dingen achterwege laten

Hoi,

Het voelt voor mij goed om gezond te leven, alsof ik al zwanger ben! Zo heb ik in juni een miskraam gehad en ben er erg blij om dat ik er alles aan gedaan heb om gezond te leven. Dus geen alcohol, roken heb ik nooit gedaan en verder rekening houden met 'rood' vlees, (rauw) die kaasjes etc.
Ik drink alleen een aantal wijntjes op de 1e dag wanneer ik ongesteld ben geworden! Als troost en omdat ik een wijntje toch wel lekker vind. Misschien ook wel als protest richting mijn lichaam. (zal een flesje gaan kopen want ik vrees dat het ook deze maand niet gelukt is....)

Groetjes Ineke

quote: angel27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-10-2005 19:04:40'));

...a.s. zaterdag, ... Dan heb ik een zware wedstrijd, een 60 kilometer rit op het strand van katwijk.

He... da's bij mij om de hoek!!!! Wat is de wereld klein he? Misschien kom ik je wel aanmoedigen

Doei Bloempje

haha das inderdaad toevallig. Als je wel komt, ben ik makkelijk te herkennen tussen al die 150 andere paarden, heb namelijk een pipi langkous paard. Volgens mij is mijne de enige spikkel die meedoet

hahaha

Lieve meiden,

Niet te spastisch doen met al die adviezen. Brie uit de supermakt mag gewoon. Vers bij de kaasboer moet je even navragen. Die word vaak wel van rauwmelkse kaas gemaakt. Als ergens rauwe melk in verwerkt is staat er au lait cru op. Een keer een carpaccio of een toastje filet kan best. En een boterham leverworst kan ook best. Maar niet dagelijks. Met de filet americain zou ik stoppen als je zwanger bent. Net als een keer een wijntje of biertje. Zolang het allemaal met mate is valt het allemaal best mee. Het schijnt zo te zijn dat je de eerste 4 tot 6 weken niet veel schade aan richt.(vlgs de verloskundige van mijn vriendin) Daarna moet je je wat meer in acht gaan nemen.
Maar tijdens de zwangerschap van mijn zoon heb ik ook gewoon brie gehad. De filet heb ik laten staan. (oh, en dat vond ik moeilijk!) Ook heb ik af en toe best leverworst gehad, maar niet dagelijks.
Maar stoppen met roken lijkt me toch het slimst om dat al te doen voor het zwanger worden. Het is inmiddels bewezen dat roken invloed heeft op de vruchtbaarheid. Mannen zouden er slechter zaad van hebben. En een multivitamine voor zwangeren is ook goed om te nemen. Ik kreeg van mijn gyn het advies om niet teveel vitamines te slikken. Hij vind foliumzuur genoeg, in combinatie met gevarieerd eten.
Dus dames, blijf genieten! Als je zwanger bent kun je het allemaal nog laten staan. Nu gewoon alles met beleid.

Groetjes, Kat

quote: angel27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-10-2005 06:31:03'));

haha das inderdaad toevallig. Als je wel komt, ben ik makkelijk te herkennen tussen al die 150 andere paarden, heb namelijk een pipi langkous paard. Volgens mij is mijne de enige spikkel die meedoet

hahaha

Dan val je zeker op!!! Heb jaren geleden een tijdje een zelfde soort paard gereden. Ik neem aan dat jij een appeloosa bedoeld? (geen idee hoe je het schrijft hoor)

Zeg in de krant wordt er al volop over die rit geschreven... welke afstand ga jij doen? En heb je deze al meer gereden?

Mooi is het hier he? Die duinen, strand....

In ieder geval::                  HEEL VEEEEEEL SUCCES!!!!!

doei Bloempje

Terug
Bovenaan