Direct wéér zwanger

Ik kan alleen maar zeggen probeer het los te laten en toch wat te genieten.
Ik was vorig jaar zwanger van ons dochtertje en deze is eind dec levenloos op de wereld gekomen omdat ze ernstig ziek was! Ik moest gewoon bevallen je krijgt daarna een levenloos kindje in je armen zo perfect zo af maar ook zo ziek. 
Op dit moment ben ik weer bijna 9 weken zwanger en voel ik mezelf er best positief onder tuurlijk moment en van angst. Maar iets zegt me dat dit goed moet komen en ons zoontje nu een broertje of zusje moet krijgen om mee te knuffelen en kusjes geven.

Hier in april een echo zonder kloppend hartje, en een paar dagen later is de miskraam op gang gekomen. Direct daarna weer zwanger, we zitten nu op de 9 weken. 
Bij ieder steekje, of klein beetje bloedverlies bang dat het weer mis zou gaan. Bij 6 weken een extra vroege echo gehad, en gelukkig een kloppend hartje. Ik merk nu dat de angst toch wel steeds meer naar de achtergrond verdwijnt, maar kijk toch wel erg uit naar de echo volgende week, weer even bevestiging zien!
Hoop dat bij jou de angst ook meer naar de achtergrond zal verdwijnen, en dat je langzaam kunt gaan genieten van de zwangerschap! 

Wij hebben vorige jaar ook een miskraam gehad met 8 weken en 5 dagen. Kwamen erachter toen we de termijnecho kregen met 12 weken. Had weekend ervoor wel opeens donker bloedverlies en dag van echo helderrood, dus we zagen de bui al hangen. We zijn 8 maanden later pas weer zwanger geraakt. 
We hadden beide de angst en hadden zoiets, het is zeker welkom maar hielden ook in ons achterhoofd dat het weer mis kon gaan. De vorige was de klap erg groot voor ons.
Nu 20 weken zwanger van ons dochtertje en alles is in orde! Nu mijn buik begint de groeien genieten we er volop van, ik voel haar regelmatig in mijn buik schoppen.
Die angst blijft helaas in het begin... Elk krampje denk je het zou toch niet.. ik keek ook bij elke toiletgang naar bloedverlies maar dat kan zoveel betekenen..
Voor mij was het na de 12 weken gerustgesteld, voor mijn vriend niet zo
Het is hoe iedereen het zelf ervaart.
Ik hoop dat je na meerdere echos de angst kan laten gaan en er van kan genieten!
Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk geniet je er binnekort van!!

Afgelopen jaarwisseling een miskraam gehad, met ongeveer 4.5w. Vanaf het begin voelde het al niet helemaal okee en ik was blij dat de mk al zo snel kwam en we eigenlijk niet aan het idee van zwanger zijn konden wennen. Hierdoor ging de verwerking best makkelijk voor ons. Ik ben 1x ongesteld geweest daarna, maar in de tweede ronde na de mk weer zwanger geraakt.
In het begin vond ik het allemaal heel spannend en die eerste weken duurden voor mijn gevoel super lang. Met 7w de eerste echo en het hartje klopt. 4w later de termijnecho en alles was nog steeds goed. Toen kon ik er een beetje in gaan geloven dat alles goed zou komen. Inmiddels 19w zwanger en alles gaat nog steeds goed.
Heb vertrouwen. Vaak gaat het na een mk gewoon allemaal goed :)

Terug
Bovenaan