Dipje of erger...

Goedemorgen Dames,

Er moet me al een tijdje iets van het hart. Een moeilijk onderwerp, maar veel vrouwen krijgen er last van.

Mijn moeder heeft na mijn geboorte een postnatale depressie ontwikkeld wat zo erg werd dat ze stemmen hoorde en mij iets wilde aandoen. Pas na een half jaar riep ze hulp in, een half jaar heeft ze dus met opgekropte gevoelens gezeten en was helemaal niet gelukkig, maar durfde er met niemand over te praten. Ze had immers een kindje en zou supergelukkig moeten zijn, maar ze was heel ziek in haar hoofd. Na dat half jaar ging het langzamerhand beter. Na steun van haar huisarts.

Nu weet ik dat dit erferlijk is en ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en mij tips kan geven hoe ik mij kan wapenen tegen deze gevoelens van onmacht, angst, woede en verdriet.

sow wat een verhaal, dat lijkt me echt verschrikkelijk zeg!!
ik heb hier geen ervaring mee en ken niemand die dat heeft gehad..
en volgensmij kun je het ook niet helemaal voorkomen, tenminste dat denk ik..

denk dat het enigste wat je kunt doen, dat je de mensen in je naaste omgeving laat weten waar je bang voor bent, zodat hun als ze verschijnselen zien ook meteen kunnen ingrijpen, want als je er zelf middenin zit zal het wel heel moeilijk zijn om zelf hulp in te roepen..
ben verder ook benieuwd wat de tips zullen zijn dus ik hou het even in de gaten..

hoi mijn moeder heeft er vroeger ook last van gehad na de geboorte van men zusje alleen was er vroeger geen naam voor en hebben ze bij men moeder toen gedumpt in een Psychiatrisch ziekenhuis en was het vroeger meer een taboe en kon je er niet over praten.
nu zijn er meer mensen voor hulp en is het beter bespreekbaar.
als je voelt dat je het krijgt er meteen over praten en je kind af en toe uit handen geven en veel rusten.
trouwens mijn zusje en ik hebben er nooit last van gehad en ik ben nou zwanger van men 3 de kind.dus het hoeft jou niet te gebeuren.
succes verder
groetjes cinderella