Direct na BBZ zwanger

<p>goedemorgen allemaal. </p><p>Het echte antwoord op mijn vraag weet ik al. Ja waarschijnlijk wel en heb geduld....</p><p>Maar misschien zijn er vrouwen die een zelfde soort situatie hebben meegemaakt en dat het een vorm van geruststelling en troost kan bieden. </p><p>In dec. en februari heb ik een miskraam gehad. Vaderdag had ik weer een positieve test in handen maar 2 juli ben ik opgenomen in het ziekenhuis omdat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Daar hebben ze een van mijn eileiders weg moeten halen. Na twee weken in bed/heel rustig aan was ik weer zo goed als de oude. Wat fijn was want ik had best wat bloed verloren. Van mijn buik, de littekentjes heb ik eigenlijk helemaal geen laat gehad. </p><p>24 juli had ik opeens best veel cervixslijm. Dat vond ik rap maar ook fijn want het leek of mijn lichaam de cyclus vrij snel weer oppakte. Om zeker te weten of dit zo was heb ik een ovulatietest gedaan en die was positief! In de dagen ervoor waren we op vakantie en hebben we seks gehad. Beetje ook met de gedachte zo snel zwanger kan toch niet....</p><p>Maar nu heb ik, uit nieuwsgierigheid en omdat ik een beetje misselijk ben/borsten klein beetje trekken, gister en vandaag getest met Sensitest dipsticks. Die zijn positief... sterker nog die van vandaag is zelfs iets donkerder dan gister. </p><p>Half juli heb ik zwangerschapstesten gedaan om te weten of de HCG uit mijn lichaam was. Ik heb negatieve testen in handen gehad. </p><p>Nu zit ik nog voor mijn NOD en tot 12 weken vind ik het sowieso super spannend en weet ik dat het mis kan gaan. Maar zou het.....?</p><p>zijn er vrouwen met een soortgelijk verhaal, die na hun bbz geen menstruatie hebben afgewacht maar direct al zwanger waren? Ben benieuwd naar jullie verhalen. </p>
 
Hoi, dit klinkt echt als mijn verhaal. Heb een miskraam gehad met 7 weken en de foetus laten curetteren. Vervolgens opnieuw zwanger maar helaas een bbz. Eind april dit jaar geopereerd waarbij ze mijn eileider hebben weggehaald. En nu op dit moment ben ik 13 weken zwanger en alles gaat goed. Ik was ook meteen zwanger na deze operatie dus! Volgens de gynaecoloog is je lichaam dan aardig schoon na de operatie en dan heb je kans dat het gewoon goed gaat. Maar er is ook een kans dat je andere eileider moeite heeft met het overnemen. Maar bij mij dus niet. Gefeliciteerd trouwens!! Ik vond het enorm spannend de eerste 12 weken. We hebben het ook pas deze week verteld aan de familie en vrienden, nu we een goede nipt uitslag hebben en de eerste termijnecho goed is. Je krijgt trouwens wel vaker een echo omdat je een bbz had!!! Dat is wel fijn en geruststellend. Geniet ervan.
 
Oh Wow. Wat fijn iemand te horen die hetzelfde heeft meegemaakt. Dus ook niet ongesteld geweest na de bbz?
ik heb zondag een cb test gedaan die 1-2 weken aangaf. Als die komende zondag 2-3 weken aangeeft en het dus duidelijk oploopt dan ga ik bellen met de gynecaloog. Ik ben dan 5 weken en hopelijk kan ik er dan eentje inplannen voor bij 6 weken. Dat is ook wat ze tijdens mijn controle na de operatie aangaven. Omdat ze dan in een heel vroeg stadium willen weten of het dit keer wel goed zit.
Jij ook gefeliciteerd!! Volgens mij zijn wij elkaar al eerder op dit forum tegen gekomen.
Ik ben met kleine tussenpozen van alle pech door al vanaf november zwanger zonder resultaat. Zo frustrerend! Jij ook al een tijdje dus. Vind je het ook zo mega spannend?? Ik ben nu misselijker dan bij de bbz-zwangerschap. Geeft me op zich wel een fijn gevoel. Wie had dat ooit gedacht, blij zijn om zo onwijs moe en misselijk te zijn ??‍♀️
Kan jij het nu met goede echo en ook al nipt (wow!) wel loslaten dat onzekere gevoel?
 
Hoi Rein-a,
we zijn elkaar inderdaad al eens tegengekomen op dit forum. Ik hoop echt voor je dat het dit keer allemaal goed gaat komen! Die misselijkheid is herkenbaar en de vermoeidheid ook. Haha. En helaas nog steeds last van in week 13. Ik ben inderdaad na mijn bbz operatie niet meer ongesteld geworden, maar was dus meteen zwanger. Net als jij nu! Nu heb ik iets meer rust, met een goede 12 weken echo en een goede nipt. De verloskundige zei dat het nu even vaak fout kan gaan als in week 36 bijvoorbeeld. Dus dat is wat geruststellender. Maar eerlijk is eerlijk, die roze wolk waar iedereen het over heeft vanaf het begin is er niet hoor... het is en blijft enorm spannend. Ik kreeg trouwens met 5 weken al een echo bij gynaecoloog. Toen zagen ze een zwangerschapsring in de baarmoeder, dus zat het in ider geval goed. Ik hoop voor je dat de clear blue oploopt en dat je volgende week ergens een goede echo krijgt!!! Ik duim echt voor je. Succes!! 
 
Ik hoop het dat er op een gegeven moment nog een roze-wolk-effect komt. Zou zo heerlijk zijn. 
Nu vooral een mix van ongeloof en zorgen. Elke keer dat ik naar de wc ga, zit ik ook krampachtig naar mijn wc papiertje te kijken of er niks geks te zien is. 
Zondag testen en bij 2-3 weken bel ik maandag het ziekenhuis. Laat ik even aan hun wanneer ik mag komen. Mega spannend.
Wanneer ben jij uitgerekend? Wordt de misselijkheid al minder?
 
Jeetje Rein a wat hoop ik toch voor je dat het goed zit nu! Ik heb al vaker berichten gelezen van je en ik zat ook in de februari mama's waar ik je verschrikkelijke nieuws heb meegekregen. Het is je zo gegund! Ik wens je een hele gezonde zwangerschap toe xx
 
Dankjewel tsxx, lief!
ik gun het mezelf, ons, ook! Soms zie je moeders op straat zo lelijk doen tegen kinderen en dan breekt mijn hart echt. Dan denk je echt waarom zij wel en wij niet... maar goed. Het moet een keer goed gaan, lijkt me zo ??
Gaat het bij jou allemaal goed?
 
Hoi Stelvio, na je bbz niet meer ongesteld geworden maar toch zwanger, natuurlijk super fijn..
Maar deed je wel aan zwangeeschapstesten en ovulatietesten?
 
Terug
Bovenaan