dilemma naam...

nou wij hebben dus al 5 jaar een naam voor een meisje staan... onze eerste werd dus een jongen maar wij riepen vanaf die tijd mochten we ooit nog een 2de krijgen en een meid wordt het die naam....

die naam is afkomstig van een oud klasgenootje van mij.. vond hem altijd al zoooo mooi en manlief dus ook
nu heeft een ander oud klasgenootje van mij een dochtertje die ook zo heet... oke spreek ze op hyves alleen nog maar...

maarrrrr nu zit er bij mn zoontje op school (dorpschooltje) sinds een paar maanden een meisje dat dus ook zo heet(enigste op school nog dus) en het lullige is kwam er van de week achter dat haar mama hetzelfde heet als mij.....

ik wil eigenlijk niet van naam veranderen mijn man al helemaal niet maarja is dit niet zwaar lullig als wij onze dochter dus ook zo gaan noemen????????????????????

owja zet de naam er express niet in omdat ik weet dat er bekenden meelezen..(en bedoel ik niet jou he marielle hahah jij weet hem al haha)

liefs...

Gewoon doen! Je geeft je dochter een naam voor het leven en niet alleen voor de lagere school, dus als dat echt 'jullie' naam is, dan zou ik daar ook gewoon voor gaan.

Nu is het misschien een beetje lullig (maar aan de andere kant.... er lopen zoveel mensen met dezelfde naam rond) maar jullie dochter blijft natuurlijk niet eeuwig op de lagere school, en wie weet verhuizen jullie ooit, of die andere mensen. En waar vind je zo snel een andere leuke naam?

ja is ook wel idd zit echt met dubbele gevoelens....
andere kant een moeder van school bracht haar dochter altijd naar een gastouder en haar kids zitten ook op onze school en haar 2 de heeft ze vernoemt naar een nichtje van die gastouder die dus ook bij ons op school zit....

Heeey meid,

Ik weet indd de naam al hahahah, maar ik heb ook gezegd, als jullie die naam geweldig vinden, dan moet je die ook gewoon lekekr doen. Grote kans als je dat niet doet, dat jullie dan een naam kiezen waar je niet 100% achter staat en je er later spijt van krijgt.

Liefs marielle

Als het echt jullie naam is zou ik er gewoon voor gaan, want je weet zelf hoeveel Sanne's, Anna's, Sophie's en Isa's er al rondlopen en er is niemand die er raar van opkijkt als er weer 1 in de omgeving wordt geboren.

Wij houden zelf van aparte namen, dus zal ik niet gauw horen dat er nog zo'n naam in de omgeving voorkomt. (Hoewel een oud collegaatje van mij haar dochtertje heeft vernoemd naar mijn dochter, Delani)

Jullie hebben die naam al 5 jaar. Dat is niet niks! Dat betekend dat jullie allebei zo zeker zijn van die naam dat je er misschien wel spijt van krijgt als je nu besluit om een andere naam te geven aan jullie meisje.

Succes!

Liefs, Nicole

nou das swel; idd ik/wij krijgen er zeker spijt van als we het niet doen we zitten weleens te proberen andere meidennamen te verzinnen maar komen toch steeds uit dat we er niet 100% achter staan..

besluit staat vast we nemen hem hahah

dit is dus ook een naam die we 5 jaar geleden amper hoorde en nu....
zal hem verklappen... Amy.....

Prachtige naam, die stond 5 jaar terug ook op het lijstje bij onze dochter. (Een vriendin van mij beviel 2 dagen voor mij en gaf haar dochter deze naam;))
Je kan eventueel ook voor een andere schrijfwijze gaan, bv Aimy.

Liefs!

Terug
Bovenaan