Dilemma.....

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zit met een dilemma.
Wij willen heel graag een tweede kindje.
Nu is het zo dat ik over een paar maanden een operatie moet ondergaan aan mijn kaak.
We hebben de afgelopen 3 maanden geprobeerd zwanger te raken....helaas zonder resultaat.
Nu moet ik eind maart op gesprek bij de kaakchirurg. Ik hoop dat ik dan te horen krijg wanneer ik geopereerd ga worden....
Mocht dit nog een paar maanden duren....wat zal ik dan doen??
Ik heb zoiets van, we wilde heel graag de kindjes dicht op elkaar ( onze zoon in van aug 2008 ). Als ik nu ga wachten tot na de operatie dan zit er alweer snel een jaartje of 2 tussen.
Het is moeilijk....en ik weet ook wel dat je een zwangerschap niet kunt plannen maar bij de eerste hebben we er ook 9 maanden over gedaan dus ik wil graag een beetje op tijd beginnen....

Groetjes Mootje

Hey

De keuze is natuurlijk helemaal aan jou,
maar als je graag een 2de kindje wilt zou ik er gewoon voor gaan hoor meid,
En wat die operatie betreft ja dat zie je dan wel weer, dat kan ook nog wel effe duren.
verder kan ik er niet over mee praten ik was bij beide kinderen bijna direct zwanger dat is ook wel effe schrikken hoor.

Wat je keuze ook is ik wens je heel veel succes
Groetjes Mascha

Hoi

Hoe ernstig is het met jou kaak? kan jij er nog een jaar of langer mee leven?  Jij moet niet jou zelf vergeten hier, maar wacht toch even het gesprek af eind maart. Misschien kan jij snel terecht - of misschien juist niet. Een zwangerschap kan inderdaad moeilijk gepland worden en als het gebeurd terwijl jij op de operatie wacht dan moeten zij gewoon een nieuwe afspraak met jou maken toch?

Mor 74

Als je het graag wilt, zou ik er ook gewoon voor gaan. Mijn ervaring is dat er altijd wel een reden is waarom het niet zo handig uitkomt, maar als puntje bij paaltje komt valt alles wel te regelen en er omheen te plannen. Succes!!

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb volgende maand ook al afspraken staan bij de orthodontist om vanalles voor te bereiden....
Ik wacht idd het gesprek af en dan geef ik het gewoon aan bij de kaakchirurg. Kijken wat hij ervan zegt.

Groetjes Mootje

Niet elke verdoving heeft risico's voor zwangeren, toch? Even navragen lijkt mij!

Hey Jacoline,

Het gaat over een operatie onder algehele narcose. Ik krijg een operatie waar mijn onderkaak los gesneden wordt en naar voren gezet wordt ( heb namelijk een overbeet waardoor ik artrose heb in mijn kaakgewricht...)
Na de operatie krijg ik pijnstilling en een medicatie om de zwelling te verminderen.
Denk niet dat dit echt goed is voor een eventuele zwangerschap.
Het is allemaal zo dubbel.
Ik wil zoooo graag weer zwanger worden....
Alleen dit staat me nog in de weg....
Afwachten dus....pfff.....

Liefs Mootje

pffff.....heb net even gebeld met het ziekenhuis of ze al een planning hadden wanneer de operatie eventueel uitgevoerd kan worden....
Eind juni....pfffff....dat duurt nog 3 maanden....
Maar ja, dat is ook weer vrij snel als je nagaat hoelang een zwangerschap duurt....
Vrees dat ik toch geduld moet hebben en hopen dat na de operatie mijn droom mag uitkomen.......
Is wel een beetje een tegenvaller......had eerder gehoopt!!
Misschien kan ik nog wat regelen tijdens het gesprek.....vraag gewoon of ik eerder mag....
Toch allemaal bedankt voor het meedenken!!

Groetjes Mootje

Terug
Bovenaan