dipstick ovulatie wie nog meer?

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Sinds afgelopen zondag ben ik begonnen met ovulatietesten, we zijn nu in de 7e ronde, en wil eigenlijk nu wel eens weten wat ik voel, of dat dat dan ook m`n eisprong is.

M`n eerste dipstick was op dag 9 van mijn cyclus (op een cyclus van 27 dagen, m`n kortste van de 6).
De teststreep was aanwezig en een tweede streepje, maar dan heel licht. Conclusie: nog te weinig LH.

Maar naarmate de dagen vorderde verdween de 2e streep. Gisteren was er helemaal geen tweede streep meer te zien, maar maandag nog wel heel licht.

Ik zou haast zeggen dat ik dan in de eerste 8 dagen van mijn cyclus (waarven ik de eerste 7 dagen ongesteld ben) ergens mijn eisprong heb gehad.

Is dat logisch? Nee toch? Ik sta nu op het punt om de ovu-test voor vandaag te doen, kijken wat het opleverd, want mijn lichaam zegt toch dat mijn eisprong er nog aan zit te komen.....

Wie is er nog meer actief bezig met ovu-testen?
Graag deel ik ervaringen op deze manier...

Gr.Yvon

Hoi hoi!
Ik gebruik ook ovulatietesten. Heb ook de dipsticks gebruikt. Bij mij verscheen er al een heel licht streepje op een zaterdag terwijl ik donderdag en vrijdag pas een hele dikke streep te zien kreeg. Ik vond het ook nogal verwarrend, maar bij mij bleef de streep wel aanwezig. Heb je wel op hetzelfde uur getest? Rond de middag is het beste moment om te testen. Als je dus nog een behoorlijke tijd voor je ovulatie zit is het hormoon maar heel licht in je lijf aanwezig. Als je dan op het verkeerde moment test kan hij misschien daarom wel negatief uitvallen? Zeker weten doe ik dit ook niet, maar dit lijkt mij een verklaring? Succes, ik zou gewoon nog even volhouden!! Wanneer was je laatste menstruatie?? Groetjes

Hoihoi,

Heb er ook ervaring mee! met de dipsticks dan...

Als ik jou was zou ik blijven testen zolang je nog geen donkere duidelijke streep hebt gezien. Ik heb wel eens 3 dagen een lichte streep gehad en de 4e dag pas een donkere streep.

Als je een paar dagen eenlicht streepje hebt gehad en daarna niets meer, zou het kunnen dat je die dagen wat minder hebt gedronken. Dan is daardoor de concentratie LH wat hoger en slaat de test wel uit. Weet niet of het zo werkt, maar met een beetje redeneren kom ik tot deze conclusie!

Om weer even terug te komen op je vraag: ik zou blijven testen tot een duidelijke streep! Zeker omdat je zelf ook al aangeeft het gevoel te hebben dat je ei nog niet is geweest.

Succes ermee!

Liefs Daisy

Heej dames,

Thnx voor de reacties.

11 maart werd ik voor het laatst ongesteld, met en cyclus van 27 dagen (dat is me kortste) zou ik vandaag mijn ei moeten hebben., met 29 dagen zou ie dus pas over 2 dagen komen.

Heb vanmiddag m`n dipstick gedipt :)

En jahoor, nu weer wel een streepje, gisteren niet...
Echt heel vaag
Voor mijn gevoel zit ik tegen mijn ei aan, enorm veel witverlies en drukkende pijn in mn onderbuik.
Maar het streepje is nog veeeeeel te licht...
Dus nog geen ei gehad denk ik....

Het is voor mij de allereerste keer met ovulatietesten, ook wel spannend, een eerste positieve van deze test lijkt me bijna net zo`n positief gevoel geven als een posi HSG test :)

Dan komt je ei eraan, hoor! Ik heb ook altijd 1 of 2 dagen een lichte streep en daarna pas echt een goede donkere streep, daarna weer een lichte (was een keer nieuwsgierig, haha!) en daarna niets meer.

Bedoel je niet een HCG test? HSG is een baarmoederfoto :)

Maar maak je geen zorgen, your egg is almost jumping!

Liefs Daisy

Hij komt eraan hoor!! Moet haast wel. De 1e keer was ik ook zo blij als een kind met mn positieve ov test!! (nog steeds eigenlijk) ;)

Toch vind ik het lastig, want als je eisprong is geweest, ben je toch eigenlijk al te laat? Ik had ook ovulatietesten, van sensitest, maar wij doen het nu weer op de natuurlijke manier. Als we zin hebben.

Enerzijds vind ik t ideaal die testen (ik wilde ook weten of wat ik voelde, ook daadwerkelijk mn eisprong was). Anderzijds baal ik nu want ik heb maandag, dinsdag EN woensdag een + ovulatietest gehad. 3 dagen lang!!! Dinsdag hele dag doffe buikpijn, die ik vaak voel rond mn ei. We hebben t/m gister geklust, dus neem aan dat dat voldoende is... Mijn streepjes zijn ook altijd heel duidelijk maar niet net zo donker als de controlestreep, maar dat komt omdat ik heel veel water drink, met name op een werkdag.

Mn ei kan nu toch niet meer komen als ik maandag de 1e positieve ovutest had??

Terug
Bovenaan