discussie..mannen

A

Anoniem

Guest
wat vinden jullie?
Mannen kunnen gerust mee helpen als ze thuiskomen van het werk?
mannenn hebben hard gewerkt dus ze hoeven de kleintjes niet naar bed te brengen of in bad te stoppen etc etc?

:D ben benieuwd!

Gr,Manuela

Hoi,

Mijn man werkt min. 40 uur én helpt in het huishouden (koken, boodschappen, vloer dweilen) En de zorg voor Isis delen we, al ben ik meer thuis (ik werk 24 uur) Hij troost/speelt met/zorgt voor Isis als hij thuis is incl. poepluiers, gebroken nachten, bezoek aan cb,
Kortom ik mag niet klagen, ik en trots op mijn mannetje,

x Esther

Je hebt samen een huishouden en samen een kindje (of meer). Dan lijkt het mij logisch dat je er samen je schouders onder zet om alles draaiende te houden. En met draaiende houden bedoel ik ook zorgen voor inkomen. Maar als diegene thuiskomt van het werk en de partner is nog (lang) niet klaar dan kan de thuiskomende partner   mooi een handje helpen. En wat betreft de verzorging van de kleine; ik denk dat vaders iets bijzonder moois  missen als ze dat aan moeder overlaten en de meeste vaders laten dat dan ook niet aan hun neus voorbij gaan.
In ons huishouden is het heel netjes verdeeld op een ontspannen manier. We hebben niet echt een taakverdeling, maar we zorgen dat we beiden klaar zijn 's avonds en daar helpen we elkaar mee. We brengen altijd samen Thomas naar bed (eerst in bad).

Groetjes Ida

hallo,
de zorg voor je kind heb je samen .
en als hij de hele dag gewerkt heeft kan hij rustig zijn kind een paar keer per week ik bad doen enz.
anders word het z,n weekend papa.
mijn man helpt me graag mee ook al ben ik huismoeder maar als hij wel optijd is wil hij altijd etten geven in bad doen en naar bed brengen omdat hij al zoveel mist zegt hij zelf en ik vind dat niet meer dan normaal eingelijk .
succes

Ik ben een thuisblijf mama dus ik doe tuurlijk meer in het huishouden dan mijn man!
Ik moet eigelijk zeggen dat mijn man vrijwel niks in het huishouden doet, ik doe het
dan ook liever zelf!Hij brengt wel een wasmand met strijk voor me naar boven als die
nog beneden staat en zet de kliko's aan de weg.Dat hoef ik dan ook niet te vragen!
Ook ruimt ie de tafel af.Ik zet het erin en hij haalt het er s'ochtend er weer uit.Maar
meer doet ie niet in het huishouden en vindt ik ook niet erg.Onze dochter, daar besteed ie eigelijk al zijn tijd aan die hij thuis is!In bad doen doet hij niet want dat doe ik in de ochtend.Soms op zondag als hij thuis is.Ook geeft hij onze dochter de eten als ie uit zijn werk komt, dan maak ik ons eten af.Het is niet zo dat hij niet wilt helpen in het huishouden, maarja hij is er eigelijk vrijwel niet....En ik vindt het ook een beetje onzin dat als ik de hele dag thuis zit dat hij dan moet gaan stofzuigen of gaan dweilen....Ik vindt , als ik het soms van andere vrouwen hoor, dat mijn man best veel in huis doet, voor de tijd dat ie thuis is.

xxx

Ik ben ook een thuisblijfmama, mijn man werkt onregelmatig en is af en toe ook een dagje in het buitenland.
Het meeste (dagelijkse) huishoudelijke werk komt dus op mijn schouders terecht maar mijn man doet ook veel, hoewel ik het vaak wel moet vragen... Hij heeft er dan geen zin in maar als ik daar geen aandacht aangeef gaat hij vanzelf wat doen! Hij stofzuigt, doet de vaatwasser, het vuilnis en ook de zorg voor onze dochter doen we samen.
Dus ik mag echt niet klagen!

Groetjes L81

Bij ons gaat het eigenlijk precies als wat Ida zegt.
Ik ben ook een thuisblijfmoeder en ik doe heel veel. Eigenlijk probeer ik wel alles te doen maar soms kom ik niet overal aan toe, nou, dan helpt manlief gerust even mee hoor s'avonds.
Nou heb ik ook last van mijn rug dus meestal (niet altijd) komt het zuigen en dweilen toch op hem neer.
Verder doet hij Efraim s'avonds voor het naar bed gaan in bad.
Daarna leggen we hem samen op bed.
In het weekend doen we eigenlijk alles samen. Dit gaat meestal zonder woorden.
Hij geniet dan ook echt van Efraim.
Volgende week ga ik een nachtje weg met een vriendin en dan heeft hij de zorg voor twee dagen op zich. Ik laat het ook echt met een gerust hart aan hem over.
Hij kan het gewoon supergoed.
Kortom: eigenlijk heb ik best wel een topvent!!!

hoi,

Mijn man is elke dag van 7 tot 19.00 uur van huis en ik werk maar 3 middagen. Ik doe het huishouden en zorg voor Jasmijn. Ik vind het niet eerlijk dingen aan hem te vragen, want ik heb er over dag genoeg tijd voor. Als het een keer een rotzooi is in huis, dan is dat omdat ik zef te lui was om het te doen.
Voorheen deden we alles fifty-fifty en wie het eerst thuis was die kookte.
Nu steekt het soms wel een beetje dat wanneer ik een keer' 's avonds weg moet gehaast gelijk na het eten, het hele aanrecht nog vol vaat en vieze pannen staat als ik s avonds laat huis kom, maar ach ik heb hem nu eenmaal verwend!
Alle grotere klussen in en om het huis, incl de 2 auto's wassen doet mijn man dan weer en verder denk ik dat hij 1 luier per week verschoond!

groeten Elke

Terug
Bovenaan