Dilemma; advies gevraagd ;-)

A

Anoniem

Guest

Lieve mama's
Ik heb een dilemma waar ik jullie advies bij kan gebruiken:
Ik heb een zoontje van 8 mnd en mijn man en ik willen graag tussen eind van dit jaar en juni 2008 voor een tweede kindje gaan.
Dat we nog een baby willen is 100% zeker. We willen graag dat onze kindjes snel na elkaar geboren worden zodat ze veel aan elkaar zullen hebben in hun kindertijd.
Nu heb ik een klein probleem. Het bedrijf waar ik werk (groot en bekend bedrijf) wordt overgenomen waardoor de toekomst onzeker is geworden. Het is niet bekend welke banen zullen verdwijnen, wie gedwongen ontslagen zullen worden, wie gewoon mogen blijven en op wat voor termijn dit alles gaat gebeuren. Duurt in ieder geval nog een jaar, dat wel.
Ik ben dus een beetje bang dat ik straks zonder werk kom te zitten als ik zwanger ben. Want zwanger solliciteren zie ik niet zitten en bovendien is het financieel gezien wel nodig dat ik mijn steentje (part-time) bijdraag.
Dan zou je zeggen; ga een andere baan zoeken. Maar dan zit ik weer met een tijdelijk contract en daarmee durf ik ook niet zwanger te worden.
Laatste optie is te wachten tot er meer bekend is maar dat kan nog zo lang duren. En mocht ik dan uiteindelijk toch een andere baan moeten zoeken duurt het misschien nog jaren voor ik zwanger kan worden.
En ik wil zo graag snel een tweede kindje!
Waarvoor zouden jullie kiezen in een dergelijke situatie? Vinden jullie dat ik gezinsuitbreiding moet laten afhangen van de situatie of moeten we er gewoon voor gaan eind van het jaar en alles over ons heen laten komen?
Ik vind het zo moeilijk en ik baal hier zo van!!
Bedankt vast voor jullie advies!
Liefs, Amy (Billie)

Hoi!!

mijn mening??? Ik zou zeggen: DOEN!!!!

Een baan is zeer betrekkelijk... ik heb het zelf aan de lijve ondervonden.. ook al heb je een vaste baan... er is géén garantie!!
Zowel mijn man áls ik zijn verleden jaar allebei ontslagen, tja.. daar sta je dan tijdens een zwangerschap...

Dit konden we totaal niet voorzien, en je kan later beter spijt krijgen van iets wat je wél gedaan hebt, dan dat je het niet gedaan hebt.
En in het geval van een kindje wel/niet vind ik het zelfs nóg zwaarder wegen.
En uiteindelijk (mocht het zover komen) kom je er wel doorheen hoor!
Wij hebben het (financieel) ook gered!!!

En als je tijdens je zwangerschap ontslagen wordt, hoef je je (voorlopig) géén zorgen te maken... Je heb immers jaren lang betaald voor WW, en het UWV is op zo een moment echt de rotste niet.
Ik kreeg gewoon 100% betaald... dus dat viel weer mee!

Groetjes Debby mv B'Elanna, en suc6 met je beslissing!

Ben van het zomer 2006 forum maar wil je toch even advies geven:

Doen!

Ik ben drie en een half jaar terug ontslagen, net toen de economie op haar gat lag en er nog nooit zo weinig banen waren. Toen is het me ook gelukt om een baan te vinden.

er zijn zoveel onzekerheden in het leven. Daar kan je je leven niet naar leven. Dus gewoon ervoor gaan.

Annemieek

Hier nog eentje; doen!

Je kan toch niet voorspellen wat de toekomst gaat brengen.

Groetjes, KT

Niet doen! Als je financieel meer zekerheid wilt hebben tenminste. Je schrijft dat het geld van jouw kant nodig is,  Dan zou ik in jouw geval nog even wachten tot je meer zekerheid hebt. Een tweede kindje en dan elke euro om moeten draaien is ook niet leuk hoor!
Joh en kindjes die meer in leeftijd schelen kunnen ook veel aan elkaar hebben hoor.
Broers en zusjes die erg weinig schelen hoeven helemaal niet veel aan elkaar te hebben. En kinderen die juist een paar jaar schelen kunnen heel erg aan elkaar verknocht zijn.

Succes enne....abm amro zeker ....

Elke

Een hele tijd geleden zou ik gezegd hebben ;niet doen.
Nu zeg ik DOEN!
Je leeft maar 1 keer. Straks heb je een andere baan en dan komt er weer iets anders waardoor je het weer opschuift.
Als je echt een tweede kindje wil en je wil er niet teveel tijd tussen, dan moet je er nu voor gaan.
Veel succes
Sil

Beste Billie,
Volgens mij werken wij bij hetzelfde bedrijf....;-).
Ik zeg gewoon DOEN! Je staat als zwangere zo in je recht dat ze je al niets kunnen maken. Bovendien, 2 jaar geleden ben ik hier begonnen. Na 2,5 maand kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik heb het heel snel verteld en mijn baas reageerde helemaal enthousiast. Hij vond het geen enkel probleem en had ook wel verwacht dat er ooit een kleine zou komen. Niet zo snel natuurlijk, maar acht, ooit zou het er toch van komen had hij gezegd.
Als jij je werk gewoon goed hebt gedaan, dan is er niks om je zorgen over te maken. Bovendien verwacht ik niet dat er op korte termijn de overname heel veel personele implicaties zal hebben, maar goed, dat kunnen we natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
Succes met je beslissing, maar laat je niet gek maken. Een kind is veel belangrijker dan een baan. En de arbeidsmarkt is nu redelijk tot goed, dus ook daar genoeg kansen!
Groeten,
Lelie1

Hallo,

hier nog een DOEN!
Werk is inderdaad maar relatief, gezin is veel belangrijk. Natuurlijk heb je het geld nodig, maar er zijn echt andere banen. En wat betreft het zwanger solliciteren, ik heb al een paar keer bij anderen gezien dat ze gewoon werden aangenomen toen ze eerlijk waren over de zwangerschap. Als het bedrijf je echt graag wil hebben dan zit zo'n zwangerschap echt niet in de weg.

En wat als je wel kunt blijven dan zal het ook nog een tijdje onzeker zijn en dan lukthet misschien niet meer om nog een kindje te krijgen.

Succes met je beslissing.

Carina

Terug
Bovenaan