Discussie 2!!! Hoe om te gaan met mensen die het "beter weten"???

Hiya mommas,

Advies is advies, je luisterd, pikt uit wat je kan gebruiken en legt de rest naast je neer. Kritiek das wat anders, zeker van onbekende en ongevraagd. (zeker als jij net je hele hebben en houwen in de bus hebt gesleept,niemand plaats voor je maakt je merkt dat je kindje een stinkluier heeft en het begint te regenen...ofzo...lijken dit soort types ineens tevoorschijn te springen) Ik heb voor echt stomme kritiek 3 standaard dingen die ik zeg, zodat ik kan afwiselen :)

1: Ik zeg (in het Nederlands, want niemand spreekt dat hier) sorry ik versta U niet
2: "Daar krijgt hij uitslag van" (haha deze is erg leuk als je hem in situaties gebruikt waar geen mens OOIT uitslag van kan krijgen...bijv. wanneer iemand suggereerd dat je kind eerder naar bed moet ofzo)
3. Ik zeg bedankt en als dank geef ik een advies terug wat helemaal nergens op slaat en helemaal niks te maken heeft met wat er zojuist door hen gezegd is. Voorbeeld

Irritante vreemde: "Je moet je kind niet zoveel optillen, daar raakt ie verwend van"
Ikku : "Oh echt? bedankt" Stuivers gaan mooi glimmen van soda"

Hahaha de blikken die je dan krijgt! wahaha maakt mijn dag helemaal goed.

Ajuus, ilja

Whahahahahaha die laatste van Ilja is echt goed!

Gelukkig heb ik alleen maar "last" van mijn schoonmoeder die ongevraagd advies geeft, stoor me er nauwelijks aan, ik weet dat ze het goed bedoelt en ze draaft absoluut niet door (ze zegt iets 1 keer, en als er geen reactie volgt van mijn/onze kant, dan begint ze er niet weer over). Dus last kan je het niet eens noemen.

Van een vreemde heb ik nog nooit ongevraagd advies gehad, vraag me ook echt af hoe mensen in hemelsnaam op het idee komen zich met andermans zaken te bemoeien, doe ik toch ook niet??!!!!

Liefs Jenneke

mijn haren gaan al overeind staan van het onderwerp.
ik irriteer me mateloos aan de adviesn die ik krijg.
vooral mijn moeder kan er wat van.
continue en alleen maar zeggen wat er fout gaat en hoe ik dan moet naar haar mening.
en wanneer ik zeg kaylin is kaylin en ieder kind is anders dan is het nou ga er nu maar vanuit dat wij meer levenservaring hebben en het beter weten als jij.
AAAAHHHHHHHHHHH
heb het haar wel 100 keer gezegd dat ik geen adviesen meer wil en vooral niet 20 per bezoekje aan haar.
ik heb het maar geaccepteerd maar moet zeggen dat ik er voornamelijk nog naartoe ga omdat ik kaylin haar beidde oma's gun. (natuurlijk is er wel meer gebeurd tussen mijn ouders en mij wat dit heeft veroorzaakt)

als er een vreemde adviesen geeft wat ook regelmatig gebeurd in het dorp, dan loop ik vaak midden in een zin gewoon weg. heb daar echt geen zin in dan maar onbeleefd hoor.

sorry voor het verhaal.
groetjes sylvana

Ilja, wat een geweldige reactie. Ik wou dat ik wat meer ad-rem was en dat soort dingen er ook uit kon klappen, lijkt me heerlijk. Ben je meteen van dat gezeur af!
Groetjes, MvIlse.

Terug
Bovenaan