Direct starten met flesvoeding, wat mee naar ziekenhuis

<p>Ik ben nu 33 weken zwanger van de tweede en wil deze keer direct met flesvoeding starten. Vorige keer was dat borstvoeding, dus het is een beetje nieuw voor me hoe dat dan werkt met een ziekenhuisbevalling (ik ben medisch). </p><p>Wat neem je mee? Ik wil bijvoorbeeld erg graag een specifieke soort voeding. Kan ik daar een potje van meenemen, zodat ze direct daarop start? Neem je een eigen flesje mee? Mag je in het ziekenhuis ook op verzoek voeden met de fles? Ik lees veel dat je elke 3 uur een flesje aangeboden krijgt, maar dat vind ik erg weinig voor een newborn. Met de borst was het in elk geval wel elke 1,5 a 2 uur in die eerste week. En hoe gaat dat na de bevalling? Met de borst werd de oudste meteen aangelegd. Krijg je ook direct een flesje?</p><p>Nog tips?</p>

Hier ook 2 mannetjes die vanaf het begin flesvoeding kregen. De voeding krijg je gewoon in het ziekenhuis. Ze hebben daar kleine flesjes Nutrilon. Tenminste, bij ons wel. Je hoeft dit dus niet zelf mee te nemen. De eerste 24 uur hebben kleintjes bijna geen voeding nodig werd mij verteld. Ons jongste zoontje kreeg vlak na de bevalling 10ml voeding en daarna een hele tijd niet. Omdat ze nog vol zitten met voeding uit de buik en hij behoorlijk misselijk was. Hij spuugde veel vruchtwater. Maar in principe krijgen de meeste kindjes, ook onze oudste toen, 10 ml per 3 uur de eerste dag. Dag erna 20ml, de dag daarna 30ml. Mochten ze meer nodig hebben geeft het ziekenhuis of kraamhulp je de goede informatie en krijgen ze een beetje meer. Succes!

Hier is de 2e ook ij het ziekenhuis geboren ivm stuitligging (keizersnede) en kreeg ook direct flesvoeding.

Wij kregen van die kant en klaar voedingen van nutrilon. Dat zat dan al in een flesje en was voor eenmalig gebruik. Het hele flesje gooide je dus weg daarna.
De voeding werd in een speciale flesverwarmer gezet in de kamer en zo was hij altijd op de juiste temperatuur. Er stond dus altijd een voeding klaar en die konden we geven zodra wij het tijd vonden en dan werd er weer een nieuwe neergezet. Maar in de praktijk is dat toch wel elke 2 a 2.5 uur hoor, eerder kwam ze niet voor een flesje.

Dus dat was wel goed geregeld! Ik had een eigen flesje mee maar die niet gebruikt. Vond de flesjes van het ziekenhuis wel prima. Na 3 dagen waren we weer thuis en overgestapt op ander flesje en andere voeding, maar dat ging probleemloos. Ze was echt niet in 3 dagen gewend aan 1 soort fles of voeding.
Ik ben nu zwanger van de 3e en ga het weer net zo doen. In het ziekenhuis fles/voeding van het ziekenhuis en thuis overstappen op andere fles/voeding. Ik verwacht daar geen problemen mee.

Toen ik op de uitslaapkamer lag na de keizersnede, was m'n man al boven met onze dochter en zodra ze honger kreeg (ik geloof 45 minuten na bevalling) heeft hij haar het 1e flesje gegeven.

Maar wil je perse vanaf dag 1 eigen voeding en flesje geven, dan neem je dat gewoon mee en komt dat ook heus wel goed :)

Om de drie uur bij flesvoeding is vaak omdat je precies weet hoeveel ze binnen krijgen. Als jij graag bepaalde voeding wilt geven dan doen ze dat. Je moet het wel even kortsluiten of van te voren even bellen naar de afdeling. Ze hebben standaard de nutrilon 1 in het ziekenhuis. Vaak drinken ze echt maar 10 cc de eerste keren.

Gewoon lekker alles mee nemen.

Wat gebruiker hierboven zegt klopt ja, ze krijgen echt nog zoooo weinig die eerste 2 a 3 dagen. En er zit geregeld ook uren tussen een voeding, ze zijn misselijk van de bevalling en drinken nog erg weinig. Zeker als je maar 1 dag in het ziekenhuis blijft is het eigenlijk niet de moeite waard om eigen voeding mee te nemen. Ze zijn echt niet binnen zo'n korte tijd gewend aan de voeding en fles uit het ziekenhuis.

Hoihoi
Ik wilde bij de 2e ook direct starten met fles. Ik wilde haar graag Kabrita gaan geven en dat hebben ze in het zh niet. Ik heb dus zelf een pot en een dr browns flesje in de vluchttas meegenomen. Ik merkte dat het weinig gebeurd maar ze hadden er verder geen problemen mee!

Ik ben ook van plan om direct flesvoeding te gaan geven. Nu weet ik dat er speciale medicijnen bestaan die de melkproductie stopt. Hebben jullie dit ook gebruikt? Heb je anders niet ontzettend last van stuwing?

Terug
Bovenaan