discussie..mannen

het ligt er dan denk ik ook een beetje aan wat voor werk je partner doet. Als hij om 17.15 uur fluitend thuis komt en nog vol energie is, is het misschien een ander verhaal.
Mijn man heeft een staand beroep en loopt de hele dag te rennen en te vliegen en heeft vaak niet eens tijd om te eten tussen de middag.
Ik vind het gewoon zielig als ik hem zo vermoeid binnen zie komen 's avonds. En dan ligt zijn dochter vaak al op bed ook....

Elke

Als je hele dag thuis bent, terwijl dta je partner werkt dan vind ik het niet meer dan logisch dat je de huisoudelijke karweitjes doet. Maar vinden jullie nu echt dat kinderen in bed doen, en kinderen badderen daar onder valt? Dat is toch iets heel anders. En ik denk da veel werkende partners maar wat graag iets doen met de kiddies.

Miep

PS: of ben ik nu naïef

Nee Miep, ik vind je niet naïef, of anders ben ik het ook.
Ik vind ook niet dat dingen die betrekking op je kinderen hebben, onder huishoudelijke taken valt.
Mijn vriend doet maar wat graag de kinderen in bad en naar bed als hij thuis is. Hij mist immers al zoveel omdat hij full-time werkt.
Bovendien pakt hij ook  rustig de stofzuiger als dat nog niet is gedaan. Op de dagen dat ik niet werk probeer ik alles gedaan te hebben, maar dat lukt niet altijd; de zorg voor 2 kinderen neemt ook veel tijd in beslag, vooral als er al 1 op school zit. Hij vindt het dan geen probleem om me even te helpen met het huishouden.
En hij heeft geen zittend beroep, maar werkt in de bouw, dus lichamelijk vrij zwaar.
Sil

Ik vind het heerlijk om m'n dochter te wassen en te badderen. En het is hier dus ook geen 'taak' maar een dagelijks feestje. Lekker knuffelen, kietelen en klessebessen. Heel gezellig en daarom doe ik het ook graag. M'n man wast/baddert haar ook wel, maar is er met z'n grote handen niet zo handig in. Maar hij doet het wel. In bed stoppen doen we samen.

We werken allebei, ik 3 dagen en m'n man 4 dagen p/wk. We laten beide bij thuiskomst onze handen wapperen; eten koken, afwassen, met onze dochter spelen, de hond uitlaten etc.  Ook als er  1 werker en 1 thuisblijver is; we doen het samen.  Ik doe wel het meeste in het huishouden. Dat wat ik vraag doet 'ie, muv de boodschappen .... Heeft ie zo'n hekel aan..... Mmmmm, eigenlijk heb ik een heeeele lieve vent !!!!

Terug
Bovenaan