Tja, van nature ben ik soms best kritisch over anderen, dus ook moeders. Maar ik zie nu ook wel in dat, ook al doen andere mensen het anders, dit nog niet perse slecht hoeft te zijn. En het blijft nu eenmaal hun eigen verantwoording! Als zij nu, bijvoorbeeld, laks zijn in het opvoeden van hun kind, zitten ze later ook zelf met de ellende tenslotte...
En ik heb me ook al bedacht dat ik het ook niet leuk zou vinden als iemand kritiek op mijn stijl heeft, dus is het oneerlijk als ik dat wel heb over anderen.
Ik heb aan de andere kant wel meer begrip gekregen voor andere moeders; je weet nu wat ze doormaken. En, niet om mezelf op de borst te kloppen, ik heb het vanmiddag nog opgenomen voor een moeder! Ze zei dat ze haar dochtertje af en toe helemaal beu was. Toen reageerde iemand anders een beetje geschokt, want dat mocht ze toch niet zeggen van haar eigen kind! Toen heb ik gezegd dat diegene haar geen schuldgevoel moest aanpraten, want iedere moeder voelt het soms wel eens zo (oververmoeid, huilend kind, je kent het wel!). Ik zou het super vinden als iemand mij eens op die manier zou bemoedigen als het nodig was!