dikke paniek!!??

Hallo,
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik maak me ontzettend ongerust.
We hebben het dit weekend aan mijn (schoon)ouders verteld dat ik zwanger ben, maar met een "maar" er achteraan..... het is niet leuk om het op zo'n manier te vertellen.
Hoelang duurt zoiets dan? Ik heb het nu bijna 4 dagen. De ene dag wat meer dan de andere dag, maar geen krampen en nog geen helder bloedverlies. Verschilt van licht, donker bruin en heeeeel licht roze!
Morgen bel ik de VK. Maar ik weet toch al dat zij precies hetzelfde zeggen als de vorige keer en als wat jullie zeggen! Maar goed.....
Duim voor me!!!!!!
Anna

heb het zelf nog niet dagen achter elkaar gehad.
wat zei je VK?

heb het zelf nog steeds. Gisteren nog. zaterdag niets en vrijdag ochtend ook wat bloedverlies.
vaak na de nacht, 's ochtends bij het plassen wat bloedverlies. maar dat is het dan.

het blijft spannend. ik heb morgen mijn eerste afspraak bij de VK. Zal het zeker ook ter sprake brengen. Ben ook benieuwd waar het nou door komt.

Hoi,
Ik heb vandaag de VK gebeld.
Ze zei (niks anders dan jullie al zeiden) dat zolang ik geen helder bloed verlies en geen krampen heb er ( nog) niks aan de hand is. Kan beide kanten op gaan.
doordat ik een (innestellings) bloeding heb gehad komt er nu nog oud bloed uit.
De een heeft er meer last van dan de ander. Ook is er geen "regel" hoelang dit mag duren.......Gewoon afwachten dus.......niet leuk!!!!

Hoi griebelbaby,
hoe was het bij de VK? Weet ze waar jouw afscheiding vandaan kon komen?
Heb je een echo gehad? Nog last van afscheiding?
Sterkte!

Liefs Anna

Hoi Anna,

Ik ben vandaag bij de VK geweest. Heb het hartje gehoord dus ben weer helemaal blij! Ik heb over 2,5 week weer een echo. En mijn VK vroeg om aan de echoscopiste te vragen of ze ergens een bloedblaasje of iets ziet. Iets wat de bloedingen kan verklaren.

ze vertelde dat door de groei van de placenta soms (bij sommige vrouwen bijna continue) een bloedvaatje 'geraakt' wordt en je een lichte bloeding krijgt. Het kan ook zijn dat de mond van mijn baarmoeder erg geveolig is en dat daar de bloedingen vandaag komen.

ben dus eigenlij knog niets wijzer. Maar gezien de hoeveelheid bloedverlies (wat overigens wel steeds roze / roodachtig is) denkt de VK dat het niets ernstigs is.

En het hartje klopte goed. Dus ik ga nu net zoals ik al na de 2e echo deed enkel genieten. Noteer wel elke keer wanneer ik en hoeveel bloedverlies / dondkere afscheiding. En als het meer wordt moet ik meteen bellen.

Voorals nog hoop ik verder enkel te gaan genieten!

groetjes

Hoi Griebelbaby,
Wat fijn voor je!
Maar goed jij hebt net als ik de twijfel dus nog waar die bloeding vandaan komt!
Ik had nog nooit gehoord van die groeiende placenta, maar dat geeft weer een  beetje hoop.
Succes met je zwangerschap. Ik hou je op de hoogte!
Is dit je eerste trouwens?
Anna

Hi Anna,

Ja mijn eerste en ook mijn eerste zwangerschap. Dus het is ook allemaal erg nieuw. vriendinnen hebben nog geen kids, zijn allen druk bezig. dus moet alle info  maar van internet halen.

maar het is zo raar. na de 2e echo feliciteerde de gyn. ons. Maar ik vroeg waar komt dat bloed nou vandaan, hij heel nuchter, tja het is natuurlijk niet goed en meestal voortekenen van een mk. lekker die vent. eerst feliciteren en dan zo'n opmerking.

ben nu na de VK wel wat gerust gesteld. dus we wachten gewoon af tot de echo.

hoe gaat het nu bij jou??

groetjes

Hoi griebelbaby
Het gaat z'n gangetje.
Gister weer veel afscheiding (bijna zwart!) en moest ik 3x mijn inlegkruisje verwisselen.
Vandaag valt het dan weer reuze mee! Kan ik er bij wijze van spreken de hele dag mee doen.
Volgens mij reageren die VK en Gyn allemaal anders. Van gekkigheid weet je gewoon niet meer hoe en wat!
Dat maakt je   heel onzeker!
Jij vertelde dat je vriendinnen nog geen kids hebben, en het dus niet met hun kon overleggen,  maar weten ze al wel dat je zwanger bent?
Wij hebben het alleen onze (schoon)ouders nog maar verteld en broer en zus.
Leuk, als we elkaar op de hoogte houden!!!
Anna

Terug
Bovenaan