dingen achterwege laten

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

is ben benieuwd wie er van alles achterwege laten om zwanger te worden,
bijv rauwe kaasen, filetamerican, leverworst????

wij zijn vanaf feb. ''bezig'' om zwanger te worden, maar ik merk dat ik er teveel mee bezig ben, nu minder dan een paar maand geleden.

ik was gestopt met roken, van de ene op andere dag, omdat ik zwanger wil worden, op feestjes geen alcohol, leverworst en brie meer.

toch ben ik in de vakantie weer met roken begonnen, ik weet het stom, maar ik wil wel zo ''normaal'' mogelijk blijven doen.

je krijgt ook allerlei opmerkingen als je dingen er voor laat; ben je zwanger??

ik heb er alles voor over om zwanger te worden, maar je weet nooit wanneer dat is, en ik denk dat het niet uitmaakt of je wel/niet iets achterwege laat.

het is niet mijn bedoeling om iemand voor het hooft te stoten, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie hier over denken, en wat het beste is??

groetjes Tamara

hoi Tamara,

Het achterwege laten van dingen werkt niet echt mee om er niet teveel mee bezig te zijn.
Dingen als stoppen met roken is altijd beter voor je gezondheid, een glasje alcohol kan echt geen kwaad, brie mag je zelfs tijdens je zwangerschap gewoon eten is namelijk geen rauwmelkse kaas.

Ik vind het zelf ook moeilijk om af en toe afstand te nemen, maar als je op alle zaken al heel erg gaat letten, maak je het jezelf alleen maar nog moeilijker en gaat het voor je gevoel nog minder snel. Natuurlijk als je zwanger bent moet je een aantal zaken laten staan en dat vinden we allemaal niet erg, ook al baal je dan soms, maar dat is  voor een  periode van maximaal 9 maanden  en helaas we weten niet hoelang het duurt om zwanger te worden.

Succes met zwanger worden, en dan laten we zonder problemen alles staan wat niet goed is.

Tebbe

Hoi Tamara,

Ik zal je eerlijk zeggen ik laat er niks voor, drink nog steeds een roseetje en eet ook nog filet american. Ook ik was gestopt met roken maar moet eerlijk bekennen dat ik het 's avonds toch wel erg lekker vind.

Ik heb geen idee wanneer ik zwanger  word (zoals iedereen)  dus tot die tijd mag je best lekker genieten, toch?

Groetjes Rene

Heey Tamara!

Wat leuk om weer eens iets van je te horen! Ik miste je al een tijdje op het forum, hoopte dat je zwanger was. Helaas nog niet dus.

Om even terug te komen op je vraag, ik laat er niets voor hoor. Ik ben bang dat ik er dan (weer!) teveel mee bezig ben. Heb het op het moment aardig onder controle wat dat betreft...

Maar ja, iedereen is en denkt anders. Ik zou als ik jouw was gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Enne... stoppen met roken is bijvoorbeeld altijd goed voor je.

Liefs van Bloempje

Hallo meiden,

Mijn man gaat wel stoppen met roken nu we het echt gaan proberen, maar verder zien we het wel als het zover is. (ik rook trouwens zelf niet) Ik denk dat als je positief heb getest dat je dan wel rekening gaat houden met eten en drinken, maar daarvoor is het zo lastig. Het kan wel maanden duren voordat het raak is, en al die tijd zonder brie en carpaccio? Denk het niet!

Groetjes, Nina

hoi hoi

Sommige dingen laat ik wel achterwege, zoals die verslaafde boterham met leverpastei. ik ben er gek op, maar ze hebben me behoorlijk bang gemaakt met hersenbeschadigingen enz. en er zijn natuurlijk veel andere dingen op brood. Dus ik heb daar geen probleem mee om dat te laten staan. Verder drink ik geen cola meer, is toch behoorlijk slecht, dus ook geen problemen mee. Maar af en toe een sigaret vind ik wel lekker hoor. En paardrijden doe ik ook nog steeds. Het is de bedoeling dat ik dat ook tijdens mijn eventuele zwangerschap probeer te blijven doen de eerste maanden. Dan zal ik in ieder geval niet meer aan wedstrijden meedoen, maar gewoon wat recreatief. Zolang ik niet zwanger ben, of het althans niet weet doe ik nog wel wedstrijden. Heb wel even getwijfeld over a.s. zaterdag, dat is 4 dagen voor mijn NOD, dus mischien een eventuele zwangerschap. Dan heb ik een zware wedstrijd, een 60 kilometer rit op het strand van katwijk. Maar ik start toch, en als ik me er niet fijn bij voel, trek ik me alsnog terug.

liefs janine

hoi,

janine, wat spannend, ik ga voor je duimen

bedankt voor jullie reacties, zodra ik zwanger zal zijn, stop ik zo weer met roken, en dan let ik natuurlijk WEL op.

dat is ook zo met werk, ik werk momenteel niet, ik wil wel graag werken! maar om nu te sollisiteren, ik weet wel dat je dan ook gewoon kunt blijven werken, maar bij mijn zwangerschappen heb ik hyperemesis gravidarum, 9 maand lang ziek, niets kunnen eten, drinken, en heel veel overgeven ook al komt er niets binnen, met de oudste heb ik wel 13 keer in het ziekenhuis gelegen. ik kan mij zelf nog niet douchen, mijn haar nog niet kammen.
zul je zien dat ik net werk heb en dan zwanger, en dan metteen in de ziektewet??
ik ga vandaag of morgen wel even in het rond bellen voor schoonmaak werkzaamheden, zodat er wat extra binnenkomt, dat is tegenwoordig wel nodig!!

liefs Tamara

hoi tamara

Ik ben ook gestopt met roken maar ik eet wel brie en
filet american maar ben nog wel gewoon me eigen.
Dat is het beste ook om er niet teveel mee bezig
te zijn maar diep van binnen ben je er altijd mee bezig.
Ook wel meer als de mannen denk ik.

Maar geduld is een schone zaak zegt men.

Maar we zien wel en veel succes er mee.

Veel liefs Ronda

Terug
Bovenaan