Dinsdag 21 oktober, een spannende dag voor mij!!!

Tja, eindelijk na heel lange tijd (!!) word ik dan toch geopereerd aan mijn rug. Ik ben in 1992 achterover een kelder in gevallen op mijn toenmalige werkplek waar ze aan het verbouwen waren  en met mijn rug op de trap terecht gekomen. Dat heeft er toe geleid dat ik in steeds ergere mate last kreeg van mijn rug met inmiddels al een keer of 10 een fikse hernia. Vorig jaar al bij de neurochirurg geweest, maar hij stuurde me weer naar huis, want volgens hem was het nog niet erg genoeg . Ik ben al ruim 4 jaar thuis, vanwege het feit dat ik steeds uitval met rugproblemen en ik dus geen stabiele factor ben op een werkplek.

Nu in augustus via de neuroloog weer bij neurochirurg terecht gekomen nadat ik het afgelopen jaar 3 pijnbehandelingen heb ondergaan op de o.k., maar helaas had dat niet  het gewenste effect. Mede op mijn aandringen, voor zover je kunt aandringen bij een arts die er alle verstand van heeft, heeft hij toch besloten om te gaan opereren. Pfffff....ik voel me zo opgelucht en hoop dat er nu eindelijk een eind komt aan de dagelijkse pijn en het slikken van de pijnstillers.

Maandagochtend om 10.30 uur moet ik binnen zijn en dinsdagochtend word ik geholpen. Men gaat een vrij nieuwe techniek toepassen, waardoor ik hoogstwaarschijnlijk al dinsdagavond weer naar huis mag. De kindjes zijn de eerste 2 weken bij hun vader. Hij heeft kunnen regelen dat hij het restant van zijn  ouderschapsverlofuren achter elkaar op kan nemen en wanneer blijkt dat hij daar te weinig aan heeft, kan hij nog zorgverlof krijgen. Goed geregeld dus. Het zou ook geen doen zijn als ik steeds iedereen in mijn directe omgeving moet vragen om me te helpen. Het herstel duurt zo ongeveer 3-4 weken dus ik moet deze tijd ook echt in acht nemen. Het zal wel heel stil zijn hier in huis, maar mijn ex heeft al gezegd dat hij regelmatig met de jongens langs zal komen. Hij moet Merijn toch dagelijks hier in Oisterwijk naar school brengen en weer ophalen.

Kortom, een heel spannende dag en vooral nadien als moet blijken of het geholpen heeft. Het afgelopen weekend lag ik weer in de kreukels. Gelukkig waren de kids bij hun vader, maar nu nog heb ik er sterke naweeën van en ik zit momenteel echt de  dagen af te tellen........nog 6 dagen te gaan!!!

Groetjes Fonske

Lieve Fonsie!!

Goed dat je het gaat doen, spannend en zwaar zal het zeker zijn..... maar dit is toch ook geen doen meer!

En wat heerlijk dat het zo goed geregeld is met de papa van de mannetjes, hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Fijn dat we elkaar nog even zien deze week, we hebben er zin in!!

Liefs
Susan

Hey

Wat een geluk bij een ongeluk. Het lijkt mij erg spannend voor je, maar ook hard noodzakelijk! Hoop dat je daarna inderdaad van je pijnklachten af bent, want elke dag pijn vreet energie.
Heel veel succes, fijn dat je met je ex dit soort dingen kan bespreken!
zal vaak anders gaan....

sterkte en toi toi meid
Pascal

Jeetje meis, dat is ook niet niks. Hoe voel je je erbij? Vind je het eng of kijk je er tegenop? Wat wordt er dan eigenlijk geopereerd in/aan je rug?
Enne alsof ik niet al genoeg vragen heb gesteld... wie zorgt er voor jou als je na een dag alweer naar huis gebonjourd wordt? We (spreek even namens het gehele forum ) stellen zo een roostertje samen hoor!!!

Hee meid, fijn dat er eindelijk iets aan gedaan wordt! En zeker fijn dat het met je mannetjes goed is geregeld!
Wil je aub je prive adres naar mij toe mailen (

wilfredcissy@planet.nl

) dan kan ik je een leuk opbeurend kaartje sturen!
En meteen voor de dames die ook een kaartje willen sturen die kunnen mij dan weer een mailtje sturen voor het adres, toch? Dan zullen wij ervoor zorgen dat je lekker wat te lezen hebt als je weer thuis bent

Heel veel sterkte joh!

Dikke knuffel van Cissy en Fabio

Nou, he, fijn dat er wat gaat gebeuren, maar wel spannend hoor!
Heel veel sterkte alvast! En dat adres wil ik ook wel hebben. Dus als jij of Cissy dat wil mailen naar mij ... (email hebben jullie denk ik wel)

Liefs Nelleke

Bedankt voor jullie lieve reacties....nu al!

@Toulouse. Men spreekt van een klassieke operatie en van een microscopische ingreep. Bij de microscopische ingreep (die ik dus krijg) prikken ze door de spierlaag heen  en zuigen ze de hernia die er nu zit leeg. Ik houd er als het goed is dus ook maar een klein litteken aan over. Bij de klassieke operatie moeten ze de gehele spierlaag op zijn leggen om er bij te kunnen (een flinke litteken tot gevolg)  en snijden ze de hernia weg en zuigen hem leeg. Procentueel gezien zou bij de behandeling die ik krijg de hernia dus makkelijker terug kunnen komen, maar dat was een formaliteit die de neurochirurg mij moest melden, maar waarvan hij zegt dat dit dus echt niet het geval hoeft te zijn. Een ander voordeel van deze behandeling is dat ik ongeveer 2 weken eerder dan bij een klassieke ingreep weer hersteld ben en dat gaf toch ook een beetje de doorslag bij mij. De risico's zijn verder even groot, dus daar ontkom ik toch niet aan. En verder is het zo dat je bij een klassieke operatie een dag of 5 in het ZH moet blijven en ik mag dus hoogstwaarschijnlijk dezelfde dag naar huis.

Tja, en wat de opvang van mijzelf betreft. Ze moeten me maar in mijn bed leggen en voorzien van voldoende eten en drinken kom ik dan de dag wel door, hahaha! Nee...zonder gekheid, mijn vriendinnen en familie hebben al toegezegd goed voor mij te zorgen. En mocht het de eerste dag echt niet lukken dan komt mijn moeder bij mij slapen.

Groetjes en in kijk nu al uit naar jullie kaartjes! Altijd leuk als je op apegapen ligt, hihi!

Fonske

Ps. ik vind het uiteraard wel spannend, maar aan de andere kant kijk ik er ook wel een beetje naar uit. Het is al zo lang een te aanwezig probleem dat ik het onderhand wel beu ben en mijn leventje weer op een andere manier wil inrichten.

Terug
Bovenaan