<p>Hoi dames,</p><p>Ik weet dat er al meerdere topics zijn over dit onderwerp, toch wil ik graag mijn verhaal kwijt, voel je vooral niet verplicht er iets mee te doen! ;-) Mocht je het herkennen of tips hebben, dan hoor ik het graag!</p><p>Eind april heb ik helaas een miskraam gehad, ik was toen ruim acht weken zwanger. Deze (korte) zwangerschap ging samen met heel veel buikpijn, waardoor de miskraam niet geheel onverwachts was. </p><p>Mijn man en ik besloten er direct weer voor te gaan, met goedkeuring van de verloskundige en huisarts natuurlijk. We waren dan ook verrast, maar vooral in shock, toen ik een aantal weken later wéér zwanger bleek te zijn! Het voelde als een onwijs groot cadeau dat het zo snel weer mocht lukken, ik was tenslotte nog niet ongesteld geweest na de miskraam.</p><p>Helaas maakte het geluk al snel plaats voor enorme angst, want wat als het weer mis gaat? De dagen kruipen voorbij en ik kan maar moeilijk genieten van de zwangerschap, hoe hard ik het ook probeer. Ik ben nu tussen de 5 en de 7 weken zwanger, en bij elk krampje of steekje gaan al mijn alarmbellen af, bij elk toilet bezoek ben ik bang bloed te zien. </p><p>Over drie heb ik mijn eerste (vroege) echo, hopelijk stelt dat wat gerust.</p><p>Émilou</p>