Discussie 2!!! Hoe om te gaan met mensen die het "beter weten"???

A

Anoniem

Guest
Daar ben ik nou benieuwd naar!

Er zijn altijd mensen die vinden dat jij het niet goed aanpakt met jouw opvoeding en due het ook gewoon zeggen ook! Hoe gaan jullie daar mee om??

Liefs Annet

Hoi,

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die mensen eigenlijk nog niet op mijn pad heb getroffen!
Met vriendinnen en mijn ouders heb ik het wel natuurlijk regelmatig over opvoeden maar alles wat zij zeggen beschouw ik als tips en advies. Ik hou er bij hen nooit een vervelend gevoel aan over (en daar zijn het je ouders en vrienden voor natuurlijk).

Dus, ik kan hier niet zo over mee praten geloof ik (gelukkig). Ik zou me er erg aan ergeren maar me niet aangesproken voelen.

Grtz. Poppetje71

Hihi, lastig he dat soort mensen...
Met drie kinderen heb ik heel duidelijk geleerd...
Ene oor in en het andere oor uit...
Wat je wel wilt oppikken, sla je ergens tussen die twee oren op en de rest van de onzin .....hup zo het andere oor uit.
Vertrouw op je moeder instinct en je gevoelens. Jij kent je kind het beste!

En het ligt er natuurlijk heel erg aan wie iets zegt.
Van mijn moeder of zussen kan ik het prima hebben. Ik weet dat ze het goed bedoelen en het geen commentaar is.
Maar bv mijn schoonmoeder....hup, vooral niets van aannemen..haha

maar het is moeilijk soms, af en toe zou je ze soms wel een zetje willen geven...
maar echt waar .... vooral niet erop in gaan....gaan ze nog discussieren ook...gewoon niet reageren

succes Pas

Moeilijk, moeilijk...

Eerlijk gezegd overkomt het me niet vaak maar ik probeer tegenwoordig te luisteren zonder oordeel en er (ev. later) zelf uit te halen waar ik wat mee kan of door te vragen naar goede onderbouwing.
Waar jij op doelt, denk ik, zijn die mensen die ongevraagd kritiek spuien en het vaak slecht onderbouwen waardoor je zelf met een rotgevoel blijft zitten en eigenlijk niets bent opschoten. Dat vind ik vervelend.
Door vragen te stellen in de trant van ‘hoe ervaar jij dat’ dwing je die persoon zich te verdiepen in de situatie en komt het al eerder opbouwend over. Laat merken dat je open staat voor nieuwe ideeën of leg het naast je neer als het nergens op slaat, haha, niet te veel energie aan verspillen.

Mijn moeder heeft daar nog wel eens een handje van. Maar sinds ik heb duidelijk gemaakt dat Lukas Lukas is en niet Lynn, Nancy, Annemieke of Barbara (we zijn met vier meiden thuis) heeft ze het geloof ik wel door...

Annemieke

Haha Annemieke, goed gedaan!

Bij mij scheelt het per persoon. Als iemand zegt van: 'misschien kun je dit eens proberen' of 'bij die van ons hielp dit...' dan vind ik dat niet erg. en probeer ik het een keer uit als ik erachter sta.

Maar van mensen die echt menen dat ze het beter weten... meestal negeer ik die.

Op vakantie zat ik Tyche in een badje de haren te wassen want de douche was daar zo klein en dat lukte echt niet. Dus met een bekertje haartjes uitspoelen... begint schoonmoeder dat ik een washandje voor haar ogen moet houden. Nou Tyche raakt dan helemaal in paniek en wil dat echt niet... maar dat MOEST ik doen.

Manlief zei: 'moeder, ze doet dit vaker hoor' hahahaha

Ligt eraan wie er wat zegt en hoe het gezegd wordt. Afhankelijk daarvan negeer ik het, zeg ik er wat op of bedank voor de goede tip en probeer het uit.

Ik kan niet zo goed tegen mensen die het altijd denken beter te weten en altijd menen iets te moeten zeggen wat je in hun ogen beter anders kunt aanpakken. Tegen dat soort mensen is meestal mijn standaard antwoord: "Heb ik geprobeerd, werkte alleen maar averechts." Dan staan ze met hun mond vol tanden te kijken en heb ik stiekum lol ha, ha.

Groetjes,
mv Tijs

leuk onderwerp..... ik ben eigenlijk altijd degene die het beter weet hihihihi geintje!

Ik luister en als ik dat dat het steekhoudend is dan wil ik het wel proberen, maar meestal doe ik gewoon mijn eigen ding. En anders zoek ik het op opt internet, zodat ik het kan onderbouwen. Ik speel het liefste op zeker.

liefs

mama van Rêve

Terug
Bovenaan