A
Anoniem
Guest
Hi, ik heb er zelf niet echt mee te maken. Nou ja ik ben allang blij dat ik weer een beetje werk. Dus tis niet aan de orde of ik carriere switch maak of niet. Maar ik wou toch ff reageren. Ik zou idd ook kiezen voor die nieuwe baan. Je weet niet wanneer je zwanger mag worden. En als jij goed je werk doet mag dat geen reden zijn voor geen contract verlening hè. Ik snap dat je beetje in dilemma zit en niet elke werkgever is gelijk hè. Als jij je er prettig bij voelt om kenbaar te maken dat jullie een kinderwens hebben dan moet je dat zeker doen. Maar ja je weet toch ook als werkgever dat als je een vrouw in je team haald ze misschien wel een kinderwens heeft. Staan veel mensen natuurlijk niet bij stil. Wij nu wel, omdat we die kinderwens hebben, hihih. Maar die mannen hebben vast ook wel gevoel of een vrouw thuis die ook graag zwanger wil worden. En plagend zijn ze toch altijd wel, hihih. Je moet je maar staande houden in zo'n mannen wereldje. Maar als jij plezier hebt in je werk en geniet, dan is dat ook bevordelijk voor zwanger willen worden en zwangerschap. En als je dan een prachtige kleine hebt over een tijdje dan kan je daarna weer aan de slag met iets dat je echt leuk vind. En geen baan die je moet doen omdat jullie het geld nodig hebben om maar ff voorbeeldje te noemen. Ik weet niet hoeveel uur je nu werkt en hoeveel uur je wilt gaan werken na zwangerschap? Misschien kun je wel informeren of het mogelijk is om eventueel over een paar jaar minder uren te maken. Dan heb je vast een beetje gepolst hoe de werkgever tegenover zwangerschap staat hè.
Ik kweet niet of je wijs kan worden uit mijn verhaal, maar in elk geval heel veel geluk en hoop voor jullie dat je snel zwanger mag worden. Hoe gaat het inmiddels met je?
Liefs Nathalie