Dilemma

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
Ik zit met een dilemma.
24 januari word ik 30 jaar.(SCHRIK hahaha) Aangezien dit weer een mijlpaal is, wil ik het deze keer vieren zoals ik dat wil.
Tijdens de middelbare school en HBO lukte dat niet omdat ik altijd jarig was tijdens de schoolonderzoeken of tentamenperiodes. Na inmiddels bijna 2,5 jaar alleen maar bezig geweest te zijn met zwanger raken, zwanger zijn en het verzorgen van onze meisjes, ben ik toe aan een zo rustig mogelijke verjaardag. Mijn probleem hierbij is dat ik weet dat als ik een goede vriendin van me uitnodig, zij haar kinderen mee zal nemen. Ik wil haar vragen of ze misschien voor een babysit kan zorgen. Het zijn opzich 3 gezellig kids (9jr, 5jr en 17 mnd), maar meestal vragen ze (vooral in een groep volwassenen) alleen maar negatieve aandacht. Ook mogen ze van hun moeder alles eten wat ze maar willen waardoor ze dus ook nog eens stuiteren van de suiker die ze krijgen.
Mijn vriend vindt niet dat ik haar kan vragen om ze thuis te laten aangezien wij ook onze kids meenemen als we bij hun langs gaan. Ik vind dat ik het opzich wel zou moeten kunnen aangezien het een speciale gelegenheid/verjaardag is en niet gewoon even een bezoekje of etentje is.

Wat vinden jullie ervan? Ik hoor graag jullie mening.

Liefs,
Petra

Meid, geloof me, ook na je dertigste gaat het leven door.........(ik ben 31, whahaha!!).

Als het een goede vriendin van je is, zou je het juist bespreekbaar moeten kunnen maken lijkt mij.
Je kunt toch zeggen dat je gewoon eens rustig en gezellig bij wilt kletsen??
En dat dat lastig is met al die kids er omheen?
Als goede vriendin moet zij dat kunnen begrijpen, zonder zich beledigd te moeten voelen.......

Alvast veel plezier!!

Gr. Rimke

Hoi Rimke,
Hahaha, ja na 30 zijn er nog een heeeeleboel verjaardagen. Mijn extra probleempje is ook dat ik dus 24-01 jarig ben en mijn vriend 26-01. Tot nu toe heb ik mezelf steeds een beetje weggecijferd (druk en moe) en hebben we meestal alleen zijn verjaardag gevierd zeg maar. Ik heb dit jaar dus mijn verjaadag opgeeisd (wat hij helemaal geen probleem vindt). Vandaar dat ik er gewoon iets voor mezelf van wil maken.

Ik zal die vriendin morgen bellen om te kijken wat ze er van vindt.

Groetjes,
Petra

Jeumig ben jij al dertig  hahahaha. Ik zal maar niet vertellen hou oud ik ben.

Maar eerlijk gezegd, zou ik het dus niet vragen. Persoonlijk vind ik het net effe te ver gaan. Je geeft daar min of meer de boodschao mee af  , dat je haar kinderen lastig vindt. Ik zou het zelf iig heel naar vinden, juist als het een goede vriendin is. Maar ik heb misschien DE oplossing. Waarom vier je het niet gewoon 's avonds

Hoi Juf,
dat is nou dus waar ik mee zit. vorig jaar begon het feest om 20 uur en ze zijn met alle 3 de kids tot na 01 uur gebleven. zelfs toen 2 van de 3 in slaap waren gevallen (die van 4 jaar op de bank voor de tv) hebben ze ze op ons bed neergelegd en nog een tijdje blijven hangen. de oudste was om 1 uur nog volledig wakker en tikkertje aan het spelen met 2 neefjes van mijn vriend.  

ik denk dat ik het toch maar als training moet zien voor als mijn eigen kids groter zijn. die zullen vast ook een boel herrie gaan schoppen. (dat doen ze nu ook al, ruzie maken over hun lege flesjes na een beetje roosvice). want zoals ik al zei de kids zijn wel leuk. alleen soms wat druk. de oudste 2 maakten vroeger tig tekeningen voor ons. erg schattig.

groetjes,
Petra

Lastige kwestie, maar ik begrijp jou ook wel!

Is het niet een idee om er een soort themafeestje van te maken. Bijvoorbeeld een high tea (kun je makkelijk zelf maken; 't is eigenlijk gewoon theedrinken met veel lekkere hapjes) of een borrel (wijntjes drinken met veel tapas-achtige hapjes). Daarvoor zou je wat specifiekere uitnodigingen kunnen maken waaruit blijkt dat het echt voor volwassenen is. Echt "op naam" uitnodigen dus. En als je de ideeen met haar bespreekt (als 't een goeie vriendin is komt dat waarschijnlijk toch wel een keer ter sprake), dan kun je daarin ook goed laten doorschemeren dat je dat juist zo doet om weer eens lekker met vrienden, familie, buren e.d. bij te kunnen kletsen. Dat het een volwassen feestje is en dat je bij de organisatie ook geen rekening houdt met kids (dus geen aparte hapjes en entertainment voorbereid voor kids).
En op deze manier is je 30e verjaardag ook echt even wat anders dan een standaard verjaardag. Ik heb dit jaar een BBQ gegeven met m'n 30e verjaardag, maar dat was in mei...

Nou ja, da's even mijn idee. Succes ermee en laat je ons nog even weten wat je gaat doen?

Groetjes,
Jacoline.

toevallig niet op 8 mei jarig?? Ideaal hoor, in de zomer, wij hadden ook de bbq aan geslingerd........maar ja, is idd wat lastig in de winter.....

Vind ik wel een goed idee ja, zo bedoel ik het ook eigenlijk, een feestje puur voor de volwassen, met als thema lekker bijkletsen na een drukke en heftige periode in je leven!
Vind echt dat dat moet kunnen hoor!

Whihihi, Juf, je maakt me nieuwsgierig...............hoe oud ben je??
Weet je, mijn mannetje is 9 jaar ouder dan dat ik ben, ik voel me dus altijd een heel jonge blom............whahahaha!

Hej Petra!
Tja meid een lastig iets. Maar misschien kan ik je een ander idee ad hand doen? Ik heb nl. een NL vriendin die 40 werd en haar verjaardag op haar manier wilde vieren. GEWELDIG! Ze stuurde alleen haar vriendinnen een persoonlijke uitnodiging met de tekst dat ze ALLEEN  MAAR MET LEUKE VROUWEN IETS LEUKS WILDE DOEN! Zo laat je op een spontane maar ook subtiele manier weten wie er welkom zijn en wie thuis blijven. Ik kon niet (beetje ver reizen:) voor een avond), maar o, wat had ik er graag bij willen zijn. Misschien kun je dan ook ergens heen gaan, voor een leuke theemiddag of een lekkere tapasavond o.d. Simpel, niet te duur maar wel voor JOU! En met de mensen die je het liefst wilt zien dan. Succes, veel plezier alvast, en hopelijk rustig zoals jij het wilt. Liefs Pippi

Terug
Bovenaan