Discussie/Vraag:Vrienden kwijt?

Zijn jullie vrienden kwijt geraakt sinds jullie een kindje hebben?

Wij wel...een aantal kan ik zeggen!Wij zijn aardig jong(20 en 24)  
en hebben dus ook jonge vrienden die dus niet weten wat het is om
een kindje te krijgen!Op de 1 of andere manier groei je dan toch
uit elkaar.Je hebtniet meer dezelfde interesses als voor je zwangerschap.
Wij hebbenook erg gemerkt dat er geen begrip is als je bijv naar het consultatie
bureau moet in plaats van gezellig ergens met vriendinnen  wat gaan
drinken en de stad in!Ben benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan!
Zo merk je wel dat de 'vriendschap' niet echte vriendschap was....

xxx

Ik denk dat het begrip van je vrienden er aan ligt of ze ook bezig zijn met huisje boompje en evt een beestje of dat ze zich in die situatie goed in kunnen/willen leven!
Ik was 24 ton ik zwanger was van onze dochter en dus ook wel jong, de groep (stap-)vriendinnen die nog helemaal niet met het huisje, boompje verhaal bezig waren, laat staan een beestje die spreek ik echt amper een paar zijn alleen maar op kraamvisite geweest en spreek ik heel af en toe op msn of hyves... Ik mis die meiden echt niet! Ik neem ze ook niks kwalijk want het is hun leven dus vul het in zoals je zelf wilt, je leeft maar 1x!
Gelukkig heb ik ook genoeg echte vriendinnen over gehouden en doen we ook regelmatig nog wat leuks samen, de band is toch anders want je prat nu toch over andere dingen maarja we worden natuurlijk ook ouder! hahaha
Die vrienden van mijn partner zn kant zijn wel allemaal gesetteld en krijgen nu ook allemaal kleintjes, dat is dus super en daar genieten we ook echt van dus dat compenseerd weer de mensen die 'afgevallen' zijn!
Liefs L81

Ja ook hier wel vrienden kwijt geraakt. Mijn beste vriendin zelfs. Daar heb ik het best moeilijk mee. Ze hebben geen kinderwens en begrijpen onze keuzes niet. We hebben elkaar nog maar weinig te melden. I*k hoop dat het ooit nog bijtrekt. Ik heb ook nieuwe vriendinnen gemaakt. Dat is weer de andere kant

wij waren voor die tijd al een hoop 'vrienden'kwijt geraakt omdat we 17 jaar schelen dus de mensen die we hebben staan allemaal te springen met ons mannetje:)gelukkig wel!!!

groetjes nienke

Hoi,

Ik ben al wat ouder, maar de meeste van mijn vrienden zijn nog niet gesettelt. Druk bezig met reizen, carriere maken en dat soort zaken. Ik had van te voren wel ingeschat dat ik ze een stuk minder zou zien, maar dat valt reuze mee. Ze vinden het allemaal ontzettend leuk en storten zich vol overgave in de rol van suikeroom/tante.
Ik probeer regelmatig wat met ze af te spreken zonder kind, maar het is zo erg dat ze vragen of Heather mee komt.

Groetjes, KT

Ik ben ook een vriendin kwijtgeraakt. Na de geboorte van Efraim heb ik nog een kaartje gekregen, maar ze is niet eens meer op kraamvisite geweest.
Maar onze werelde lagen op een gegeven moment zo ver uit elkaar.
Ik was al getrouwd terwijl zij nog van de een naar de ander ging zeg maar.
Tja, en toen ook nog een kindje erbij, ik denk dat dat de druppel was.
Ze had ook heel veel problemen en ik had daar toen gewoon de ernergie niet voor om daar allemaal naar te luisteren (Deed ik al jaren).
Misschien dat het daarom is; ik heb geen idee.
Het heeft me wel veel pijn gedaan. En nog, maar gelukkig heb ik nog genoeg vrienden overgehouden.

Wij zijn eigenlijk geen vrienden kwijtgeraakt. Zelfs een paar bij gekregen. Mijn man en ik schelen 19 jaar en de meeste vrienden hebben al kinderen. Mijn beste vriendin is vorige week voor het eerst moeder geworden. Echt super vind ik dat. Mijn zusje is zich ook aan het settelen, dus dat zal ook geen jaren meer duren. Best gezellig eigenlijk.

groetjes,
Nelly.

Ik heb nu juist een beter contact met mijn vrienden. Voor mijn zwangerschap werkte ik full-time en ook nachten en weekenden. De meeste van onze vrienden deden dat ook , daardoor was het heel lastig om wat af te spreken. Na onze studies zijn we allemaal ver uit elkaar komen te wonen. Tijdens mijn zwnagerschapsverlof was het de gelegenheid om regelmatig wat af te spreken. Plus 2 vriendinnen zijn nu zwanger, genoeg om over te kletsen dus! de vriendschappen zijn nu dus juist beter.
Weekendjes weg met vrienden hebben we nu 2x gedaan. 1x zonder kind en 1x met, ging ook prima.

Wat hierboven beschreven wordt herken ik wel: mijn beste vriendin ging op haar 18e trouwen en een huis kopen terwijl ik met mijn studie bezig was en op een rommelige studentenkamer ging wonen. We groeiden helemaal uit elkaar. Tot ik 3 jaar later een vaste relatie kreeg en ook een beetje ging ''settelen'' sindsdien hebben we weer genoeg raakvlakken en hebben we alweer 10 jaar goed contact.
groeten Elke

Terug
Bovenaan