dilemma

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen dames,

Zo te lezen weer een spannende dag voor een aantal dames!! Hopelijk hebben jullie verderop deze week goed nieuws!!!

Zelf heb ik de 15e mn nod en zit dus 'rustig' af te wachten haha. Nu ga ik het weekend weg met mijn fam en je voelt mn dilemma vast al aankomen....zal ik wel of niet een wijntje meedrinken? Aan de ene kant ben ik misschien helemaal niet zwanger, maar misschien ook wel. Wat zouden jullie doen?

Fijne dag allemaal!
Liefs ciomama

Ik drink nooit. Lust het gewoon niet. Dus ik kan hier geen objectief antwoord op geven.
Maar ja, als je er later achter komt dat je toch zwanger bent. Denk ik toch dat je je schuldig gaat voelen. Dus wat dat betreft zou ik het niet doen.
Luister naar je gevoel! Dan neem je vast de juiste beslissing!

Hey Ciomama,

Ik ben gek op wijntjes!! Zes dagen voor mijn nod heb ik bij vrienden gegeten en heb ik de nodige (3,5) wijntjes genuttigd. De volgende dag was ik hondsberoerd!!

Uit schuldgevoel heb ik het internet afgestruind en wat ik daaruit op kon maken was dat ik het beter niet had kunnen doen. Hoewel het in deze fase waarschijnlijk niet heel veel schade aanbrengt, is het voor je gevoel misschien beter om je een beetje in acht te nemen. Heb je heel veel zin in een wijntje, dan zou ik me beperken tot één glaasje. Je weet maar nooit.

Liefs,
Melian

hey meid,

Ik vind dit ook altijd lastig.. heb met mezelf afgesproken dat ik alleen een wijntje mag drinken als ik ongi ben.. maarja aan de andere kant het kan ook zo een jaar duren voordat je zwanger bent... dubbel.. maar 1 wijntje kan niet z veel kwaad hoor...

hey

Volgens mij kun je gewoon wat drinken hoor. Stel dat je zwanger bent kan het weinig kwaad in zon vroeg stadium! ik heb zelf ook drank op toen ik nog niet wist dat ik zwanger was ;) ben as vrijdag 20 weken zwanger :)

Liefs,

hallo,

je kan gerust een wijntje drinken, de eerste 5 weken zwemt het vruchtje nog los van jouw in je baarmoeder.
alles wat je dan eet of drinkt krijgt het nog niet mee. het is voorzien van zijn eigen overlevingspakketje.

bij mijn zwangerschap heb ik in de eerste 5 weken diaflonac gehad ( ik hoop dat ik het goed heb geschreven hihi) voor me schouder. ik heb hele discussies moeten voeren met de dokter dat ik het niet wilde maar van hem moest het anders ging me schouder niet over. hij kwam ook met het argument dat het de eerste 5 weken nog geen contakt met je lichaam heb dus geen kwaad kon.
ik heb het later na gevraagt bij de vk en die zei het ook.

met andere woorden je kan een wijntje drinken maar ik zou het toch bij 2 houden.
veel plezier.
veel liefs

Denk dat ik het idd maar bij 1 glaasje hou. Vermoedden ze niks en kwaad kan het niet. Nou maar hopen dat ik dan nog niet ongi ben!! Had vanmorgen ineens menstruatieachtige krampen. Dacht even dat ik ongi ging worden en was al aan het rekenen voor komende maand. Nu is het weer weg en voel ik niks meer. Nou ja, ik ga er maar gewoon vanuit dat ik komende week ongi ga worden. Gelukkig gaan we het weekend weg, heb ik geen tijd om erover na te denken en evt toch een testje te doen haha!

Liefs!!

Pas wanneer het eitje ingenesteld is en dat is rond de 4e week, dan moet je er rekening mee gaan houden. Dus wanneer je zelf nog niet kan testen dan zou ik lekker een wijntje blijven drinken. Ik dronk elke avond zelfs een wijntje... ik heb me er nooit schuldig over gevoeld. Ook toen het een miskraam werd, niet. De vk zei dat het pas kwaad kan als je het zelf weet en daarvoor neemt het nog niets van jou!

Maar drink er dan 1 en dan ben je toch gewoon de BOB!

Terug
Bovenaan