direct beginnen met flesvoeding

omdat bij de bv niet ging ben ik al snel naar fv gegaan. Op advies van de kraamhulp heb ik similac gehaald. Dit is ook nog eens de goedkoopste. Onze dochter is inmiddels 10 maanden en heeft nog nooit krampjes gehad of verstopping, gaat allemaal prima dus een echte aanrader voor je kindje en portemonee.Succes met de bevalling!!
 
Hallo anoniem,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan! Ik heb op medische indicatie (mijn nieren werken niet goed)gekozen voor flesvoeding. Mijn zoon nu 6,5 maand is geboren in het ziekenhuis en daar kreeg hij Friso. We zijn dit thuis ook gaan gebruiken en zijn er zeer positief over. Op het kdv konden we kiezen uit Nutrilon of Friso, dus dat was ook geen probleem.
 
hallo Annoniem,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben nu net 6 weken moeder van een dochter. Ik wist ook niet wat iki voor voeding moest geven aangezien ik geen borstvoeding zou geven. Ik heb gekozen voor Similiac, meer omdat ik dit zelf ook kreeg als baby en mijn dochter doet het hier erg goed op.
Ja je hebt zoveel verschillende soorten, ik zou gewoon even kijken wat je zelf wil. Maar net als voorgaande reactie, het scheelt wel in je portomonee. Succes ermee.
Groetjes Cynthia
 
hoiiiiiiiiiiiiiii,
gefeliciteerd met je zwangerschap,
ikzelf ben nu 15 weken moeder en heb 7 weken borstvoeding gegeven omdat ik het leuk vond [ wat je eigenlijk leuk kan noemen om het uur eten geven en bepaalde dingen zelf niet kunnen eten ivm darmkrampjes en altijd bang dat ze te weinig kreeg dus was ik blij dat ik overgestapt was]
in eerst einstantie kreeg mijn dochtertje nutrilon 1 maar dat moest ik al gauw gaan mengen met die van hongerige baby`s. omdat friso extra bij de albert hein goedkoper was dan nutrilon voor h babys ben ik over gegaan op friso 1 in combi met friso extra en dat bevalt perfect wat mij wel opval is het prijsverschil bij alle winkels ik betaal voor friso extra bijna 2 euro minder bijde albert hein dan bij etos kruidvat en trekpleister wat je dus absoluut niet verwachten zou.
dus eerst even prijsshoppen en daarna kiezen welke je geven wil allemaal zijn goed hoor.
een hele fijne kraamtijd en veel plezier met je kleine telg

kus cynthia v/d v
 
Ik lees hier weer een hoop fabels over borstvoeding! Je hoeft je eigen eten niet aan te passen, behalve roken en drinken dan, dat kun je beter laten als je bv geeft. Er is nog nooit een link gelegd tussen darmkrampjes en het eten wat de moeder binnen krijgt. Wat betreft het vele drinken, in het begin moet jouw productie opgevoerd worden, met FV begin je ook met hele kleine beetjes en dat voer je op. Mijn dochter dronk na een week om de drie uur, en 's middags zaten er soms vier of vijf uren tussen. Dat je onzeker bent of je baby wel genoeg binnen krijgt is gewoon een kwestie van poep en plasluiers in de gaten houden. De keuze om geen bv te geven zijn vaak egoïstische keuzes van de moeder zelf; ik wil de stad in, ik wil zekerheid, ik wil, ik wil ik wil....
Voordelen van bv voor jouw kindje kun je vinden op www.vbn.borstvoeding.nl hier kun de echte feiten en fabels omtrent bv vinden. KV is een goed alternatief voor borstvoeding...
 
Ik geloof gewoon mijn ogen niet! Nou ja, dan ben ik maar een egoistiscche moeder die na mijn eerste kindje 3 weken gedwongen bv gegeven te hebben nu zegt: NOOIT MEER!
 
Wat een belachelijke opmerking over het feit dat moeders die geen BV geven egoïstisch zouden zijn en wat laf om die opmerking dan ook nog anoniem te plaatsen. Ik begin er ook NOOIT meer aan en laat me ook niet meer door de "borstvoedingsmaffia" beïnvloeden. Ik heb me ook laten dwingen en het is één groot drama geworden en soms komt het echt niet op gang wat je ook probeert, ook al wordt er beweerd dat iedereen BV kan geven. Dat is wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. En je maakt mensen er onnodig onzeker en verdrietig mee. Mensen zoals jij kan ik echt absoluut niet meer horen, iedereen moet zijn eigen keuze maken en daar niet over worden aangevallen. Wat ik ook zo belachelijk vind is dat je altijd moet uitleggen aan iedereen waarom je de fles geeft, bij BV vraagt niemand ernaar. Super irritant. Laat iedereen lekker doen waar hij/zij zelf voor kiest.
 
Hallo allemaal,
Bedankt voor de, meestal nuttige en lieve reacties. Tja ik weet dat er vele meningen bestaan ten opzichte van fles of borstvoeding. Mijn vraag was ook niet welke keuze ik moet maken want die heb ik al gemaakt... en ik voel me er goed bij. Dat vind ik het belangrijkste!!
Ik zal eens rustig gaan kijken welke merk voeding het beste bij mij past. Hartelijk dank en laten we elkaars mening in godsnaam respecteren!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan