Dikker worden

Hoi,

Wij zitten nu allemaal in onze 5e maand en volgens mij worden we allemaal wat dikker. Ik ben benieuwd hoeveel iedereen aankomt. Het is misschien wat persoonlijk, want vrouwen willen over het algemeen niet dikker worden. Dit is natuurlijk wel erg leuk dik worden. Ik heb vanaf het begin af aan bijgehouden hoeveel ik per week aankom. In de eerste maand woog ik nog 69 kg en nu weeg ik 76 kg. Ik ben dus al 7 kg aangekomen. Ik vind het allemaal erg bijzonder en ben trots dat ik een buik krijg.

Ik ben ook benieuwd wat iedereen zo'n beetje op een dag eet. Ik ben namelijk bang dat ik niet goed of genoeg eet. Ik probeer elke dag minimaal 2 stuks fruit te eten en veel (melk) te drinken.

Liefs,
Kim

Hey Kim,

Ik krijg haast niets door mijn strot heen en alles wat ik at kwam er snel weer uit! Ik ben nu welgeteld 1 kg aangekomen nadat ik er 4 ben afgevallen! Dus ik sta 3 kg in de min. Maar de kleine doet het uistekend gelukkig. Ik ben zeker wel eens bang dat ik niet genoeg binnen krijg, slik daarom naast het eten wat ik met moeite naar binnen prop gravitamon en drink knorr vie. Weet niet of het helpt maar geeft me een idee dat ik wel iets goed doe voor mijn kleintje!

Het enige waar ik aan verslaafd ben is fruit en komkommer geraspt met een klein kloddertje mayo en dan arromat. Haha zal er straks na de zwangerschap misschien wel niets meer van willen hebben haha!
Ben jij ergens verslaafd aan?

Groetjes Janne

ik ben nu ongeveer 6 kg aan gekomen.
en me buik begint lekker op te vallen erg leuk vind ik dat.
ook ineens binnen 2 a 3 weken zie je het goed.
zelfs als ik nu op me rug lig zie ik een zwangerebuik.
ik eet wel iets meer. merk rond half 11 dat ik echt even wat moet hebben en om 3 uur wel weer dan neem wel gauw een broodje extra. en ja natuurlijk gewoon s ochtend s middags en avond eten.
ben niet zo mega gek op koeken of chocolade meer.
pak nu gauwer een appel, cracker, broodje, zelf broodje gezond maken,
yogurt, nougat, en wel chips
probeer ook goed te drinken aangezien me darmen erg traag werken. in dat opzicht ook wel makelijk dat ik niet graag chocolade meer lust.
groetjes marielle

Hoi Hoi,

ik ben ongeveer 4 kilo aangekomen; inderdaad tere onderwerpen... haha.. ik ben zelf ook Hollands Glorie dus ik wil echt uitkijken dat ik er geen 20 kilo bijkrijg. Het lukte me tot vorige week goed en gezond te eten en nu het kouder wordt vind ik het een stuk moeilijker. Daarnaast spuug ik weer bijna elke ochtend; heel fijn. Net moest ik de grijze container aan de straat zetten en ging ik pardoes over m'n nek in de graskant; lekker als mensen je aankijken of je de Mexicaanse Griep hebt...

Maar goed, ook wij proberen ondanks een onregelmatig leven ivm onze zaak toch gezond te eten. Echt goede groenten en ik slik op advies van de gynaecologe wel nog steeds multi-vitamine voor zwangere vrouwen en ik slik ook Shatavari ter ondersteuning van mijn zwangerschap en hopelijk straks ook ter stimulering van de borstvoeding.

Verder prik ik zelf elke 4-weekse controle bij de gynaecoloog mijn suiker met het meetapparaatje van mijn vader en mijn bloeddruk blijft prima.. bloedwaarden ook helemaal okay... dus wat wil een mens nog meer.... ja, dat het gauw januari is... haha.. maar ik denk dat we dat allemaal willen!!!!

Mijn darmen werken ook lastig... nu gaat het weer wat beter maar dat komt ook door het vele drinken en gezonder eten... ik ben ook niet meer zo gek op chocolade als eerst... wel s' ochtends nog steeds boterham met Nutella en bakkie koffie... dat pakt niemand me af!! ;-)))

Goed, ik ga voorzichtig aan de was aanzetten; niet teveel bukken.... ben helemaal alleentjes; Tom heeft peuterspeelzaalochtend en ik mis hem verschrikkelijk... moet er bijna van huilen.. stomme hormonen....

XXX
Sunny

Hoi,

Ik ben nog niets aangekomen..huh...hoor ik je denken, ik ben dan ook flink van mezelf, gelukkig heeft de kleine een beetje van mijn reserve voorraad afgenomen?!?!? Buik begint nu inderdaad te groeien dus binnenkort zullen er toch wel wat kilo's bijkomen. Ik heb vooral moeite met het warme eten...aardappels gaan er niet zo goed in... voor de rest eet ik gewoon mijn boterhammetjes en slik extra vitamines omdat ik niet een echte fruit-eter ben, probeer wel af en toe een extra yoghurtje ertussen door te nemen. Ik heb niet iets waarvan ik zeg dat MOET ik eten...alleen at ik vorige week dubbel vla (chocolade-vanille) en die smaakte wel erg goed!! hihihi...

Nog maar 4 maanden!!

Nada

Ik ben zelf een PDS-patient ;-) oh, dat klinkt stom sorry. Een Postanaal Darm Syndroom. Mijn darmen zijn dus enorm prikkelbaar en ik heb elke avond last van mijn buik. Dus ik dacht, ik schrijf het op deze manier en kijk wat voor reacties eruit komen. Nu lees ik dat meerdere daar last van hebben.

Ik heb moeite met avondeten (warm eten). Ik eet 's morgens zo'n 3 (bruine) boterhammen, tussen de middag zo'n 4 boterhammen en tussendoor nog wat fruit. Af en toe, om mijzelf 's lekker te verwennen, koop ik en reep Milka caramel. Dat is echt de allerlekkerste chocola (vind ik haha). Als ik dan nog trek krijg pak ik een Sultana en Evergreen. Volgens mij doe ik het dan nog netjes.

Oeh, vla is ook erg lekker. Maakt niet uit welke variant ;-)

Ik slik die fem natal pillen van Davitamon. Daar zit ook nog foliumzuur in. Was op aanraden van de verloskundige. Ik ben niet zo'n pillenslikker, dus wil deze ook nog wel 's vergeten.

Gelukkig voel ik me verder goed. Ik heb vanaf dag 1 nog niet één keer overgegeven.

Groetjes,
Kim

@Janne: ik heb niet een specifieke verslaving dat ik persé elke dag moet hebben.. Al zou die reep chocola wel erg verleidelijk zijn. Maar als ik dat doe, dan ben ik bang dat ik helemaal dicht groei ;-)

ik ben al zeker 10 kilo aangekomen.

in het begin wou het voor geen meter, want ik was zo misselijk en moest vooral 's avonds veel spugen.

maar de afgelopen 6 weken gaat het er prima aan.

qua snoepen valt het bij mij reuze mee, maar ik heb wel reuze trek in boterhammen, brinta en muesli met yoghurt.

op zich helemaal niet verkeerd, maar ik eet er dus wel teveel van. dus probeer ik een beetje op te letten.

x jessica

Terug
Bovenaan