Discussie: Wat vinden we van andere moeders?

Hallo allemaal,

Wat reageren we allemaal mild! Zou het dan zo zijn dat al die oordelende moeders hier niet op het forum zitten??? Ik weet niet maar kan me hier toch ook discussies herinneren waar we ook niet allemaal even mild zijn naar elkaar en anderen aanvallen op hun opvoedkundige keuzes. Noem maar een discussie over eierkoeken, borstvoeding oorbellen.... ( voor de duidelijkheid, dat  ik deze onderwerpen hier nu noem is als voorbeeld niet om daar een nieuwe discussie over aan te zwengelen of anderen te veroordelen, beoordelen of te kwetsen)

Misschien niet allemaal opvoedkundige dingen, maar toch.

Zelf oordeel ik wel, ik merk het hier soms dat ik denk hoe kan ze dat zo doen en ook bij het zwembad of het consultatie bureau.

Ik weet echt wel dat ik het zelf ook allemaal niet geweldig doe en zeker niet de beste moeder ben, maar het is zo makkelijk over anderen te oordelen.

Carina

Ik denk(dat is in mijn geval iig zo),   dat je sneller oordeelt over iemand die je heel goed kent dan over iemand die je niet kent, want dan interreseert het me niet zo wat diegene doet.....Ik oordeel veel sneller over me schoonzus dan over iemand die ik in de stad zie lopen met een krijsend kind.....Weet niet of meerdere dat hebben, maar ikke wel.Maar ik ben wel van mening dat je niet te snel moet oordelen want vaak oordeel je dan verkeerd....En als ik iets verkeerd vindt wat diegene doet, dan hoeft dat nog niet per definitie verkeerd te zijn!Ieder zijn eigen stijl van leven hoor!

xxx

Hoi,

Bij mij is het een wisselwerking. Als mede-moeders mij met respect behandelen, dan ben ik ook veel milder over wat zij doen, maar ik merk dat ik echt superslecht tegen kritiek kan.

Voorbeeld, mijn vriend heeft twee vriendenstelletjes met kinderen, alle twee de moeders blijven thuis, hebben heel lang borstvoeding gegeven  en de ene is nog antroposofisch ook. (Ik faal dus op alle  bovenstaande onderdelen.)  
Met de antroposofische moeder kan ik hartstikke goed opschieten en we kunnen echt goed met elkaar praten over kinderen en opvoeden, sleutelwoord is hier respect.
Met de andere thuisblijfmoeder, grrrrrr. Opmerkingen als  'goh, dat je dat kán, je kind een paar dagen alleen laten om weg te gaan?'... Alsof ik Britney Spears ben!

Verder heb ik ook een aantal stokpaardjes. Ouders die alle twee 5 dagen in de week werken/weg zijn... Ouders die slordig omspringen met de veiligheid van hun kinderen... Ik beken, dan ben ik niet mild .

Groetjes, KT

Ik denk af en toe wel van dat zou ik echt nooit zo doen. Wij zijn hier thuis nogal van een vast ritme voor Elsa, dat heeft ze ook echt nodig. En als ik dan soms zie naar vriendinnen van mij die totaal geen ritme hebben, dan denk ik daar voor mezelf wel wat bij. Maar het is uiteindelijk ieder zijn eigen keus, hoe je de opvoeding van je kinderen doet en laat daarbij dus wel iedereen in hun waarde. Maar ik zet er dus wel af en toe mijn kanttekeningen bij.

Terug
Bovenaan