Dikker worden..

Hoi meiden,

Nou, verschrikkelijk wat sommige mensen zeggen! Ik ben nu 40w6d, en ik hoor al maanden "jeetje wat heb je een enorme buik! Weet je zeker dat het er geen twee zijn??" Nee, na 4 echos zou je dat niet weten... pffft. Ik ben nu 13 kilo aangekomen, dus dat valt reuze mee, maar ja, ik was al niet zo'n slanke den voor ik zwanger werd (maat 42/44) en ik loop nu dus richting de 100 kilo, help! Toch heb ik echt vooral een buik, en daar praat ook iedereen over.

Mijn man is muzikant, en zijn drummer roept sinds ik (zichtbaar) zwanger ben steeds: "zo, bolle!" Grrrr!! Maar dan zeg ik altijd terug "zo, botterik!" De eerste keer dat ik dat zei, moest-ie blozen, haha!

Ik vind het een goed idee om wat opmerkingen paraat te hebben... maar ja, ik ben niet altijd zo adrem :). Nou ja, nog een paar dagen (hoop ik) en dan kan ik me vooral op de baby focusen! Als mensen dan maar niet steeds gaan zeuren dat het gewicht er nog niet af is! Zucht... Gelukkig vindt mijn man het allemaal niet zo belangrijk - als ik me maar lekker voel, dan vindt-ie me mooi en sexy. Kijk, zo'n vent, daar heb je tenminste nog wat aan!

Succes ermee allemaal, en laat je niet gekmaken hoor!
~Hilde

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ben ik toch niet de enige!

Het blijkt wel dat het niet uitmaakt of je veel of weinig aankomt tijdens de zwangerschap deze opmerkingen krijg je dus toch wel!
Ik ben ook maar 10 kilo aangekomen in totaal nou das niks en toch nog opmerkingen pff

Ook maakt het niet uit hoeveel je voor de zwangerschap weegt want ik woog echt maar 60 kilo en nu dus 70 tja das niet veel en nog vraagt iedereen me; hoeveel ben je aangekomen? nou alsof iemand dat aangaat!

Laatst zei iemand mij; goh wat krijg je toch een dikke kont, mijn reacties was dit zijn mijn mama billen. moest ie wel om lachen maar vind het eigenlijk niet kunnen.
Opmerkingen over mijn dikke kop of kont vind ik het ergst maar over mijn buik hebben ze niet veel op te merken want heb volgens de verloskundige een heel mooi buikje hihi

Groetjes!

Hoi,
Fijn om dit onderwerp en de reacties te lezen. Ik krijg de meest vervelende opmerkingen over mijn omvang, en ben het dan soms helemaal zat! Dit wordt mijn 2e kindje, bij de 1e kwam ik ook al 30 kilo aan, maar nu begon ik 10 kilo zwaarder. En weer wordt ik gewoon wat boller dan de gemiddelde.

De vraag hoeveel het er zijn hoor ik bijna dagelijks, dat ik op springen sta, dat ik een gevaarte ben, dat ik staks rol ipv loop,  bolle kop, dat   ik een reus krijg,    (terwijl de vorige de 6 pond nog niet haalde) dat het mijn probleem is etc etc.

Gisteren zei de VK dat ze mijn buik mooi vindt ( en die ziet er echt wel meer dan 1 per dag) En dat die inderdaad groot is omdat ik erg veel vruchtwater heb). En dat iedereen maar denkt dat je alles mag zeggen tegen een zwangere, en dan ook nog eens ongevraagd aan de buik gaan voelen.  

De opmerkingen zeggen vaak meer over de persoon die ze maakt. Ik ben lekker zwanger en vanaf nu bekijken ze het maar met de opmerkingen.

Groetjes,
Eveline

Hallo allemaal,

ik heb gisteren nog een leuke opmerking gelezen die ik even met jullie wil delen. Ik las een verhaal van iemand die de vraag kreeg of ze lang was bezig geweest met zwanger worden. als antwoord had ze gezegd: nee, hooguit 15 minuten!!! Ik vond het erg gevat en wilde die jullie niet onthouden.

Groetjes van Marloes

Hoe herkenbaar! Ik heb ook al vanaf januari dat iedereen vraagt wanneer ik uitgerekend ben. En dat terwijl ik toen nog niet eens was aangekomen (was eerst afgevallen in de eerste 3 maanden). En inderdaad: zijn het er geen twee???

Ik hou momenteel ontzettend veel vocht vast en daardoor ben ik (een week of vier terug) in een paar dagen enorm opgeblazen. Toen mijn zus vorige week op bezoek kwam had ze me al een tijdje niet gezien. Ze heeft me 5 minuten staan uitlachen! Ok, ik weet wie het doet, maar ik begin nu wel zelf gefrustreerd te raken als ik in de spiegel kijk.
Ik heb al twee keer nieuwe schoenen en zwangerschapskleding moeten kopen door het vocht en nu ben ik er alweer uitgegroeid. Ik heb een mega dik hoofd en onderkin en mijn hele lichaam doet pijn van het vocht (vooral gewrichten).

Verder veel voortekenen dat mijn lichaam al hard aan de bevalling bezig is (zie topic voor-tekenen) en ik hang dan maar een beetje op de bank omdat dat het enige is wat nog iets comfortabel kan zijn. Je zou zo kunnen zeggen dat ik het wel zat ben...

Groetjes, Marisa

Nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand tegen me zegt dat ik een dikke kop of kont heb gekregen. Dat DOE je gewoon niet. Onbeschoft gewoon. Ik zou ook meteen zeggen: als je een beetje manieren hebt,  zeg je dat niet tegen een vrouw! Dat zou ik ook zeggen als ik hoorde dat ze dat tegen een ander zeiden. Bah, respectloos...

Ik ben nu pas 3 mnd. Mn vader noemde me  tijdens mn vorige zwangerschap "bolle". De 1e keer  moest ik daar wel om lachen want ik had ook een echt bolle buik gekregen. Elke keer zei ik wel tegen hem dat ie dat na de zwangerschap niet meer mocht zeggen (terwijl ik daarna best nog een tijdje dik bleef). Na de bevalling heeft hij het ook niet meer gezegd.

Ik hoop dat ik gewoon lekker trots kan blijven op mn buik en lichaam. Dat mensen mij in mn waarde laten, en voor jullie ook! En, het ergste is als je je zelf ook gaat verlagen tot snauwen. Beter mensen op hun gedrag wijzen, dan hou je de eer aan jezelf.

Terug
Bovenaan