Dikker worden

Ik ben nu 2kg aangekomen. Eten is voor mij geen probleem geweest en nog niet.... Vooral op de momenten dat mijn andere kindje in bed ligt, plunder ik de kast. Honger of geen honger... Ik ben me ervan bewust dat dit niet echt handig is, maar ik kan het ook niet laten. Bijna alles is gewoon lekker nu...
Groetjes

Hallo!

Eigenlijk hoor ik in het decemberforum thuis, maar aangezien ik 29 december uitgerekend ben (en de kans bestaat dat ik dus ook in januari kan bevallen..) én het een beetje stil is in de decemberforum, kijk ik maar even mee in januari.

Ik woog ongeveer 58 kg voor de bevalling (ongeveer, aangezien ik altijd tussen de 57 en 59 kg woog) en heb nu net voor jullie maar weer op de weegschaal gestaan...
65 kg!!
Hemeltje... 7 kilo...
Op zich niet erg, maar ik moet nog bijna 16 weken...
En ik begin weer met snoepen 's avonds en daar komt bij dat ik eigenlijk niets meer aan beweging doe...
Toch maar iets vaker en langer met de hond lopen dus en volgende week beginnen we met stijldansen, dus hopelijk gaat het vanaf dan niet meer zo hard.

Verder was geloof ik de vraag wat we aten?
's ochtends mijn cornflakes of museli en 's middags óf 2 boterhamen en 's zaterdags een broodje van bakker bart, 's avonds pasta of gewoon hollandse korst en best weinig, kinderportie hihihi... verder probeer ik 1 of 2 keer per dag fruit te eten o ja, we persen elke ochtend sinaasappels.
En tussendoor eens chocolade of koekjes of wat dan ook.... de ene dag meer dan de andere.

Pfff... lang bericht...

Oh lieve meiden, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben al 12 kilo aangekomen! (hoe ga ik die er weer afkrijgen...)
Voordat ik zwanger werd, woog ik 53 kilo en nu 65!!!! En terwijl van de buitenkant nog niet eens kan zien dat ik zwanger ben.
Mijn vriend en ik zien het wel, maar gewoon met kleren aan, dan zie je nops!!!

Geen idee, waar al die kilo's zitten.. zie wel dat mijn borsten flink gegroeid zijn, kuiten dikker worden en niet vergeten mijn kont!!!

En zoveel eet ik toch echt niet,,, s'ochtend drink ik een pakje drinkontbijt, s'middags 2 broodjes en tussendoor een mueslireep, appels, enzo.
S'avonds eet ik bijna niks omdat ik weinig trek heb, maar die zak chips/reep chocola/toastje met boursain gaat er een paar uur later toch weer met gemak in hahaha....

dusssss,

Liefs Maaike

hoi hoi ,
Ben tot nu toe zo'n 8 kilo bijgekomen , begint nu ook echt een buik te zien heerlijk :)
Verder niet echt op andere plekken veel bij gekomen ja mn borsten maar verder niet echt gelukkig:)

Ik ken echt de hele dag door eten vreselijk!!
Sochtends 2 boterhammen tussen de middag nog 2 en savonds gewoon avondeten , maar meestal krijg ik net als nu rond half 10 ofzo weer honger en dan eet ik nog maar eens een boterham ofzo haha

Hi,

Ik ben nu zo'n 2,5 kilo aangekomen.

Ik eet niet veel bijzonders. Fruit vind ik niet lekker dus ik doe m'n best om 1 stuk fruit op te eten per dag. Verder ontbijt ik licht maar lunch en avondeten eet ik gewoon op. Maar daarnaast snoep ik heel veel... chips, chocolade en cola... ongelofelijk dat ik nog niet meer aangekomen bent maar goed!

Hoi,
Ik weet eigenlijk niet hoeveel ik ben aangekomen, maar het zullen wel wat kilo's zijn. Ik ben zwanger van de 4e en in mijn 1e zwangerschap was ik 25 kilo aangekomen. De andere waren wel wat minder, maar ook niet echt beschaafd.
Ik maak me er niet zo'n zorgen over. Na mijn zwangerschappen ben ik wel alle kilo's vrij snel kwijt geraakt gelukkig.
Ik zie het wel weer hoeveel het deze keer wordt. In mijn vorige zwangerschappen had ik een zucht naar zoete en vette dingen. Nu is dat eigenlijk nauwelijks (behalve friet met veel mayonaise)!!
Groetjes.

Hey meiden!

Aan Maaike: slanke vrouwen komen (en moeten dit ook!) meer aan tijdens de zwangerschap dan wat zwaardere vrouwen! Maak je dus niet druk om die kilo's je hebt ze gewoon nodig!

Ik ben nu zwanger van de 2e en woog voordat ik zwanger was rond de 55/56 kilo. Op dit moment schommel ik tussen de 60/61 kilo. Ben dus zo'n 5 kilo aangekomen.
Ik heb via een site opgezocht wat gezond is om aan te komen. Er stond dat je minimaal 9 kilo aan moet komen omdat je kindje dit nodig heeft. Kom je te weinig aan tijdens je zwangerschap dan heb je een hele grote kans op een vroeggeboorte of eenkindje met een laag geboortegewicht.
Ook stond er een tabel, vind het zelf wel handig kan ik in de gaten houden of het een beetje gezond is.
0-12 weken=0% gewichtstoename
13-20 weken=25%
21-30 weken=50%
31-36 weken=25%
37-40 weken=0%
Ik neem aan dat ze niet bedoelen dat je 25% van je begingewicht aan moet komen haha, maar van het aanbevolen gewicht wat je moet aankomen =12 kilo.
Dus dat betekend dat ik er al boven zit! Haha!
Naja stomme tabel, ik denk dat het belangrijk is dat je goed en gezond eet. (daar vallen die snackjes s'avonds vast niet onder...oeps) en dat je je verder niet te druk maakt om een paar kilo als het maar niet uit de hand loopt want het moet er straks ook weer af!

Ik ben de vorige keer zo'n 14 kilo aangekomen.
Was er na 1 week al 8 kwijt. Die overige 6 verdwenen als sneeuw voor de zon mede door de borstvoeding en het vele wandelen. Je moet ook rekening houden dat het vooral veel vocht is en extra bloed en zo'n kleintje weegt ook al snel 4 kilo! (althans onze spruit!!) Dus dan gaat het hard!
En die 3 kilootjes die je aan vet meedraagt smelten weg dankzij de borstvoeding. Met een beetje geluk niet op de plek waar ik het kan gebruiken, mn boobies.
Ik maak me dus niet zo druk, de vorige keer woog ik binnen 3 maanden minder dan voor de zwangerschap. Kreeg ik de vraag of ik ziek was!! Naja, tis ook nooit goed he! Denk dat het contrast erg groot was.
Verder eet ik elke ochtend 2 plakjes ontbijtkoek. S'middags 3 boterhammen, tussendoor 2 stuks fruit. Koekjes (weet niet hoeveel hoor!), af en toe een snoepie, lekker chocolaatje, uhmzz haring en s'avonds lekker veel avondeten en dan op de bank voor de tv nog een bord pap of chippie of ijsje of snackjes...Ja best veel als ik het zo neerzet! Maar ach, dan zal die kleine daar wel behoefte aan hebben, haha!

Terug
Bovenaan