Dikke Enkels!?

Hallo Hallo!

Het ging zo goed, maar helaas ik hou steeds meer vocht vast. Ik weet niet zo goed wat ik er tegen kan doen behalve een kussen onder mijn voeten snachts. Ik hoorde trouwens dat onder het matras beter is. Hebben jullie tips?
 
Ow ik heb ook van die enorme enkels en voeten aan het einde van de dag! Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet!
Ik heb het kussen idd onder het matras liggen,maar vooral omdat het dan niet schuift...
Verder helpt veel drinken, weinig zout en koffie want daar houd je juist vocht van vast...
Verder zou ik het ook niet weten! Goed met de benen omhoog ;)
 
Ik heb er helaas ook last van, had het bij de andere 2 zwangerschappen in de winter ook al en nu met het warmere weer is het helemaal erg... Kussen onder je matras is idd beter, ook omdat je benen dan ook als je draait oid toch nog omhoog blijven liggen. Je zou ook nog kunnen proberen om overdag af en toe met je benen omhoog te zitten. Verder zou brandnetelthee vochtafdrijvend moeten werken en kreeg ik hier van de verloskundige de tip om regelmatig asperges en gepofte aardappels te eten omdat dat ook vochtafdrijvend werkt. O ja magnesium zou ook nog moeten helepn (dat had de arts dan weer geadviseerd :)
 
Even inbreken vanuit juli mama's. Bij mij werkt alleen water drinken, maar dan tenminste 2-3 liter op een dag naast je andere drankjes. Merk het meteen als ik minder dan 2 liter heb gedronken, dan zij. 's avondspits mijn enkels foetsie.
Verder blijven bewegen en niet je benen over elkaar als je zit. Klinkt allemaal erg basaal, maar werkt bijmij het beste. Succes ermee.
 
T zijn bij mij niet alleen mijn enkels, ook mijn handen! Op warme dagen probeer ik meer te drinken, maar das niet m'n sterkste punt.
Kussens in bed om mijn voeten hoog te houden is voor mij geen oplossing; ik kan niet lang op mijn rug liggen.
Maar goed... Gewoon nog even volhouden... We hoeven niet zo lang meer :)
 
Ik lig ook niet op mijn rug hoor, maar daarom is het juist handig als er een flink dik kussen onder je matras ligt. Je hele onderlichaam ligt dan automatisch hoger en dat is de bedoeling.
Verder zit het vocht idd ook in mijn handen, heb mijn ringen al weken niet meer om. Om dat vocht af te laten voeren, zou je je handen en armen omhoog moeten houden, maar dat is wel zo onhandig dat je daar eigenlijk niets aan hebt...
 
Ik heb er jammer genoeg ook héél veel last van. Ik ben gewoon helemaal opgeblazen en kan ook niet lang lopen of slaan! Ook mijn handen, ze doen ook gewoon helemaal pijn!

Inderdaad voeten zoveel mogelijk omhoog en water drinken. Ik kreeg van de verloskundige ook nog dit:
Steunkousen! Maar naast dat het helemaal niet prettig is met warm weer vond ik het ook niet meer de moeite om ze aan te laten meten voor die laatste weken...wát ze me als alternatief gaf: STRAKKE panty kousjes! Zijn ook wel niet erg charmant maar helpen wel! Gewoon bij de HEMA.
 
super dank je, ik ga zo door van mijn werk naar de super om brandnetelthee te kopen kijken of het werkt en natuurlijk daarnaast veel water drinken!

ik had het wel over mijn enkels maar ook mijn handen en worstenvingers doen mee hoor ;)

@ marleen1306: zit dat wel fijn van die strakke kousen? ik merk dat ik het liefst op blote voeten loop als het even kan ook op mijn werk. Zelfs afdruk in voeten als ik slippers aan doe.
En werkt het dan vochtafdrijvend ofzo?

 
Terug
Bovenaan