Dillema! Zwanger worden en cariereswitch

Hi, ik heb er zelf niet echt mee te maken. Nou ja ik ben allang blij dat ik weer een beetje werk. Dus tis niet aan de orde of ik carriere switch maak of niet. Maar ik wou toch ff reageren. Ik zou idd ook kiezen voor die nieuwe baan. Je weet niet wanneer je zwanger mag worden. En als jij goed je werk doet mag dat geen reden zijn voor geen contract verlening hè. Ik snap dat je   beetje in dilemma zit en niet elke werkgever is gelijk hè. Als jij je er prettig bij voelt om kenbaar te maken dat jullie een kinderwens hebben dan moet je dat zeker doen. Maar ja je weet toch ook als werkgever dat als je een vrouw in je team haald ze misschien wel een kinderwens heeft. Staan veel mensen natuurlijk niet bij stil. Wij nu wel, omdat we die kinderwens hebben, hihih. Maar die mannen hebben vast ook wel gevoel of een vrouw thuis die ook graag zwanger wil worden. En plagend zijn ze toch altijd wel, hihih. Je moet je maar staande houden in zo'n mannen wereldje. Maar als jij plezier hebt in je werk en geniet, dan is dat ook bevordelijk voor zwanger willen worden en zwangerschap. En als je dan een prachtige kleine hebt over een tijdje dan kan je daarna weer aan de slag met iets dat je echt leuk vind. En geen baan die je moet doen omdat jullie het geld nodig hebben om maar ff voorbeeldje te noemen. Ik weet niet hoeveel uur je nu werkt en hoeveel uur je wilt gaan werken na zwangerschap? Misschien kun je wel informeren of het mogelijk is om eventueel over een paar jaar minder uren te maken. Dan heb je vast een beetje gepolst hoe de werkgever tegenover zwangerschap staat hè.

Ik kweet niet of je wijs kan worden uit mijn verhaal, maar in elk geval heel veel geluk en hoop voor jullie dat je snel zwanger mag worden. Hoe gaat het inmiddels met je?

Liefs Nathalie

hoi,

ik was benieuwd of je inmiddels al wat besloten had ? maar ik zou er voor kiezen om het subtiel te melden dat je een kinderwens heb, of zoals me voorganger melde of je in de toekomst minder uren kan gaan werken.

nou werk je in de techniek, maar das heel ruim, dus ik weet niet wat voor werk je doet, maar stel je begint bij je nieuwe werkgever en je bent in de 1e maand toevallig ook zwanger, sommige dingen mag en kan je dan meteen niet meer. met bepaalde stoffen werken, zwaar tillen e.d . dat komt in het techniek wereldje natuurlijk zat voor, vandaar dat ik dat even wilde melde.

geen baan geeft zekerheid behalve een vast contract ja, maar ergens blijven zitten uit veiligheid......... ik weet niet. Misschien als je straks zwanger bent je ook nietzoveel waarde hecht aan een baan.

mijn contract werd niet verlengt, toen ik melde zwanger te zijn, natuurlijk niet omdat ik zwanger was volgend hen, maar goed zo gaat dat wel.

stel voor jezelf de prioriteiten, een nieuwe baan is super, zwanger worden ook. als daardoor je nieuwe baan zal uitlopen tot einde contract (wat weetelijk dus niet is toegestaan) is dat dan einde van de wereld. dan zijn er nog zat banen.
vastigheid bestaat niet in de leven.

succes, met je keuze.

gr. bambi
38+2 wk zwanger

Vastigheid bestaat idd niet in het leventje
Hoe graag we het ook willen vastklampen
Dat heb ik vandaag maar weer al te goed ervaren

Liefs Nathalie

Hier ook een vrouw in de techniek.
Ik ben ruim een jaar geleden van baan verwisseld en ik heb niets gezegd over zwanger worden omdat ze daar in principe niets mee te maken hebben.
Als ze een man aannemen dan kan die ook ziek worden, of minder gaan werken of zelfs stoppen met werken als hij een kind krijgt, dus ik zie het verschil niet.
(Tja een vrouw in de techniek kijkt toch anders tegen zaken aan)

Helaas zit ik aan de slechte kant van de statistieken. De 10% die na 2 jaar nog steeds niet zwanger is...daar ben ik er 1 van.
Mijn advies als je weg wilt bij je huidige baas, gewoon gaan.
Als ze je bij de volgende baas je contract niet verlengen omdat je zwanger bent: jammer dan, blijkbaar niet het bedrijf voor jou en ga weer op zoek naar iets dat nog beter bij je past.
Niet te bang zijn dat ze je ontslaan omdat je zwanger bent, ik denk dat dat erg mee gaat vallen.

Terug
Bovenaan