dingen die je weer graag zou willen doen na de zwangerschap

hoewel ik een echt wintermens ben, begint mijn hart met een paar zonnestraaltjes en de wat langer wordende dagen toch wel wat sneller te kloppen.

ik ben een fanatiek paardrijdster, lees fanatieke recreatieruiter haha! wedstrijden zijn voor mij niet weg gelegd, maar wat vind ik het heerlijk om tijdens die warme zomeravonden mijn (verzorg)paardje te pakken en het bos in te gaan en even lekker mijn verstand op nul te krijgen. even weg van de dagelijkse sleur, en even lekker genieten op de rug van m'n paard. ik heb de afgelopen zomer, na m'n buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook heel wat uren door gebracht op de paardenrug, en dit heeft mij erg geholpen om alles te verwerken. ik kom nog steeds regelmatig op stal (de stal en 4 paarden die er staan zijn van m'n beste vriendin) om te helpen voeren en verzorgen. vanmorgen was ik er samen met mijn zoon, en toen overkwam mij het gevoel, ik wil zo graag weer paardrijden!! ik ben gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, dat was begin september. ik mis het zo verschrikkelijk!

het eerste wat ik wil doen als ik bevallen ben, is niet paardrijden want dat zal niet gaan direct na de bevalling haha! maar wel, een hele dikke biefstuk eten, een broodje rosbief van de slager eten, op mijn buik slapen en een glas canei drinken. en dan als alles weer genezen is (weet nog niet of ik vaginaal ga bevallen of via keizersnede) wil ik zo snel mogelijk mijn rijbroek aan (als ik die pas haha) en weer heerlijk kunnen genieten van de ondergaande zon die ik zie als ik na een heerlijke bosrit weer terug rij naar stal, samen met m'n paardje! ow ja, en natuurlijk heel veel knuffelen met m'n mannen, veel liefde en zorg geven en zeggen hoeveel ik van ze hou!

(wat een sentimenteel verhaal hahahaha, we geven het de hormonen de schuld ;)

Mijn vriend gaat na de bevalling carpaccio maken, daar heb ik echt zin in!!
Ook houd ik heel erg van uit eten gaan. We gaan dus na de bevalling weer heerlijk uit eten, met een wijntje erbij, een lekker stukje biefstuk... mmmmm.. Daar verheug ik me nu al op! Ook een broodje filet mis ik...

Ik heb ook zo'n zin in een lekker broodje carpaccio en een lekker glas wijn.
En buikslapen, dat mis ik misschien nog wel het meest, vooral nu slapen sowieso minder wordt...
Kan niet wachten!!!!!

Ik droom ook echt van carpacchio! Verder zou ik vraag weer willen sporten maar ik kan nu Nog niet zien hoe ik dat zal kunnen regelen met oppas. Maar ik kijk erg uit naar sporten. Ook lijkt t me heel leuk om met de nieuwe Kinderwagen en baby door de bossen te lopen.

dat heb ik gelukkig allemaal niet zo ik drink niet ik lust geen filet rosbief of carpacchio of zo dus heb ik het ook niet zo veel hoeven laten biefstuk vindt ik wel lekker maar dan ook niet rauw moet wel een beetje doorgebakken zijn

weer normaal eten ik heb zwangerschaps suiker en moet me aan een strickt dieet houden en ben daar echt klaar mee en vlees carpaccio enz !!! en geitekaas en brie enz enz

Een broodje zalm met roomkaas mmmm, zonder dat je bang hoeft te zijn een bacterie op te lopen. En; garnalen, dat moet mijn echtgenoot de eerste avond na de bevalling serveren...

Verder mis ik het buikslapen ook heel erg. Ik doe het nog steeds wel, want anders kan ik gewoon niet in slaap komen, maar dan maar héél kort. Sowiezo lastig om lang op 1 zij te blijven liggen bijvoorbeeld.

Maar paardrijden dus niet gedaan? Was je bang eraf geworpen te worden? Ik heb bij mijn oudste in het begin nog een bosrit gemaakt (op een speciaal soort paarden, een keer met mijn zus mee), maar: toen ik 4 maanden zwanger was destijd ben ik in Nieuw-Zeeland gaan quadrijden door de heuvels.. Dat ging er best heftig aan toe! Ik had ook last van mijn buikspieren, niet normaal meer! ben ook maar niet op enorme wandeltochten mee geweest toen, maar dat Quad-rijden kon ik niet laten, hobbeldebobbel. De eigenaar van de Quads zei zelfs dat toen zijn vrouw overtijd was, hij haar achterop nam door de heuvels en dat een uur na de rit de weeen begonnen :)

Terug
Bovenaan