Direct starten met flesvoeding, wat mee naar ziekenhuis

[quote quote=10532370]Ik ben ook van plan om direct flesvoeding te gaan geven. Nu weet ik dat er speciale medicijnen bestaan die de melkproductie stopt. Hebben jullie dit ook gebruikt? Heb je anders niet ontzettend last van stuwing?[/quote]Heb geen medicatie hiervoor gebruikt. De stuwing was best wel erg aanwezig maar deed niet echt veel pijn. Als je een goede strakke (sport) bh aan hebt is het heel goed te doen, vond ik!

Dankjewel voor de reacties. Ik denk er nog even over na. Geef denk ik toch wel graag de voeding die ik voor ogen heb. Mijn dochter heeft een kma en om bij haar zusje er dan meteen nutrilon standaard in te gieten lijkt me zo eng. Misschien moet ik het in het ziekenhuis ook eens vragen. 
Dat ze de eerste 24 uur misselijk zijn was me bekend van de oudste ja. Met haar heb ik een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen, en dat beeld heb ik dus. Terwijl ik deze keer ook heel goed dezelfde dag nog weg kan zijn eigenlijk ? we zien wel. 
De verloskundige raadde mij de medicatie voor het remmen van bv af. De stuwing zal dan wat erger zijn. Maar de medicatie heeft veel bijwerkingen, waaronder depressieve klachten. En ik heb bij de oudste 4 mnd mentaal behoorlijk slecht gelopen. Ik durf het dus niet aan. Ik ga ook maar voor de strakke sportbh. Uiteindelijk is stuwing na een dag of 2 ook alweer een stuk minder. 

Hier was het onverwachts dat ik naar het ziekenhuis moest, dus had dat niet bij me. Ze hebben gewoon de standaard voeding en later overgestapt. Uiteindelijk heeft ze in het ziekenhuis niet gedronken.
Ik heb geen medicijnen tegen stuwing gebruikt. Ik heb er helemaal geen last van gehad, maar dat verschilt per persoon.

Stuwing is inderdaad wel aanwezig, vooral op dag 3/4, maar ik vond de stuwing met borstvoeding (bij m'n 1e kindje) erger hoor.
Nu was het even 1 a 2 dagen doorbijten en daarna was het alweer weg. Stuwing heb je met borstvoeding net zo erg als wanneer je geen borstvoeding geeft..

Oh nou ik vond het met de bv goed te doen. Dus dat valt wel mee dan. Borstontsteking en verstoppingen vond ik veel heftiger. Blij om te horen dat het niet erger is als met bv. 

Als je voor Nutrilon standaard zou gaan krijg je dat inderdaad van het ziekenhuis. Wat wel slim is om sowieso je eigen fles mee te nemen. Die Nutrilon flesjes in het ziekenhuis lopen zo snel leeg als je ze ondersteboven houdt dat je baby’tje er behoorlijke buikkrampen van zou kunnen krijgen.

Dus ik zou zeggen: Fles sowieso mee. Voeding alleen mee als je geen Nutrilon standaard wil geven.

Dat je eerste kma heeft wil niet zeggen dat nummer twee het ook heeft. Ik had ook die angst, maar mijn huisarts zei dat ieder kind echt anders is. Dus je kunt gewoon eerst nutrilon proberen. Je herkent nu sneller de signalen van kma dus je kunt sneller ingrijpen indien nodig. Mijn eerste (met lactose intolerantie) had altijd jeuk, rode vlekken en spuugde de heel veel. We hadden een hele slechte huisarts toentertijd. We kwamen pas na zijn eerste verjaardag er achter dat het lactose intolerantie was toen we hem een beker melk gaven. Ik ben toen op zoek gegaan naar een andere huisarts. Ik deelde de angst voor nutrilon en lactose intolerantie met mijn nieuwe huisarts en die zei dat het bij nr 2 niet zo hoeft te zijn. Tot nu toe herken ik het spugen maar niet de andere klachten. En spugen kan ook gewoon komen omdat het maag klepje nog niet dicht is.

Terug
Bovenaan