Dikker worden..

Hallo!

Waar ik me zo vreselijk aan irriteer; mensen die zeggen goh je hebt wel een dikke kont gekregen zeg.. of jeetje wat krijg je een dikke kop!
Tja je word nu eenmaal dikker als je zwanger bent!
Bah vind het zo irritant en zeker omdat ik nauwelijks ben aangekomen, 10 kilo maar en ik ben 38 weken nou dat is toch niet veel!
Ik snoep wel lekker veel maar elke keer denk ik weer aan die reacties! Bah.
Ik ga toch nergens meer heen want heb er geen puf meer voor maar er zijn ook mensen bij die via mijn man dit soort dingen zeggen en mijn man zegt het dan weer tegen mij en dan zeg ik weer tja ben wel zwanger hoor! Mijn man zegt dan weer ja het maakt toch ook niet uit en dan zeg ik weer nee maar het is niet leuk als je dit elke keer te horen krijgt!

Wie heeft dit nog meer? En hoe reageer je erop?

Gr bijna mama (38 weken)

hoi hoi

Ik snap je volkomen!!! Zelfs mijn lieve zusje doet er aan mee!!! Ik ben 20 kilo zwaarder dan voordat ik zwanger was. Nu moet ik er wel bij zeggen dat   mijn vorige zwangerschap misging bij 30 wk en het laaste waar ik aandacht was afvallen. Nu ben ik 24 weken zwanger van de tweede en weeg al bijna 75 kilo. Het kan mij niet schelen en laat de mensen lekker zeuren. Je bent idd zwanger en alles word gewoon wat dikker wat verwachtten ze dan!!! Als alles maar goed gaat met jou en je kindje dan komt dat evt later wel wanneer wij vrouwen er aan toe zijn dat bakker boek te halen!!!
We moeten al aan zoveel denken en zoveel doen  die paar kilo's kunnen me gestolen worden!!
Maar ik snap dat het vervelend is als je dit constant hoort.Ik zeg altijd ik word niet dik die baby groeit!!! Hihi
Heel veel succes met alles en laat ze lekker zeuren!! Verzin gewoon een paar adremme antwoorden!!!

Liefs nathalie

Hallo,

ik stond vorige week op het schoolplein toen een vrij dikke moeder naar me toe kwam en heel hard zei: hoe lang moet je nog? Je bent zo dik. Ik zei: ik moet tot juni en jij? Met een rood hoofd liep ze weg zonder nog wat te zeggen en sindsdien heeft niemand er meer wat van gezegd.

Groetjes van Marloes

hahaha ja dat bedoel ik met verzin adremme opmerkingen!!!!
soms krijg je stomme dingen te horen bv wanneer je een jongen hebt of meisje en in verwachting bent van de tweede dat je dan perse het andere geslacht hoopt te krijgen of wanneer je zoals ik je kindje verloren bent en zo zijn er nog tal van stituaties.....weees voorbereid en knal er iets in waar ze niks mee kunnen. Ik ben ook vaak te begripol of aardig gebleven onder het mom van ze weten niet beter! En later denk je terug en baal je! Soms moet je gewoon ff echt zeggen hoe het is en niet altijd maar ja idd!! Voorjezelf en om anderen even duidelijk te maken hoe iets echt in elkaar zit!!!

xxxx lili

Leuk onderwerp!!

Ik ben zelf nu al 20 kilo aangekomen en stiekum op dagen dat het warm is houd ik veel vocht vast waardoor het 23 kilo is....
En inderdaad vragen mensen (al vanaf januari!!!) hoe lang ik nog moet. Als ik dan antwoord geef wordt er vaak gereageerd met: Zijn het er geen twee?
Of jeetje dan ben je ook al dik.

Tegenwoordig reageer ik als volgt: Nee het zijn er drie.

Echt dan moet je die gezichten zien.

Wat ik echt het meest vervelend vind is dat het door mensen achter de kasse wordt gevraagd, mensen die in de supermarkt lopen (die ik dus allemaal nog nooit heb gezien!!!)

Ik ga de volgende keer het volgende zeggen: Ik ben nu 20 weken (terwijl ik op 36 zit). Kijken hoe de reacties dan zijn.

groetjes Mariska

Heel herkenbaar.
Toen ik vorig jaar terugkwam van vakantie bleek ik zwanger (absoluut gepland, maar die eerste week wist ik het nog niet), toen zei onze buurman tegen me:"zo jij hebt het er van genomen op vakantie zo te zien, je hebt een dikke kop gekregen, zeg!". Nou ja!!!!!
En ik begon ook al heel snel aan te komen, ben nu 33 weken zwanger en al 20 kilo aangekomen (ja, ik snoep ook veel). Mensen zeggen ook tegen me:  'hou je er wel rekening mee dat het er ook weer af moet?'. Tja, dat zie ik tegen die tijd wel weer. Soms maak ik me er een beetje zorgen over hoe ik al die kilo's weer kwijt zal raken. Aan de andere kant, er groeit een gezond kindje in me en dat is het allerbelangrijkste!

Dus, lekker laten kletsen en genieten!

PS Ik ben ook niet goed in die rake opmerkingen, maar die van 'en jij, hoe lang moet jij nog?' vind ik erg goed!

Groetjes,
Diana

Hoi!

Ook ik ken dit probleem..erg genoeg!
Ik was afgelopen week met een vriendin kleren aan het passen,en ik voelde me al niet zo op mijn gemak dus ik zei bah,moet je me van achter eens bekijken...
Als antwoord kreeg ik,ja je bent van achter net zo dik als van voor.
Ik ben van mezelf al flink,maar ben nu pas 3,5 kg aangekomen en ben 28 weken zwanger.
Ik heb al een beetje een minderwaardigheidscomplex,maar op dit soort opmerkingen zit ik niet te wachten!
Dan nog liever de opmerking van mijn moeder,je ziet nu je zwanger bent leuker uit dan normaal....
Ik zorg nu ik zwanger ben wel ervoor dat ik mezelf niet laat hangen;mijn haar verzorgd,leuke kleding ,make-up enz,maar dat doe ik altijd al....

Och ja,als je jezelf maar lekker voelt..toch?
liefs,Swinnie

Ik ken het probleem niet, ben in het begin zoveel afgevallen dat ik nu pas weer een beetje op mijn oude gewicht zit en ik ben nu 26 weken. Maar ik vind het nogal onbeschoft om tegen mensen te zeggen dat ze een dikke kont ofzo hebben gekregen. Dat zeg je toch ook niet tegen iemand die niet zwanger is en duidelijk aan het aankomen is? Je bent toch al zo onzeker over dat soort dingen als je zwanger bent. Misschien moet je dat ook gewoon eens terugzeggen, zo van dat vind ik nou niet zo aardig om te zeggen, of dat is ook niet leuk om te zeggen. Geloof me, doen ze nooit meer.

Terug
Bovenaan