Discussie: Wat vinden we van andere moeders?

A

Anoniem

Guest
Je denkt misschien dat vrouwen het onderling vaak opnemen voor elkaar, maar we beoordelen een andere vrouw juist sneller én harder. Of het nu gaat om borstvoeding, pijnbestrijding bij de bevalling, over (fulltime) werken of over opvoeden in het algemeen; we hebben snel onze mening klaar. Ben jij (te) kritisch naar andere moeders?

Jaja deze heb ik gepikt....Maar misschien wel een leuk onderwerp of niet?

Zeker leuk, sowieso leuk dat je een aantal discussies aansnijdt....!!!
Wij vrouwen staan er toch om bekend lekker bitherig te zijn naar elkaar en dat is vast geen fabel!
Ja ook ik oordeel soms te snel over een andere vrouw en dat is dan soms echt gebaseerd op iets kleins....Uiterlijk vind ik te simpel om iemand op te beoordelen maar een bepaalde opmerking kan soms wel s een heel vertekenend beeld geven!
Uiteraard mag je niemand in een hokje plaatsen of te snel over iemand oordelen maar ik denk dat iedereen deze fout wel eens maakt of dreigd te maken....

Groetjes L81

Leven en laten leven. En de dingen doen waar je achterstaat. Dan hoef je niet zo onzeker te zijn zodat je andere moeder gaat bekritiseren en voel je ook de kritiek van andere moeders niet zo.

Ik vraag me wel eens dingen af, maar ik denk altijd dat iemand zijn/haar eigen reden hefet om iets op een bepaalde manier te doen. En ach soms is het ook wel eens lekker om juist wel een pittige discussie aan te gaan, maar dat is dan niet om kritiek te geven, maar gewoon even om te stangen.

Miep

Ik ben nu ik zelf moeder ben iig minder kritisch naar andere moeders. Eigenlijk ben ik niet zo'n kritisch type. Natuurlijk heb ik mijn eigen mening, maar een meningsverschil is wat anders dan een ander veroordelen. Ik probeer zo positief mogelijk in het leven te staan en vooral het goeie in anderen te zien. Soms betrap ik mezelf weleens op bitcherig gedrag en dan baal ik. Ik wil gewoon niet zo zijn. Niemand heeft er wat aan, zeker ikzelf niet. Ik denk wel dat het belangrijk is om duidelijk te zijn. Vaak zijn vrouwen wel veroordelend en dan ook nog eens niet direct op de persoon af. Dan maken ze terloops een opmerking.  Daar kan ik zo kwaad om worden. Ik vind dat namelijk zo'n laffe manier om je kritiek te uiten. Zeg het duidelijk, is mijn motto, dan kan de ander er ook op reageren.

Leuk onderwerp!!!

Sinds ik moeder ben, ben ik stuk minder kritisch naar andere vrouwen (moeders). Vroeger (toen ik nog geen kinderen had) zag ik wel eens een kind heel hard huilen/krijsen in de winkel en kon ik me kapot ergeren als een ouder daar niets tegen deed (in mijn ogen). Als ik nu een ouder tegenkom met een huilend kind denk ik "wat vervelend voor die vrouw/man". Ik heb er dus veel meer begrip voor gekregen (en meer ervaring. Negeren werkt bij mijn dochter het best als ze haar zin niet krijgt in een winkel).

Ik ga er verder vanuit dat iedere ouder (uitzonderingen daargelaten) het beste wil voor zijn/haar kind. Wat het beste is, kunnen de meningen over verdeeld zijn en dat is prima.

Hallo

Ik kan me helemaal aansluiten bij wat femksophie zegt. Vroeger (voor de tijd dat ik zelf een kindje had) anders klinkt het zo heeeeeeeeeel ver weg. Dacht ik vaak als ik moeders met kinderen zag die niet luisterde of aan het klieren/drammen weet ik veel wat aan het doen waren. Pfff mens kan je die kids niet wat beter opvoeden, dat zal mij NOOOOOIITTT overkomen. Nu moet ik zeggen dat ik langzaam aan het terugkrabbelen ben....;o) Want ik zie nu soms al wel is hoe moeilijk en lastig het is al je een beetje een kind met een eigen willetje hebt.

Over het algemeen probeer ik niet te kritisch op mensen te zijn. Ieder zal ze eigen manier & reden hebben om iets op zijn of haar ding te doen. En dat moet je respecteren, als ze dat ook bij jou doen is het helemaal mooi!

eigelijk oordeelde ik nooit zo snel,alleen bij mijn zusmaar ik vind dat mensen consequent moeten zijn en je merkt soms echt wel dat er van die kinderen zijn die echt verwent zijn en dan denk ik nog steeds,regels!!!!!maar ja dat ben ik

verder denk ik dat achter elke opvoeding een goeie bedoeling zit en wie zijn wij om te oordelen over hoe mensen hun kinderen opvoeden???ze moeten mij geen kritiek geven want het is ons kind en wij doen wat wij denken dat het beste voor hem is!!!als mensen het er niet mee eens zijn kunnen ze dat voor zich houden en anders wegblijven!!!
onze aaron is een goedlachs mannetje en we zijn zeer gelukkig met hem!!!

groetjes nienke...

Tja, van nature ben ik soms best kritisch over anderen, dus ook moeders. Maar ik zie nu ook wel in dat, ook al doen andere mensen het anders, dit nog niet perse slecht hoeft te zijn. En het blijft nu eenmaal hun eigen verantwoording! Als zij nu, bijvoorbeeld, laks zijn in het opvoeden van hun kind, zitten ze later ook zelf met de ellende tenslotte...

En ik heb me ook al bedacht dat ik het ook niet leuk zou vinden als iemand kritiek op mijn stijl heeft, dus is het oneerlijk als ik dat wel heb over anderen.

Ik heb aan de andere kant wel meer begrip gekregen voor andere moeders; je weet nu wat ze doormaken. En, niet om mezelf op de borst te kloppen, ik heb het vanmiddag nog opgenomen voor een moeder! Ze zei dat ze haar dochtertje af en toe helemaal beu was. Toen reageerde iemand anders een beetje geschokt, want dat mocht ze toch niet zeggen van haar eigen kind! Toen heb ik gezegd dat diegene haar geen schuldgevoel moest aanpraten, want iedere moeder voelt het soms wel eens zo (oververmoeid, huilend kind, je kent het wel!). Ik zou het super vinden als iemand mij eens op die manier zou bemoedigen als het nodig was!

Terug
Bovenaan