DISCUSSIE: en nu is het de man zijn beurt!

A

Anoniem

Guest
Okeeeeeeee, ik heb er 1 'gevonden'

Stelling; De vrouw baart de kinderen, en de man heeft daar alleen 'plezier' van gehad.
Dus.... als het gezin compleet is, is het tijd voor "zijn pijn" snip-snip... de schaar erin!!!
Wat vinden jullie ervan????

Ik vind het dus je reinste kolder omdat de man nu eenmaal (net als de vrouw trouwens, vice versa) géén keus hebt om een kind te baren. De natuur zit nu eenmaal zo in elkaar.
Tja, dan nog de volgende; voor mannen is het makkelijker dan voor vrouwen... uhhh nee... dat WAS zo. Voor vrouwen is het tegenwoordig nóg makkelijker!! zonder snijden, je laat 'propjes schieten' in je ei-leider.... en met 20 minuten sta je weer fluitend buiten.
Zoooooo dat was mijn mening!!!

Groetjes Debby

hoi hoi

nou ik kan er een hele grote discussie van maken, maar ik ben het met je eens.
een man heeft geen keus en een vrouw ook niet om te baren.
en inderdaad voor een vrouw is het nu makkelijker om je te laten sterelisseren ( of hoe je het ook schrijft) dan voor een man.

groetjes danielle

Ligt er een beetje aan hoe iedereen er tegenover staat. Wil je allebei absoluut geen kinderen meer, dan moet je er maar om tossen.
Maar bij ons bijv.; mijn vriend wil absoluut geen kids meer en ik sta er nog niet 100% achter. Dan moet hij zich maar laten steriliseren.
Bij mijn zus bijv; zij wil 100% zeker niks meer, maar hij wel. Dan moet zij zich laten 'helpen'.
Sil

Een discussie

ja sil dat ben ik wel met je eens!Daar zit gewoon echt wel wat in!
Maarja ik vind het zoiezo wel raar om te zeggen van nou ik heb pijn
geleden met de bevalling dus nu mag jij pijnlijden!Ja sorry ik heb
dan zoiets van die pijn heb je ergens voor geleden en ja dat heb je
toch over voor zo'n werelwonder?!En dan nog het gaat er toch niet
om een wedstrijd?!Je zegt toch ook niet; nou ik heb nu 4 keer de
tafel afgeruimd en jij maar 1 x dus nu moet jij het 3 dgn achter
elkaar doenNee sorry ik geloof niet dat het zo werkt in een relatie....

xxx

Hmm, ik kende die nieuwe methode voor vrouwen nog niet. Dat maakt het misschien wat anders… Als ik erg dicht bij mezelf blijf denk ik; ja, laat die man zich maar helpen! Niet zo zeer omdat wij “baren”, maar omdat we tussen dat baren door en tot de tijd dat je echt besluit geen kids meer te willen wel al zo’n 20 jaar aan de pil zijn/spiraaltje/blablabla. En dat vind ik ook heel wat; tuurlijk, ’t is maar een pilletje per dag, maar als je ‘em vergeet kan het verstrekkende gevolgen hebben (en wordt jij als vrouw verantwoordelijk gehouden!)! Ik snap de term “pil-moe” heel goed! Dus wat dat betreft; tijd voor de man z’n aandeel!

Maar ja, man-lief is faliekant tegen (“ze blijven van me zaakie af!” (op z’n Utregs)), dus als ik van die pil af zou willen, dan zal ik ws zelf een andere oplossing moeten invoeren…

En da’s mijn mening! :)

Volgens mij is dit voor ieder stel weer anders, mijn man zou er ook niet moeilijk over doen denk ik.
Maar ik vind de stelling dat de man aan de beurt is omdat de vrouw de kinderen gebaard heeft ook onzin.

leuk hoor die verschillende meningen!

Maar Jacoline; Deze methode bestaat al 20 jaar!! da's het "gekke"..... De vrouw van mijn collega heeft het toendertijd als 1 van de 1e laten doen. De meeste vrouwen weten het ook niet, en vragen bij de Gyn. dus ook niet verder door.
Je ligt zeg maar gewoon op de stoel bij de gyn. en hij doet er een soort van propjes in de eileiders... géén napijn... helemaal niets!!
Tja, dan is het een simpele keuze voor mij (als voor mij het gezin compleet is)
Mijn broer is gestereliseerd, en ik heb het bij hem falikant fout zien gaan... brrrrrr (mijn hubbie dus ook) hij heeft dus nu een gat in zijn zaakie waar je je pink in kan steken..gatver!!
na 3 maanden ziektewet, eindelijk genezen, maar wel héél lelijk.... nu weet ik ook wel dat dit een uitzondering is, maar je schrikt toch!

Groetjes Debby

Pijn? Wat is pijn? Doet bevallen pijn? Ja het is vreselijk, je denkt dat je niet meer kan maar dan opeens merk je dat je nog zoveel kracht in je lijf hebt voor het laatste stukje van de geboorte! Weg alle pijn, alleen maar liefde, vreugde en (hopenlijk) gezondheid! Het was het zo waard en als t moet doe ik het zo nog 10x! En geloof me mijn man had t ook erg zwaar om 13uur naar een klagende, zeurende, onuitstaanbare vrouw te lusiteren waarvan hij de pijn graag had overgenomen!
Als je mensen in je omgeving hebt die niets liever dan kids maar waar het niet lukt ga je hier heel anders naar kijken...! Kinderen krijgen is een geschenk en in mijn ogen een wonder geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een hele discussie met mijn man te hebben over het feit wie er nu aan de beurt is om 'pijn' te lijden... Gelukkig is dit hier ook nog totaal niet aan de orde, maar mocht het zover komen wordt het zeker geen optel en aftrek wedstrijdje van wie er aan de beurt is...!!!!

Liefs L81

Terug
Bovenaan