Dilemma....

A

Anoniem

Guest
Ik zit in een dilemma.... mijn man en ik willen heel graag kinderen en we waren in 1e instantie het over eens dat we vlak voor onze vakantie (eind september naar Tunesie) zouden stoppen met de pil. Maar ik hoef nu nog 1 week de pil te slikken en ik zie er zo tegen op om daarna nog een maand de pil te slikken. Nu heb ik het er wel met mijn man over gehad, en hij heeft zoiets van, dan stop je toch? (joepie!) maarja, dan ga ik weer twijfelen, want stel nou dat ik wel in 1 keer zwanger wordt, en erg last heb van misselijk enzo, dan zit ik daar in Tunesië... Volgens mijn HA is het best schoon in Tunesië, dus daar hoef ik me niet zo'n zorgen over te maken.
Help!, wat moet ik nou?

hoi
Ik snap je dilemma. De kans dat je zwanger wordt is natuurlijk erg klein, maar als je zwanger wordt en stel dat je er veel last van krijgt, dan is dat jammer als dat je vakantie verpest. Daarnaast heeft het ook wel wat. Het idee al die vakantiefoto's waar je 3 maanden later van kan zeggen (wijzend naar je buik) kijk en daar is..... Hihi dat heeft wel wat.
Anyway
als het volgens je HA geen kwaat kan, zie ik eigenlijk niet heel veel reden om niet te stoppen. Echt je vakantie verpesten doet het toch niet, want ik neem aan dat je toch een vreugte sprongetje zou maken als je zwanger zou zijn, en hoe kan dat je vakantie verpesten?

Hoi Koekeltje!

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Mijn man en ik zouden na deze strip nog 1x doorgaan, omdat ik dan weet of mijn contract op mijn werk een vast contract wordt. Nu zijn we inmiddels al zover dat we alleen nog deze strip gebruiken (nog 1,5 week) en zelfs dat duurt nog erg lang. We willen het nu allebei graag en het liefst zouden we NU stoppen!

Stel DAT je wel meteen zwanger bent, ook al weet je stiekem wel dat die kans kleiner is...Dan nog hoeft dat niet te betekenen dat je ontzettend ziek gaat worden toch? Misschien gaat het wel hartstikke goed met je en voel je je best OK?! Ik persoonlijk zou hierna de pil weglaten en het dan rustig afwachten...Veel succes!

eh over dat direct stoppen
Op de bijsluiter van mijn pil staat, dat ik op elk willekeurig moment binnen de maand kan stoppen met de pil als ik zwanger wil worden. Dan wordt je binnen een paar dagen ong en daarna kan het klussen beginnen. Is dit niet bij alle pillen zo?
Allebei in ieder geval suc6 met zwanger worden

hoi,
Je kunt toch ook, nu al stoppen met de pil, en het nog een maandje met condoom doen?
Dan word je ook niet zwanger en kan je lichaam al een maandje ontpillen!
Fijne vakantie alvast!

groetjes Eva

bedankt voor jullie reacties. Ik heb er over nagedacht en ga volgende week stoppen met de pil. Mijn man had niet zo'n zin in "dat gedoe met condooms"dus we zien het allemaal wel.Heb dit net met mijn man besproken en die vond het ook leuk als we al stoppen, dussssss   Ik vind het allemaal erg spannend hoor! maaja, dat zal iedereen wel vinden. khoop dat ik snel zwanger ben!  

liefs koekeltje

Hoi koekeltje

Ik zit eigenlijk met precies hetzelfde dilemma.
Ben al gestopt met de pil, maar momenteel doen we het nog veilig met condoom. Dit om te ontpillen. Zal morgen ongesteld moeten worden en daarna zouden we gelijk gaan klussen. Nu gaan we in september drie weken naar amerika.
Ook ik wil liever niet het risico nemen dat ik drie weken ziek zwak en misselijk in de camper zit en niet kan genieten van mijn vakantie. Aan de andere kant wil ik liever zo mogelijk met het grote werk beginnen.

nouja eerst maar afwachten of ik uberhaubt wel ongesteld word.

Jullie succes met het klussen.

Groet jo

Haai meiden,

Allereerst zo heel schoon is het niet in Tunesie..vraag me af of je dokter er wel geweest is dan..? Wij komen net terug van onze vakantie Tunesie en zaten in Sousse.
Heel vies en smerig is het daar niet, .aar echt schoon ook niet..gezond eten enz kan je wel vergeten daar..
Tuurlijk zal het wel gezond zijn...maar echt niet zo als in Nederland. Veel minder! dat proef je in alles!

Veel van de mensen die ik ken die daar zijn geweest hebben het zelf ook zo ervaren.
Tuurlijk zullen er mensen zijn die er anders over denken, maar ik deel je mijn ervaringen :D
Ook ga je er eigenlijks al een beetje vanuit dat je zwanger raakt..tuurlijk ik snap het wel. je wilt dat heel graag!
Hou er wel rekening mee dat het misschien nog wel een jaar kan duren.
Veel vrouwen zijn er zo mee bezig (ik in het begin ook heel erg) Om zwanger te raken..en dan lukt het maar niet...das dan elke maand wel een klap voor je!
Zelf zijn wij vanaf December bezig en ben ik nu 5 weken zwanger..
eerst ook heel erg mee bezig geweest, toen laten varen en ja hoor zwanger!

Tuurlijk zullen er vrouwen zijn met hun meningen en verhalen gebeurtenissen enz enz.
Maar weer deel ik mijn mening met jou :)

Laat het gewoon lekker op je af komen en geniet van je vakantie! Je hoofd koel houden en probeer er niet zo mee bezig te zijn...
Ik zal wel makkelijk praten hebben denk je nu...maar geloof me das niet waar!

Ontpillen zou ik eerst maar mee beginnen dat kan ook nog wel even duren succes!

Liefs!

Terug
Bovenaan