A
Anoniem
Guest
Lieve mama's
Ik heb een dilemma waar ik jullie advies bij kan gebruiken:
Ik heb een zoontje van 8 mnd en mijn man en ik willen graag tussen eind van dit jaar en juni 2008 voor een tweede kindje gaan.
Dat we nog een baby willen is 100% zeker. We willen graag dat onze kindjes snel na elkaar geboren worden zodat ze veel aan elkaar zullen hebben in hun kindertijd.
Nu heb ik een klein probleem. Het bedrijf waar ik werk (groot en bekend bedrijf) wordt overgenomen waardoor de toekomst onzeker is geworden. Het is niet bekend welke banen zullen verdwijnen, wie gedwongen ontslagen zullen worden, wie gewoon mogen blijven en op wat voor termijn dit alles gaat gebeuren. Duurt in ieder geval nog een jaar, dat wel.
Ik ben dus een beetje bang dat ik straks zonder werk kom te zitten als ik zwanger ben. Want zwanger solliciteren zie ik niet zitten en bovendien is het financieel gezien wel nodig dat ik mijn steentje (part-time) bijdraag.
Dan zou je zeggen; ga een andere baan zoeken. Maar dan zit ik weer met een tijdelijk contract en daarmee durf ik ook niet zwanger te worden.
Laatste optie is te wachten tot er meer bekend is maar dat kan nog zo lang duren. En mocht ik dan uiteindelijk toch een andere baan moeten zoeken duurt het misschien nog jaren voor ik zwanger kan worden.
En ik wil zo graag snel een tweede kindje!
Waarvoor zouden jullie kiezen in een dergelijke situatie? Vinden jullie dat ik gezinsuitbreiding moet laten afhangen van de situatie of moeten we er gewoon voor gaan eind van het jaar en alles over ons heen laten komen?
Ik vind het zo moeilijk en ik baal hier zo van!!
Bedankt vast voor jullie advies!
Liefs, Amy (Billie)