwangerschap verschillend denk ik. Ik zelf zag al wel vroeg een buikje, maarja dat hield ik ook in de gaten elke week. De mensen om me heen begonnen het vanaf week 18 ongeveer echt te zien. En vanaf week 20 was er geen houden meer aan, gaat zo hard opeens!!

Groetjes siona

 
Ik ben nu 20 weken zwanger, en nog steeds is het niet supergoed zichtbaar. Ben vrij slank en lang. Veel gesport, en strakke buik.

Mensen die het weten, en er bewust naar gaan kijken zien het wel.
Maar dr is nog niemand gweest die me vroeg 'ben je zwanger' als ze het niet wisten.
Heb pas sinds week of twee een positiebroek met klein elastiekband erin aan, en die zakt me nog steeds van mijn heupen af. Verder pas ik nog prima in mijn oude spijkerrokje, maatje 38.

Maak je alsjeblieft geen zorgen, dat heb ik nl. wél gedaan helaas, en pas toen ik bevestiging kreeg van mijn vl dat alles in orde was, en de kleine goed groeide, kon ik weer genieten.
Door mijn lengte heeft de kleine alle ruimte, en hoeven andere organen niet zo nodig opgeschoven te worden, waardoor je al gauwer een 'buik' krijgt.

Je  wilt ook graag dat mensen het zien, maar wees idd aan de andere kant maar blij. je zult nog maanden met z on enorme buik moeten lopen, ook geen pretje.
Ook kan het ineens heel hard gaan heb ik begrepen, vooral na 20 weken wanneer je baarmoeder echt over je schaambeen heen komt.

Meet alsjeblieft niet de gezondheid of het welzijn van je kindje af aan je buik. Dat  is zonde van je tijd, zo heb ik ondertussen ook geleerd.
Geniet van je bewegingsvrijheid en het zicht op je tenen, nu het nog kan!!!  

Groetjes!!!
 
Hallo

Ik ben heel hard gegroeid tussen week 20 en 25. Ik kreeg bij week 20 voor het eerst van een vage bekende de vraag of ik zwanger was!!! Ik trots en stralen. Wel heb ik na  14 weken ofzo een zwangerschapsspijkerbroek gekocht, die zat lekkerder dan m'n eigen broeken. Als ik een poos had gezeten dan had ik het gevoel dat het wat afknelde, maar ik was ook bang dat ik de baby 'schade' aan zou doen als ik m'n eigen broeken langer aan hield. Tot week 20 had ik wel eena aantal broeken die ik nog gewoon aan kon hebben.
Het komt vanzelf, iedereen is verschillend. Ik loop nu op het eind en heb een behoorlijke buik, maar zoals veel mede zwangeren zeggen dat de buik in de weg zit ofzo, dat heb ik niet. Ik kan inprincipe gewoon nog m'n schoenen en sokken aantrekken.
Heel veel succes met wachten op je buik. Ik vond het vanaf het moment dat het zichtbaar werd ook gelijk een stuk leuker worden.

groetjes kirsten
37w1d
 
Ik kon zelf bij 9 weken ook mijn spijkerbroek niet meer dicht. Toen ik 12 weken was vroegen mensen in mijn omgeving of ik me niet vergist had met de datum of dat het er misschien 2 waren. De echo wees diezelfde week uit dat het toch echt 12 weken was en ook maar 1 kindje. Na die tijd ben ik niet meer zo keihard gegroeid. Je ging het natuurlijk wel duidelijker zien.
Sinds de 21e week is mijn buik weer enorm gaan groeien. Ben nu 25 weken. Gisteren zei nog iemand dat het vast niet lang meer gaat duren. Ja, ik moet toch echt nog tot januari. Haha, bleek zijn vrouw net zo ver te zijn. Ik zag bij haar inderdaad bijna niks. Het was dat ze het zeiden.
Zo zie je maar weer dat het echt bij iedereen verschillend is.

Groetjes van Gretl.
 

Hoi Gwendolien

Ik ben in het begin van mijn zwangerschap heel onzeker geweest omdat er maar niks te zien was, bij week 18 begon het pas te groeien en vanaf week 20 was het ong te zien.
Ik ben nu 38w5d zwanger en ik heb echt een behoorlijke buik nu, is vanaf week 20 behoorlijk hard gegaan.
Ik zou me niet druk maken, die buik krijg je echt wel!!
En met een enorme buik lopen is ook niet echt fijn hoor!
Ik heb sinds week 30 echt problemen met slapen.
zwangerschapskleding kocht ik wel op tijd want je merkt wel dast dingen strakker gaan zitten en dan is die kleding echt prettiger!

liefs sarah
 
Hoi Gwendolien,

Vandaag ben ik 42 weken zwanger en ik pas nog steeds in mijn eigen kleding. Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap 6 kg afgevallen en ik ben sinds week 41 weer op mijn begin gewicht. Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg jammer vind dat eigenlijk niemand ziet dat ik zwanger ben. De buurvrouw van mijn ouders vertelde toen ik 37 weken was dat ze vond dat ik afgevallen was, dus mijn moeder had zoiets van nee niet echt, ze is zwanger en bijna uitgerekend. Dus de buurvrouw moest wel even slikken. Ik moet wel zeggen dat ik overgewicht heb maar voor mijn directe omgeving is mijn zwangerschap wel te zien. Nu maar hopen dat de kleine snel uit zichzelf wil komen anders gaan ze het begin volgende week halen (hoop ik, want ze willen me het liefste tot 43 weken laten lopen als alles zo goed blijft met de baby, maar ik ben het al lang beu).

Groetjes Babette
 
Terug
Bovenaan