Direct zwanger na miskraam, maar weer bloed...

A

Anoniem

Guest
<p>De titel zegt het al... man man man, van nature ben ik zelf al iemand die alles het liefst goed en zo snel mogelijk geregeld heeft..</p><p>nu heb ik 26/12/19 ( met kerst) , ( na 1,5 jaar proberen) een miskraam gehad op 8 weken. Het ging best vlot. Begon in de ochtend te bloeden, en snachts met vreselijke pijn opgestaan en verloor toen alles.. ( sorry voor de details).. Mocht pas door drukte 1,5 week later terecht voor een echo.. ondanks dat ik was flauwgevallen door veel bloedverlies, ik constant sterretjes zag en ik koorts had...</p><p> </p><p>Deze maand op 04/02 een positieve test in handen gehad . Een shock want de eerste x duurde het zo lang maar nu was ik al zo snel weer zwanger!? <br /><br /></p><p>—ps. Ik ben wat afgevallen.. Daar ligt het denk ik ook wel aan. —</p><p> </p><p>Heel blij zijn, kon ik niet.. Maar oké we moeten positief blijven. De kans op nog een miskraam is heel klein las ik! <br /><br /></p><p>Gisteren avond toch weer begonnen met bloeden.. Niet super veel, ook geen stolsels. Verschil van lichtroze tot donkerrood maar vaak bruin. Ik zou nu rond 5/6 weken zwanger moeten zijn.</p><p>Maak een afspraak bij de gynaecologe hoor ik iedereen al zeggen.. Daar mag ik dan toch weer 10 dagen op wachten. Is het normaal dat je bij een eerdere miskraam en bloedverlies zo lang moet wachten op een echo.. </p><p>Dit maakt me zo onzeker. Voel me haast mislukt. En alsof ik die 15minuutjes voor een echo niet waard ben?? Waar betalen we zoveel geld aan voor zorg, en wanneer we het echt echt zo hard nodig hebben.. Lijkt het alsof ik een eeuw moet wachten.. <br /><br /></p><p>Ik moest het even van me af schrijven. Duim voor me ! Ik hoop zo erg dat het geen tweede miskraam is. Maar ga toch uit van her ergste..</p><p> </p><p>x liefs.. </p>

Wat naar dat je zo in onzekerheid zit! De zwangerschap is nog erg pril en het zou heel goed kunnen dat er nog niets te zien is met een echo. Probeer dan ook geen waardeoordeel aan een echo te hangen. Natuurlijk ben je het waard! Alleen nu is er weinig te zien en als het inderdaad mis gaat, is er, hoe verdrieitg ook, niets te doen om dat te voorkomen. Dan is er iets mis met het vruchtje. Ik zou gewoon met de gynaecoloog bellen en het voorleggen; dat je heel graag eerder een echo wil en hopelijk snappen ze je angst en kunnen ze je tegemoet komen.
Heel veel sterkte en ik duim voor je dat het toch goed zit!

Wat heftig en super logisch dat je onzeker bent.
Bloed hoeft niet altijd te betekenen dat het mis is natuurlijk maar ik begrijp na de miskraam een aantal weken geleden dat dit wel het eerste is waar je aan denkt.
Ik zou inderdaad nog eens bellen en aangeven dat je je heel erg onzeker en verdrietig voelt en het jou ontzettend zou helpen als de echo eerder kan plaatsvinden.. echter vraag ik mij wel af of er nu al iets zichtbaar is.
Heel veel sterkte en we duimen voor je.
Van je afschrijven is goed en daar is een forum zoals dit ook voor bedoelt!

[quote quote=10293286]Succes! Positief denken, dat helpt misschien een beetje[/quote]
Dankjewel! Het enigste wat in mijn hoofd een beetje "positief" is , is dat ik hierna dan waarschijnlijk onderzocht word naar de oorzaak van herhaalde miskraam. Het is zo vervelend om dit niet in eigen handen te kunnen hebben. 

[quote quote=10293298]Wat naar dat je zo in onzekerheid zit! De zwangerschap is nog erg pril en het zou heel goed kunnen dat er nog niets te zien is met een echo. Probeer dan ook geen waardeoordeel aan een echo te hangen. Natuurlijk ben je het waard! Alleen nu is er weinig te zien en als het inderdaad mis gaat, is er, hoe verdrieitg ook, niets te doen om dat te voorkomen. Dan is er iets mis met het vruchtje. Ik zou gewoon met de gynaecoloog bellen en het voorleggen; dat je heel graag eerder een echo wil en hopelijk snappen ze je angst en kunnen ze je tegemoet komen. Heel veel sterkte en ik duim voor je dat het toch goed zit![/quote]

Dat kloptt! Ik heb de vorige x met 7.2 een echo gehad , de groei was al niet juist denk ik want de verloskundige zei dat ik 5.4 weken was ( maar zag wel al hart actie). Een week later had ik een miskraam. Ik heb gebeld maar ze zei dat ik niet eerder terecht kon. Vind het echt vervelend :(

Bedankt voor je reactie ! Ik hoop ook echt echt dat het toch goed zit ♥️

[quote quote=10293302]Wat heftig en super logisch dat je onzeker bent. Bloed hoeft niet altijd te betekenen dat het mis is natuurlijk maar ik begrijp na de miskraam een aantal weken geleden dat dit wel het eerste is waar je aan denkt. Ik zou inderdaad nog eens bellen en aangeven dat je je heel erg onzeker en verdrietig voelt en het jou ontzettend zou helpen als de echo eerder kan plaatsvinden.. echter vraag ik mij wel af of er nu al iets zichtbaar is. Heel veel sterkte en we duimen voor je. Van je afschrijven is goed en daar is een forum zoals dit ook voor bedoelt![/quote]

Ja ik lees ook wel dat innestelingsbloed in week 5/6 voor kan komen. Maar het maakt me zo onzeker. Had ik maar geen zwangerschapstest gedaan of bloed laten prikken... Dan had ik dit gewoon als menstruatie gezien. 

Ben een tijdje afwezig geweest van de forum maar besef nu weer wat voor steun ik heb als ik het van me af schrijf

Terug
Bovenaan