direct beginnen met flesvoeding

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 28 weken zwanger en ben van plan direct na de bevallen te beginnen met flesvoeding. Ben erg benieuwd welke voeding jullie me aanraden. Het wordt onze eerste dus ervaring heb ik er niet mee...

Groetjes
 
ha nu ga ik wat doen wat ik meestal afkeur (ieder heeft recht op zijn eigen keuzes) waarom zou je geen borstvoeding gaan doen. Hartstikke makkelijk altijd op voorraad, juiste temperatuur en je raakt je zw kilos als een razende kwijt en hartstikke gezellig met de kleine (werkt als troost ook het beste!).

Denk er nog eens over na.

Daarnaast beweren ze allemaal het beste te zijn. Mijn zus roept Frisolac, zelf gebruik ik voor nood de kant en klare pakjes van Nutrilon.

succes met je keuze.
 
Hoi,
Allereerst nog gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Ik ben nu 41/2 maand moeder van een mooie en gezonde zoon. Quinten.
Hij was te vroeg. Ik ben wel begonnen met bv. Maar al snel moest ik bijvoeden. Ik gebruikte hier nutrilon 1 voor. 4 weken na zijn geboorte had ik niet meer genoeg voeding en moest ik overstappen op flesvoeding.
Hij groeit als kool.... Het merk is volgens mij niet zo belangrijk. Ik gebruik nog steeds nutrilon 1 voor hem. Friso schijnt wat lichter verteerbaar te zijn ivm krampjes.
Daar heeft Quinten gelukkig geen last van gehad. Borstvoeding is wel het meest natuurlijke maar als je dat niet wilt of twijfelt kun je het het beste niet doen, want dan werkt het niet.
Met flesvoeding worden ze ook prima groot.
Laat je niet beinvloeden in jullie keuze, Geniet nog van je zwangerschap en straks van je babytje..
Ik wens je een voorspoedige bevalling.
Groetjes Melanie en Quinten
 
hoi
ik gebruik zelf friso ook direct na de geboorte. mijn keus was het ook niet om borstvoeding te geven. ok dat moet iedereen zelf weten, maar ik vind er meer nadelen aan zitten dan voordelen. ook vooral de verhalen van moeders die ik om me heen hoor... die borstvoeding geven. het kind drinkt om de 2uur!! je weet niet of het voldoende voeding binnenkrijgt etc. daarbij vond ik het heerlijk om een week na mijn bevalling ff helemaal alleen de stad in te gaan om nieuwe outfit te kopen. dat gaat met borstvoeding toch al moeilijker.
maar goed...dat was geen antwoord op je vraag.
ik geef dus friso...het schijnt lichter verteerbaarder te zijn dan nutrilon. ons kindje groeit er heel goed op. en meld zich netjes om de 4uur.
liefs sandy
 
Hoi! Ikzelf ben ook meteen flesvoeding gaan geven, zag borstvoeding echt niet zitten. Ben in het ziekenhuis bevallen en m'n zoontje kreeg Frisolac. Dus ben daar thuis ook mee doorgegaan en het bevalt prima. Hij groeit helemaal goed hoor dus al die onzinverhalen over dat borstvoeding veel en veel beter is, daar moet je je niet aan storen. Heb zelf ook wat commentaar gekregen en hou er helemaal niet van als mensen je weer willen laten twijfelen door je een soort van schuldig te laten voelen. Dus doe wat jou het beste lijkt! En veel succes met de kleine strakjes!! Tanja
 
Hoi, Gefeliciteerd! Leuk, bijna mama.
Ikzelf heb 6,5 maand borstvoeding gegeven. Dat was wel zwaar. Vooral in het begin. Zoals Sandy al schrijft, soms komen ze om de 1,5 a 2 uur. Babys die flesvoeding krijgen, zitten vaak ook sneller in een ritme. Ook al heb ik BV gegeve, zie ik echt wel grote voordelen aan het geven van FV. Achteraf had ik het misschien wel anders gedaan. Ik denk ook dat ik eerder was opgeknapt. BV kost ook energie. Ik gebruik nu Nutrilon en dat bevalt prima.

Een goede bevalling toegewenst en geniet straks van je baby!
Joan
 
Ik was van plan flesvoeding te gaan geven en heb me tijdens de zwangerschap laten "bekeren" tot borstvoeding. Het was geen succes. Het kwam niet op gang, ik wist niet wat mijn zoontje aan voeding binnenkreeg en ik vond het erg pijnlijk, waardoor ik al na 5 dagen ben overgestapt op de fles. Dus als jij bewust voor de fles kiest, is dat jouw keuze. Laat je door anderen niet beïnvloeden, want het werkt alleen als je er zelf achter staat. Wij hebben als voeding Nutrilon en dat bevalt ons uitstekend. Heel veel succes met je zwangerschap en bevalling en geniet straks van je kraamtijd ! Groetjes Cato
 
hallo,

Welke voeding je geeft is niet zo heel erg belangrijk als je maar bij 1 voeding houd dus niet in eens switchen van voeding.
Het meest voorkomende wat bij ons op het werk (kdv)is nutrilon.

Je hebt als je liever biologisch wilt ook biobim dat kan ook als voeding gegeven worden.

Verder zijn er ook wel succes verhalen over bv. Geef het nu bijna 15 maanden en ze heeft van af dag 1 om de 3 uur gezeten en daarna om de 4 uur.
Dronk goed uit een flesje enz.

Maar goed sta sterk in je schoenen en probeer het meteen aan te geven voor de bevalling.zo word je niet voor het blok gezet net na de bevalling. Mocht je twijfelen. Kan je het proberen want het is mooi en bijzonder.

Succes met je keuze en geniet van je zwangerschap.

Doei
 
Terug
Bovenaan