Diksap geven?

Hallo mamma's.

Mijn zoontje is 2.5 maand oud en ik wil 'm graag wat anders geven dan water met dit warme weer. Zou het kwaad kunnen als ik een klein beetje diksap met veel water in zijn flesje zou doen? Zijn er mamma's die hier ervaring mee hebben, of die mij antwoord kunnen geven?
Alvast bedankt!
 
Hoi Leonie,

nee dat kan geen kwaad alleen kan je zoontje het niet lekker vinden omdat het zo zoet is. Hij mag niet meer dan 1 liter vocht binnen krijgen omdat anders zijn nieren het niet aan kunnen.

Succes

Groetjes
Miranda
 
Wacht zo lang het kan nog met het geven van zoete dranken. Misschien kun je wat rooibos- of venkelthee zetten, af laten koelen en dat aan je kleintje geven. Je zoontje zal het water echt nog niet zat zijn en de rest van zijn leven kan hij nog genoeg zoetigheid consumeren.
 
Er staat inderdaad niet voor niets op vanaf 4 mnd! Zou ik dus ook niet doen. En wat is er mis met water? Je wil hem iets anders geven vanuit jouw eigen gevoel dat water op een gegeven moment verveelt, maar hij kent niets anders dan melk of water. Waarom wil je dan toch iets anders aanbieden?
 
Ik zou ook nog geen diksap geven. Vorig jaar toen mijn zoontje nog zo klein was, was het ook zo warm. Ik gaf dan tussendoor water met een klein beetje melkpoeder. Bijv. 90cc water en dan een theelepeltje melkpoeder. En idd zoals hierboven staat zou je ook thee kunnen geven. Succes!
Groetjes Renate
 
Wat wij wel eens doen is wat extra water op zn voedingen.. dus 10 cc extra water ofzo.. dat werkt natuurlijk alleen als ze de fles helemaal leeg drinken maar ze krijgen zo wel extra vocht binnen..
 
Bedankt voor alle reakties!
Heb besloten om toch nog maar geen diksap te geven. Het zal wel meer mijn eigen gevoel zijn dat ie wat anders wil!
Ik schrik er alleen een beetje van dat een kindje niet meer dan 1 liter vocht mag hebben i.v.m de niertjes! Weet iemand waarom dat zo is? Het lijkt mij juist goed om veel te drinken met dit warme weer?!
 
Terug
Bovenaan